תקשורת ומדיה

ארז דריגס מגיב לראשונה: "ישנו הרבה חוסר ידע על התמכרות למין"

כוכב הסדרה "חזרות", ארז דריגס, מגיב לתחקיר האתר "פוליטיקלי קוראת", שטען כי השחקן הטריד מינית ארבע שחקניות, וחושף על התמכרותו למין והתהליך שבו עבר להתמודד עם כך: "אני מרגיש חובה להבהיר: בוודאי שאני מתנצל"
יהודה לוינגר |  4
ארז דריגס (צילום מסך פייסבוק)
כוכב הסדרה "חזרות" מגיב הערב (ראשון) לראשונה על הסערה סביבו בעקבות תלונתן של נשים שהטריד אותן מינית, חלקן קטינות, ועל ביטול העונה השנייה של הסדרה בעקבות הפרשה.
ארז דריגס כתב בחשבון הפייסבוק שלו פוסט ארוך בו הוא מגולל את סדר הדברים ואף מתנצל: "תחושת הבושה לא התחילה בשבוע האחרון, אני מסתובב איתה שנים רבות. היא מלווה בידיעה שפגעתי בלא מעט אנשים לאורך השנים. עבודת ההחלמה שאני עושה בשנים האחרונות מציבה מולי מראה שבה משתקף העבר שלי, והדמות שאני רואה היא מביכה, גסה, חסרת רגישות ומרוכזת בעצמה. הלוואי ולא הייתי כותב את הדברים ההם. אבל כתבתי. ובצד השני היו נשים שקראו. ונפגעו".
לדבריו, "זה נשמע אולי משונה אבל גם לי קשה לקרוא את הטקסטים האלה. אני מסתכל עליהם כאילו בפעם הראשונה, וזה לא פשוט לפגוש פתאום מול הפרצוף את מי שהיית, לפגוש חלק כ״כ ספציפי מהחיים הקודמים שלך, מתומלל ומנוסח בצורה נוראית. אני זה שהיה אמור לנהוג באחריות. לא הייתי אמור לנסות לנצל את הציפייה ממני למשהו אחר, והייתי אמור להיות רגיש כדי לזהות אי נוחות ולא להמשיך".
על תגובתו הראשונה אומר דריגס: "לכן, כשאומרים לי שלא היה מספיק ברור מהתגובה הראשונה שלי אם אני מתנצל או לא, אני מרגיש חובה להבהיר: בוודאי שאני מתנצל. מעומק הלב. שלא יהיה ספק לרגע. את בקשת הסליחה והחרטה שלי אמסור להן באופן אישי, ואנסה לכפר מולן כמיטב יכולתי. ״התמכרות היא לא תירוץ לפגיעה מינית״ זה טקסט שיצא לי לראות השבוע. בודאי שלא. התמכרות היא לא תירוץ לפגוע באחרים. היא גם לא אליבי. אני לא מסתתר מאחורי ההתמכרות שלי, היא לא הסיבה לכל דבר לא טוב שעשיתי או אעשה בחיי. אבל היא הובילה אותי לחיות אורח חיים כזה שכלל גם לא מעט פגיעה בעצמי ובאחרים. למעשה, זו ההגדרה המובהקת ביותר לשאלה האם אתה מכור או לא - ״האם ההתנהגות שלך פוגעת בך ופוגעת באחרים?״".
כוכב הסדרה "חזרות" חושף את הטיפול שבו עבר כהתמודדות עם ההתמכרות למין: "התחלתי את תכנית ההחלמה לפני ארבע שנים, ובאופן מפתיע, או שלא, בדיוק עמדתי להתחיל את צעד 8 כשכל הסיפור הזה התחיל. צעד 8, למי שלא בקיא בתכנית ההחלמה של 12 הצעדים (ואין סיבה שתהיו) שייך להתמודדות עם האנשים בהם פגעתי לאורך הדרך. חתיכת טיימינג, כנראה חלק מאיך שאלוהים מסדר לנו דברים בעולם. ישנו הרבה חוסר ידע בנוגע להתמכרות למין וכחלק מההתמודדות שלי בחרתי להעלות את המודעות ולהציף את הבעיה בסדרה, בדמותו של עופר, ומאוחר יותר גם דיברתי עליה באותו ראיון עיתונאי. אולי הייתי צריך לעשות יותר, אבל אני לא בטוח שהייתי מוכן עד הסוף לחשיפה טוטאלית".
עוד הוסיף: "אבל בחשיפה הזו יש ערך והוא עבור אותן אלו שהתכתבו איתי. הן יודעות היום שאני זה שטעה, לא הן. שהאשמה והאחריות היא שלי, ולא שלהן. בחשיפה יש בעיני גם ערך עבור הגברים שקראו אותה. טקסטים מהסוג הזה נמצאים בכ״כ הרבה טלפונים כרגע, לא כי כולם מכורים. ממש לא. אלא כי השיח מאחורי המסך הוא פרוץ, אלים, חסר גבולות ולא מתחשב, והוא הפך לחלק מהחיים שלנו. גם השיח המיני. מושגים כמו ״אונס״, בו השתמשתי, לא צריכים למצוא את עצמם בשיחה".
על עתיד הפרשה אמר: "זה לא התפקיד שלי לקבוע אם יסלחו לי, אני יכול רק לקוות שכן. כי אני מנהל חיים שונים בתכלית היום. יש לי בית, בת-זוג שאני אוהב, שגרת החלמה. וכי למרות כל מה שעשיתי, הצלחתי לנהל קריירה נקיה ומקצועית. הייתי רוצה להאמין שהסדרה וכל ההצגות שיצרתי, שגרמו לאנשים לבכות ולצחוק, שכל זה לא ימחק בגלל אותן הודעות נוראיות. מה שבטוח זה שצריך אומץ לחשוף את הפגיעה שלך עם שאר העולם, כפי שעשו אותן נשים. אז גם אם נראה כרגע שהעולם שלי רועד, אני יודע להעריך את האומץ שלהן, ואת השיח שהתפתח, שהם חשובים יותר. הדיון הציבורי הסוער בשבוע האחרון משקף את כמות האמוציות סביב הנושאים שהתעוררו. אולי שווה גם שנשאל מה אנחנו כחברה יכולים לעשות כדי לעודד ולעזור לאנשים לבוא ולהודות שיש להם בעיה? שהם פגעו, ורוצים להשתנות ולתקן".
לבסוף כתב: "כמי שהיה שם יש לי מה לתרום לשיחה ואני מוכן להמשיך אותה בכל פלטפורמה, גם בפוליטיקלי קוראת אשר היו הראשונות להציף אותו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ארז יישר כח (ל"ת)
    סמדר 03/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    לא יודעים מה?
    עטי 03/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רודריגז תתאבד
    סגור
  • 2.
    יפה מאוד. ראוי להערכה (ל"ת)
    דני 03/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איזה חמוד
    אא 03/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אותו- הנורמלי שמנסה לכפר את מעשיו ולעשות שינוי-צריך להשאיר. ואת שמיל ה0וטה- להעיף !
    סגור