תקשורת ומדיה

פרויקט מיוחד ליום השואה: ערוץ העדויות חוזר

יד ושם בשיתוף עם סלקום tv יקימו בפעם השנייה ערוץ מיוחד שיעל ל-048 שעות ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. בערוץ יעלו לאורך 48 שעות פעילותו עשרות עדויות מלאות שנמסרו ליד ושם
שירה יום טוב | 
סלקום ויד ושם בשיתוף פעולה (צילום pixbay)
לרגל יום השואה, יעלה בסלקום tv ערוץ בשיתוף יד ושם, שישדר עדויות מלאות של שורדי שואה המשמיעים את קולם ומספרים את סיפורם המרגש. סלקום tv בחרה לחבור לפרויקט התיעודי החשוב, ותשדר אוסף מגוון של עדויות בערוץ הייחודי, "ערוץ יד ושם" שיעלה בערב יום השואה, 7.4.2021, וישדר במשך 48 שעות את סיפורם האישי של שורדים שבחרו למסור עדות ליד ושם ולציבור כולו, ותועדו על ידי גובי עדויות של יד ושם.
העדויות שיעלו בערוץ, הן עדויות באורך מלא כפי שהניצולים מסרו לארכיון יד ושם במהלך השנים, כל אחת מהן אורכת בממוצע כשעה וחצי. מדובר בכ-30 עדויות מלאות, חלקן חדשות שעולות לראשונה בערוץ. לצד העדויות בערוץ, יד ושם מזמין ניצולי שואה ובני משפחותיהם, וכן משפחות של קורבנות שואה, לקחת חלק בפרויקט "לאסוף את השברים" ולמסור ליד ושם מסמכים, תצלומים או חפצים מתקופת השואה למשמרת ביד ושם.
 
בין הסיפורים שישודרו בערוץ: סיפורו של פרופ' שאול פבלה לדני, יליד בלגרד שנדד עם משפחתו במהלך המלחמה והוסתר כתינוק במנזר. ז'ן קלטש ציון, בת למשפחה אמידה ומסורתית מיוון, שהוסתרה עם בני משפחתה במהלך המלחמה, מוריס גליק מספר על הצלתו כפעוט במסתור אצל בני משפחת ואן דן סטוק, שהוכרו כחסידי אומות העולם, עד לפגישתו המחודשת עם אביו, משה ספינדל על החיים כילד במסתור, בחווה בכפר פוז'ודרן, בסיוע המחתרת הצרפתית ואנשי הכפר, עד לשחרור בידי הצבא האמריקני, ועל העלייה לארץ ישראל במסגרת עליית הנוער.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה