תקשורת ומדיה

טוויטר שולחת למשתמשים התראה על תוכן בעייתי רגע לפני שהם מעלים אותו

הפיצ'ר החדש, עליו עובדים בחברה מאז תחילת משבר הקורונה, מבוסס על אלגוריתם שמזהה מילים עם פוטנציאל נפיץ ושולח למי שמקליד אותן פופ-אפ עם שלוש אופציות: מחק, ערוך או פרסם בכל זאת. קחו אחריות

רועי בהריר-פרל | 
טוויטר (צילום freepik)
הניסיון של הרשתות החברתיות להתאים את עצמן למציאות של אפס סבלנות כלפי הסתה והטעייה מכוונת עולה שלב: בנוסף לניטור של פוסטים ושל ציוצים לא ראויים, מחיקתם וטיפול פרטני במשתמשים האחראים להם, בטוויטר מנסים בשנה האחרונה למנוע ציוצים כאלה מראש, עוד לפני שהם מועלים לרשת על ידי המשתמש, באמצעות כלי בינה מלאכותית
טוויטר ערכה השנה שני ניסיונות מוצלחים בפיצ'ר המאפשר למשתמשים לעבור שוב על הציוץ או על התגובה שלהם לפני שהם לוחצים על כפתור האנטר או לוחצים על "שלח". לצורך העניין, היא השתמשה באלגוריתם שמזהה מילים בעייתיות תוך כדי הקלדתן ופותח תיבת פופ-אפ המזהירה מפני פרסום תוכן לא ראוי ומעמידה בפני המשתמש שלוש אפשרויות: לערוך את הציוץ, למחוק אותו או לפרסם אותו בכל זאת. כעת, נראה שטוויטר מתכוונת להטמיע את הפונקציה באופן קבוע. בדרך זו, למעשה, ניתנת למשתמש הסורר הזדמנות של הרגע האחרון לחזור בו. 
הניסוי הנוכחי בפיצ'ר פועל כרגע רק במכשירים המופעלים בידי מערכת IOS באנגלית - זאת, לאחר שבשני הניסויים הקודמים הוא נבדק על מערכות אנדרואיד בהצלחה רבה. לפני כחצי שנה טוויטר החלה להפציר במשתמשים לקרוא את הכתבות המצורפות לציוצים לפני שהם מרטווטים אותם או מגיבים להם - מה שהביא לזינוק של 40% בפתיחת הלינקים. בנוסף, טוויטר הודיעה שהיא לא תומכת בריטוויטים ללא תגובה (כלומר, לא מנומקים) וחסמה את האפשרות לעשות לייק לציוצים שמכילים פייק ניוז. 
לדברי טוויטר, הניסויים הקודמים בפיצ'ר ה"תחשוב לפני שאתה מגיב" הציפו כמה חולשות של האלגוריתם, שבחלק מהמקרים לא הצליח לזהות מסרים בעייתיים ובמקרים אחרים "סימן" ציוצים שאין בהם כל רע. כעת, על פי טוויטר, האלגוריתם הרבה יותר מדויק ובנוסף לכך ניתנת למשתמש אפשרות  "לערער" על זיהוי של מסר כלשהו כבעייתי על ידי לחיצה על לינק הפידבק. בנוסף, טוויטר הסבירה כי היא החלה להתייחס, בבניית האלגוריתם, גם לקשרים בין מצייצים למגיבים קבועים כדי לזהות הומור פנימי ביניהם ולא לסמן התכתבויות כאלה כבעייתיות. 
טוויטר, כזכור, הייתה הרשת החברתית הראשונה שסימנה וצנזרה ציוצים ותגובות שפרסם בה נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. בכלל, היא מנסה כבר זמן רב למצב אתה עצמה כרשת הגונה ואמינה, שמקפידה על אי חציית קווים אדומים. בינתיים, בכל אופן, אין ספק שהיא עושה את זה הרבה יותר טוב מפייסבוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה