חדשות

מנכ"ל פייזר בראיון נדיר: "נתניהו ממש אובססיבי. הוא התקשר אליי 30 פעם"

אלברט בורלא סיפר בראיון בלעדי לחדשות 12: "דיברתי עם כמה ראשי מדינות וראש הממשלה שכנע אותי שישראל היא המקום עם התנאים הנכונים, החיסונים ימשיכו להגיע אליכם ללא קשר לזהות המנהיג". וגם: חיסוני ילדים, הביקור בישראל שנדחה ועוד
כפיר אדר |  6
אלברט בורלה (צילום Pexels ,pixabay, מסך CNBC)
כל התשובות לשאלות הבוערות בנוגע להסכמים בין חברת התרופות פייזר לישראל נענו הערב (חמישי), כאשר מנכ"ל החברה אלברט בורלא סיפק ראיון בלעדי לחדשות 12, בו שיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, דיבר על אספקת התרופות ומה החשיבות של ישראל במאבק בנגיף.
בורלא הסביר: "חיפשנו מדינה שבאמצעותה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים וגם לכלכלה, כי ניתן לפתוח מחדש את הכלכלה. דיברתי עם כמה ראשי מדינות וראש הממשלה שכנע אותי שישראל היא המקום עם התנאים הנכונים".
 
עוד הוסיף: "ידענו שנבחר מדינה אחת לניסוי. הרבה מנהיגים דיברו איתי אבל ראש הממשלה שלכם היה ממש אובססיבי. הוא התקשר אליי 30 פעם, לפעמים בשלוש בבוקר, החיסונים ימשיכו להגיע אליכם ללא קשר לזהות המנהיג".
על החיסון שקיבל: "למען האמת לא הרגשתי כלום בזריקה, היה לי בסדר גמור לאחר מכן. למה ישראל? דבר ראשון היא לא המעבדה של העולם, יש מערכת בריאות יוצאת מהכלל, יש מאגר נתונים גדול שבה נמצאים 99% מהאוכלוסייה ולא לכל מדינה יש כזה. אני יודע שלישראלים יש ניסיון מדהים בגלל המצב בו הם נמצאים תחת מלחמה כמעט במצב תמידי. הימרנו על ישראל ואנחנו שמחים מאוד, האופן בו ביצעתם זו היה מעבר לציפיות".
עוד הוסיף: אנחנו יכולים היום להוציא הודעה לעיתונות וקבל ברכות מראשי מדינות ששואבים תקווה מהמצב הזה עכשיו שבו אתם נמצאים. מה שאנחנו רוצים לעשות זה לפתח חיסון חדש במהירות כדי להתמודד עם הווראינטים האפשריים. מהיום שבו נחליט שווריאנט מדאיג כמו הווריאנט הדרום אפריקאי, נעבוד במהירות למצוא לו חיסון. 80% מהישראלים נדבקו בווריאנט הבריטי והתחסנו".
חיסון ילדים: "שאלה מצוינת וזה עניין מרכזי, מגיל 16 אפשר להחזיר חצי מהילדים ללימודים, הנתונים על פלח הגיל 12-16 נמצא בהרכנה, אני מאמין שבתוך חודש יהיו לנו חדשות לגבי הילדים, נשלח את הנתונים וה-FDA יבדוק זאת. נתחיל לבצע בדיקות לבני 5-11 והן יושלמו עד סוף השנה וכך נוכל לחסן את כל האוכלוסייה".
ביטול ההגעה שלו לישראל: "רציתי להגיע השבוע והתכוננו לזה זמן רב, חשבתי שזה יהיה מדהים להגיע למדינה שאני אוהב, אני יהודי וזה מקלט ליהודים, יש לי קשר למדינה, אבל באמצע המגיפה הלוגיסטיקה לא הייתה מושלמת, דחינו זאת בינתיים, אבל אני מאוד רוצה לבוא, אני רוצה להדק את הקשרים בין האקדמיה לישראל ופייזר. ראש הממשלה שלכם עובד על כך. האם הפצירו בי לא להגיע כי זה תעלול בחירות של נתניהו? קיבלתי, אבל התפקיד שלי הוא לא פוליטיקה, יש לי אפס כוונה להתערב בבחירות אם אני לא אזרח, אני מקווה שאגיע ואפגוש את כולם".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ואנשים פה חושבים שזה חיובי
    ואנשים פה 03/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואו. שאפו על האופטימיות, רוה״מ מסר את האוכלוסיה לניסוי המוני. כמו שאומר המגיב פה למטה. בום!
    סגור
  • 5.
    בום!! כל אזרח בעולם היה מת לכזה ראש ממשלה
    ברנע 03/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תגידו לי מי חוץ מנתניהו עובד עבורנו??? גנץ? לפיד? בנט? אל תעליבו את האינטליגנציה שלכם ושלי. כשאתה רואה את האנרג'ייזר הזה רץ ועובד מבוקר עד ערב ובכל מקום...אי אפשר שלא להוריד בפניו את הכובע ולהגיד תודה. כן, חמוצים אז הוא גם עובד בשביל עצמו כדי להישאר ראש ממשלה, אז מה??? איזה מנהיג לא עושה זאת?? והוא באמת רוצה וזה גם משהו... לאזרח הקטן הכי חשוב שהוא יודע שהמנהיג שלו שומר עליו, שומר על האינטרסים החשובים ביותר של המדינה, כלכלה, מים, אנרגיה, בטחון, יחסי חוץ.. תראו לי מישהו שבכלל מתקרב לנתניהו. ולא, אני לא ביביבסט ואני לא אוהב אותו. אבל, הוא לא חבר שלי ואני לא צריך לאהוב את ראש הממשלה כדי לדעת מה טוב לי.
    סגור
  • 4.
    ר"מ הונגריה: ״המנהיגות של ביבי הביאה את ישראל להצלחה עו
    ה small באבל חמור 03/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עולמית נגד הקורונה"- השמאל וכתביו באבל חמור
    סגור
  • 3.
    ככה צריך. לפיד, שלא האמין שזה אפשרי כלל, אז למה שהיה (ל"ת)
    מנסה? 03/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    רק לחשוב מה המוקיון לפיד היה עושה..רק לא ביבי עיוורים (ל"ת)
    עדר רק לא ביבי סתום 03/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 1.
    ראש הממשלה שכנע אותי שישראל היא המקום עם התנאים הנכונים
    אני 03/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זאת כותרת נטרלית ומה שרשמתם לדעתי לא
    סגור