תקשורת ומדיה

ניצחון להנהלת תאגיד השידור: עורכי כאן רשת ב' יגישו את מהדורות הלילה

עורכי מהדורות כאן רשת ב' עתרו באמצעות ארגון העיתונאים נגד החלטת התאגיד לחייב אותם להגיש את מהדורות הלילה, אך בית המשפט דחה את העתירה וקבע כי "תוספת של מטלה איננה שינוי מבני". ארגון העיתונאים: השלכות המהלך ייבחנו בחודשים הקרובים
שרון טל |  1
כאן תאגיד השידור הישראלי (צילום ויקיפדיה)
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את עתירת ארגון העיתונאים בדרישה למנוע את הצבת עורכי חדשות כאן רשת ב' גם כקריינים במהלך תכניות הלילה. כזכור, לפני כחודש סירבו עורכי מהדורות החדשות בכאן רשת ב', לדרישת התאגיד להגיש גם את תכניות הלילה. בעתירה של אגודת העיתונאים בירושלים נכתב כי אף מדובר בהתעמרות ודרשו להפסיקה במיידי תוך הבהרה כי "עריכה עריכה וקריינות הם שני מקצועות שונים, ניסיון פסול לכפות את שניהם". אולם בית המשפט סבר אחרת.
השופטת, רחל בר"ג הירשברג קבעה כי החלטה בעניין עורכי וקרייני מהדורות החדשות בכאן רשת ב' היא של הנהלת התאגיד בלבד וכי תוספת של מטלה איננה שינוי מבני. השופטת ציינה בדבריה כי משמעות הצעת העותרים היא חזרה לימי רשות השידור וכי יש לאפשר המשך המודל לפיו עורכי מהדורות הלילה גם יגישו את המהדורות בשעות הלילה. העובדים התבקשו לשתף פעולה עם המהלך".
מארגון העיתונאים נמסר כי הצדדים הגיעו לפשרה במסגרתה התחייבה הנהלת התאגיד כי השינוי שנעשה בחדר החדשות הוא לשעות הלילה העמוק בלבד בין השעות 01:00-05:00 בבוקר ואין כוונה לשנותו או להרחיבו בחודשים הקרובים.
עוד צוין כי נקבעה נקודת בחינה בעוד 4 חודשים שבה ייבחנו השלכות של המהלך על העובדים ועל השידור וכי הצדדים יפעלו לשיתוף פעולה. "נמשיך לפעול לשמירה על זכויותיהם ותנאי העסקתם של העובדים גם בזמן שגרה ובמיוחד בתקופת הקורונה", סיכמו בארגון העיתונאים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמעתי כמה מן המגישים בלילה והזדעזעתי!
    אלעד 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שמעתי כמה מן המגישים ברשת ב' בשעות הלילה והזדעזעתי. אמנם יש כמה טובים בהחלט, כמו אלון ולן ועמית שניידר, אבל אחרים (ולא אנקוב בשמם כדי לא להעליב אותם) פשוט "לא עוברים" את המקרופון. אבל מה זה חשוב, הנהלת התאגיד, וקובלנץ בראשם, הורסת את כל מה שנבנה בעשרות שנים ב"קול ישראל" ובערוץ הראשון, ולאיש לא איכפת.
    סגור