תקשורת ומדיה

מכירת מניות ידיעות אחרונות: "בנק הפועלים שירת אינטרסים נוספים"

גונר אחזקות לה מניות בפועלים דורשת גילוי מסמכים במכירת חלקו של הבנק בעיתון  בשליטת נוני מוזס: "הצירוף של הנזק הגדול שנגרם לבנק עד מאות מיליונים ביחד עם התהליך הפגום והבלתי שקוף – מקימים את המסקנה"
שרון טל |  1
נוני מוזס דב קוטלר (צילום רועי עלימה פלאש 90 וגדי דגון)
אישור ביהמ"ש למכירת המניות של בנק הפועלים ובנק דיסקונט בידיעות אחרונות למו"ל נוני מוזס, תמורת יותר מ-200 מיליון שקל, עורר סערה של ממש בקרב ועד העובדים שהוציא מסר חריף: "הנהלת ידיעות אחרונות מוציאה סכומי כסף אסטרונומיים מקופתה - והכל למען מטרה שאין לה שום קשר לקידום מצבה העסקי והפיננסי". אך ועד העובדים אינו היחיד שמודאג מהעסקה.
חברת גונר אחזקות המחזיקה במניות בבנק הפועלים, הגישה בקשה לגילוי מסמכים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לחייב את בנק הפועלים להעביר אליה את המסמכים הנוגעים להליך מכירת חלקו של בנק הפועלים בידיעות אחרונות.
בין היתר דורשת החברה באמצעות עורכי הדין יורי נחושתן ועדי יוגב ממשרד עו"ד נחושתן, יוגב ושות' לגלות את כל הפרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון (לרבות ועדות משנה) של בנק הפועלים, אשר נגעו להחלטת הבנק להסכים לבקשות הכונסים להתקשר בשני ההסכמים - מכירת מניות ידיעות אחרונות שבכינוס לידיעות עצמה, בדרך של רכישה עצמית. וכן- הסכם למכירת מניות פולן בע"מ שבכינוס לחברת בר שיווק והפצה אחזקות בע"מ.
בבקשה שהגיש אתמול בבית המשפט טוענים עוה"ד נחושתן ויוגב בין היתר כי: "הצירוף של הנזק הגדול שנגרם לבנק (מעשרות מיליוני שקלים ועד מאות מיליונים) ביחד עם התהליך הפגום והבלתי שקוף – מקימים את המסקנה, כי הבנק (ומי שפעל מטעמו) שירת אינטרסים נוספים, לבד מהאינטרס היחיד שהיתה זו חובתו לשרת – גביית התמורה המירבית בגין המניות המשועבדות.
אינטרסים נוספים אלה נוגעים לאינטרסים של בעל השליטה בידיעות (אינטרסים שמנקודת מבטו של בעל השליטה, אינם בלתי לגיטימיים) – גם כאשר אלה אינם עולים בקנה אחד עם חובותיו של הבנק כמי שמחזיק בנכס משועבד שכבר בעת מינוי הכונסים, היה בשווי של עשרות אחוזים נמוך מסכום ההלוואה. הנטל להוכיח שלא היתה התרשלות מצד הנהלת הבנק, באופן שאפשר את גרימת הנזק העצום לבנק – מוטל על כתפי הנתבעים".
גונר אחזקות דורשת באמצעות עורכי דינה כי "ביהמ"ש יורה על גילוי כל מסמך שעליו התבסס על הבנק כאשר החליט לאשר את העסקה שאושרה בדחיפות ובעיתוי הנוכחי, תחת 'הנחת קורונה' ובלי להמתין להתאוששות מנגיף הקורונה. בנוסף לכך, דורשת החברה כל מסמך הנוגע להתקשרויות עם בעלי מניות אחרים בחברה, וכן כל מסמך אשר יש בו אזכור למערכת היחסים העסקית בין הבנק לבין החברה ו/או בעל השליטה בה, ארנון נוני מוזס".
מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה.
*צילום: ויקיפדיה, רועי עלימה פלאש 90, גדי דגון, יח"צ
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ידיעות עיתון חסר משמעות
    בזבוז כסף 01/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יסיים את חייו כמו מעריב
    סגור