תקשורת ומדיה

עמית סגל עושה בדיקת עובדות לברק רביד: "בורות ובוטות"

לאחר שברק רביד יצא נגד כתבת N12 על הדיווח שלה על הריסת מזבח יהושע, פרשן חברת החדשות עמית סגל ערך לו בדיקת עובדות וזאת לאחר ש-50 חתני פרס ישראל שלחו מכתב שאכן הייתה פגיעה קשה באתר: "האם יתנצל על הבורות? נמתין"
מערכת ice |  8
ברק רביד (צילום פייסבוק/ברק רביד, מסך חדשות 13)
פרשן חברת החדשות, עמית סגל, נכנס לסכסוך התקשורתי בין כתבת N12 ליה ספילקין ועיתונאי אתר וואלה, ברק רביד, על הריסת מזבח יהושע. כזכור, הכתבת פרסמה כיצד הרשות הפלסטינית הרסה את האתר הארכיאולוגי שבשטחי B כדי להשתמש באבנים לסלילת כביש, אך רביד תקף הדיווח שלה והאמינות שלו.
בנוסף, עיתונאי וואלה אף שיתף בחשבון הטוויטר שלו מכתב של שר הביטחון בני גנץ בו הוא כותב בתשובה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר, כי אין סיבה לביקור בליווי צבאי לאיזור. הסיבה: לאחר סיור שהתקיים באתר בהשתתפות ראש מנהלת התיאום והקישור בשכם עלה כי "מדובר בפגיעה בטרסה ההיקפית שמסביב לאתר, וכי אין פגיעה באתר עצמו". בכך רביד חזרל טענתו כי מדובר בהריסה קלה מסביב לאתר.
כתבת המגזין של N12 הגיבה לדבריו של שר הביטחון: "אז גנץ הוציא מכתב שאין פגיעה באתר המזבח. ובכן, הרשו לי לגחך. כמובן ששאלתי ארכאולוגים לפני הפרסום, וברור שהחומה חלק אינטגרלי מהאתר. גם אם לא הרסו את המזבח עצמו, להוריד כ40 מטר של הגדר ההיקפית זה כמובן הרס משמעותי", והוסיפה: "גנץ בעצמו כותב שבוצעו עבודות שיקום באתר. כלומר, עבודות שיקום בחומה שנהרסה שאתה טוען פסקה למעלה שהיא לא חלק מהאתר. אז רגע, פתאום היא כן? דחוף מישהו יכול להסביר?".
גם עיתונאי הארץ, ג'וש בריינר, יצא נגד ניסיונו של גנץ כי לא היה נזק לאתר: "לא הבנתי למה מנסים להקטין את הפגיעה במתחם הארכיאולוגי של מזבח יהושע בהר עיבל. עבור ישראלים ויהודים רבים האתר הוא הרבה מעבר לעוד אתר ארכיאולוגי קדום אלא סמל להתיישבות בארץ ישראל. הפגיעה אפילו באבן במתחם היא חמורה מאוד והממשלה צריכה להתייחס לכך בהתאם ולא לטאטא את זה".
 
אל תוך הקלחת הצטרף גם עמית סגל שערך בדיקת עובדות לרביד: "בשבוע שעבר עלב פה כתב אינטרנט בבוטות ואגרסיביות בכתבת N12 ליה ספילקין שהעזה לפרסם כתבה על פגיעה פלסטינית באתר ארכיאולוגי עתיק, בניגוד להוראותיו כנראה", כתב סגל והוסיף: "הוא הסגביר לה על עיתונות ושלח אותה לעשות עבודה עיתונאית תוך שהוא מסתמך על מכתב של בני ״זה יצחק רבין״ גנץ".
"דא עקא", כתב הפרשן, "שהיום שיגרו חמישים חתני פרס ישראל מכתב שממנו עולה שדווקא ליה צדקה, והייתה פגיעה קשה באתר. האם הכתב יתנצל על הבורות והבוטות? נמתין".
איש התקשורת ינון מגל הוסיף לדבריו של סגל: "אין לי בעיה שלא יתנצל על הבוטות אבל על הבורות חייב".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מי בכלל קורא או מקשיב לברק רביד????
    אורן 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחצנות וקשקשנות במיטבה
    סגור
  • 5.
    אדם שמונע משינאת BB - זהו!
    הופמן 03/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אדם שמונע משינאת BB - זהו! אין בו כלום פרשן גרוע לא שוכח איךאמר שBB מזיק לנעמה יששככר ולא יביא לשחרורה........ ראינו מה קרה בסוף!
    סגור
  • 4.
    ברק רביד
    אבנר 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא מתייחס לאהבלברק רביד ! קשקשן בשקל שמאותרג על ידי הקליקה !
    סגור
  • 3.
    חוקר ישראל
    יוע 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ברק היקר..אתה איש משוחצן שעושה נזק לתקשורת ולשמאל התנהלותך מבזה ושקופה. תתשייב.
    סגור
  • 2.
    תעודת עניות לפלסטינים ולמי שמגן/מטשטש על/את המעשה מכוער
    רביד-ליברליזם של נוח 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלה הערכים, זו המורשת התרבותית. הפגיעה המכוערת תהפוך לחלק ממורשת האתר וההיסטוריה תשפוט.
    סגור
  • 1.
    מוחקים את ארץ התנ"ך... ואת מי סגל תוקף... את ביבי?
    מיגל שטרית 02/2021/17
    הגב לתגובה זו
    16 7
    השתגעתם? אצל השופר הבכיר, הוא יותר קדוש מהתנ"ך! אז מה עושים? נחפש עיתונאי להשתלח בו. זה תמיד עובד.... והבייס הליכודי מת על זה. עכשיו נראה אם ביבי יצ'פר אותו בשיתוף בפייסבוק ובמילה טובה. אני מקווה שכן, כי נמאס לי לראות את טוסטר עובד בשביל הנאשם בפלילים בחינם.
    סגור
  • את מה שלסגל יש בקרסול לך יש בראש, חבר.
    דגן 02/2021/17
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אחד האובייקטיבים והמובחרים שבכתבים.
    סגור
  • חחחח
    ליכטיג 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חחחח לשופרים יש קש בראש
    סגור