תקשורת ומדיה

השופטת דורנר: חברי מועצת העיתונות ו-"גלובס" מנהלים מערכה נגדי

עיתון גלובס מנהל מערכה נגד השופטת דורנר מאז פרישתה ממועצת העיתונות סביב הקמת המכון שיזמה והתרומה שקיבלה לשם כך: "שגיתי באופן שבו הצגתי את התרומה, כאילו היא צפויה להתקבל בקרוב והמכון יתבסס עליה"
מערכת ice |  5
דליה דורנר (צילום פלאש 90)
נשיאת מועצת העיתונות לשעבר, השופטת דליה דורנר, מאשימה כמה מחברי מועצת העיתונות שבשיתוף פעולה עם העיתון "גלובס" מנהלים כבר תקופה מערכה כנגדה.
בטור דעה שכתבה אתמול בערב (ראשון) באתר "הארץ", מבקר שופטת העליון בדימוס את כלי התקשורת "גלובס" לאחר פרישתו ממועצת העיתונות. לדברי דורנר, הקמפיין נגדה התחיל לאחר הדרישה להחליף את מנכ"ל מועצת העיתונות, מוטי רוזנבלום שמילא את תפקידו בהתנדבות, במנכ"ל בשכר, בנוסף לדרישה להתנגד לחזרת אגודת העיתונאים בתך אביב למועצה. כזכור, דרישות אלו נדחו והמועצה הצביעה בדצמבר 2020, על צירוף אגודת העיתונאים בתל אביב עברה ברוב של 38 מול 12 מתנגדים ו-4 נמנעים. ההצבעה למנות מנהל נפלה ברוב של 28-18.
לאחר פרישת גלובס החל הדיון על מיהו עיתונאי ומהי הגדרתו לוויכוח שגם התגלגל למאבק בין עמית סגל למו"ל גלובס אלונה בר און. על ניסיונות גלובס כתבה דורנר: "דרישה, שמשמעותה צמצום בפועל של חופש העיתונות", והוסיפה: "בהמשך התפתח הקמפיין להטלת דופי ביושרי, ואגב כך בחברים אחרים. הציבור אינו מכיר את העובדות ועלול להתרשם שיש בסיס לטענות. אני מבקשת להגיב. אור השמש מחטא".
השופטת בדימוס מתייחסת לקמפיין ההשמצות נגדה לאחר שפרשה ממועצת העיתונות להקמת מכון פרטי - מכון  בשם "המכון לעיתונות ולתקשורת בישראל" שיפעל לאוריינות תקשורתית בקרב הציבור הרחב ובדגש על בני נוער והענקת פרסים לעיתונאים על פרסום תחקירים. בגלובס ניהלו קמפיין על התרומה שקיבלה כביכול דורנר ועל השימוש בה לטובת המכון כביכול ולא לטובת מועצת העיתונות כפי שהייתה תכלית התרומה בראשיתה.
דורנר מסבירה כי לאחר פרישתה פנתה למנהל העזבון שהשאיר את ההקדש עבור עיתונאים מצטייינים, והציעה לו שהפרסים שיעניק המכון יהיו גם מתוך ההקדש: "לפני חודשים מעטים פניתי בעניין למנהל העיזבון, והוא בירך על הרעיון. עם זאת, פירות ההקדש צפויים להתקבל רק עוד כשנתיים, ניתן יהיה להשתמש בהם רק לצורך הענקת פרסים, ולא ניתנה התחייבות אף לכך", כתבה דורנר.
לדברי השופטת היא שגתה בכך שהציגה את התרומה כאילו התקבלה עבור המכון, ולא כעיזבון שהיה אמור לשמש עבור פרסים לעיתונאים מצטיינים: "שגיתי באופן שבו הצגתי את התרומה, כאילו היא צפויה להתקבל בקרוב והמכון יתבסס עליה. כאמור, לא יהיה ניתן להשתמש בתרומה אלא לחלוקת פרסים, והעברתה תלויה בהחלטות הנאמנים בעתיד. מכל מקום, אין כל ניגוד עניינים בהקמת המכון או בשאיפה לקבלת התרומה, כשם שאין ניגוד עניינים פסול בכך שרבים מנציגי הציבור האחרים במועצה נושאים בתפקידים גם בגופים אחרים, כדוגמת המכון הישראלי לדמוקרטיה והמרכז לאתיקה בירושלים, העוסקים בנושאים הנוגעים לתקשורת ולאתיקה עיתונאית".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תרומה ??? עיזבון ?? לחקור 433 (ל"ת)
    אלי 02/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בתי סוהר
    שלמה עמר 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבתי הסוהר הקשים ביותר,גם בישראל, מצליחים אסירים לברוח!! זה אנושי וטוב שכך! אסור למנות את מנדלבליט אביחי,או שופטים מישראל,או מהפרקליטות למפקדי בתי כלא: שום אסיר לא יצליח לברוח!!!!! אין סיכוי של 1 למיליארד שאסיר יברח מבית כלא שבו הם יהיו מפקדי בתי כלא!!!! ובישראל 80 אחוז מהמורשעים בבתי משפט הם חפים מאשמה ופשע ולמרות הכל הם מורשעים!!! מבתי הסוהר הקשים ביותר,גם בישראל, מצליחים אסירים לברוח!! זה אנושי וטוב שכך! אסור למנות את מנדלבליט אביחי,או שופטים מישראל,או מהפרקליטות למפקדי בתי כלא: שום אסיר לא יצליח לברוח!!!!! אין סיכוי של 1 למיליארד שאסיר יברח מבית כלא שבו הם יהיו מפקדי בתי כלא!!!! ובישראל 80 אחוז מהמורשעים בבתי משפט הם חפים מאשמה ופשע ולמרות הכל הם מורשעים!!!
    סגור
  • 3.
    לכי! (ל"ת)
    לכי! 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שאפו ל דורנר נלחמת בגלובס (ל"ת)
    Yl 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    זה מה שעושים השמאלנים לנתניהו, מעל 25 שנה.
    מנדלשיט 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך ההרגשה למצוא את עצמך נרדפת, על ידי כנופיות השמאת.
    סגור