תקשורת ומדיה

לשכת הפרסום הממשלתית מקפיאה את רכישת התוכן בערוצים המסחריים

בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ כבר ב-2019 הוחלט על הקפאת שיתופי פעולה מסחריים עם גופי התקשורת שלפי העתירה מהווים תעמולה ללא ציון מספק ופוגעים בחופש העיתונות 
שירה יום טוב | 
עוד שחר בן מאיר (צילום Hadas Parush/Flash90)
הממשלה הקפיאה את כל רכישת התוכן השיווקי מגופי תקשורת. ההחלטה על כך התקבלה בעקבות עתירה לבג"ץ שהגיש עו"ד שחר בן מאיר נגד לשכת הפרסום הממשלתית. הממשלה תבחן כעת אם להמשיך לפרסם בשיטה הזאת.
העתירה המדוברת הוגשה באוגוסט 2019 פירט בן מאיר את האופן שבו לשכת הפרסום הממשלתית, הממומנת מכספי הציבור משקיעה את כספיה בפרסומי תעמולה ושידורי ראיונות של שרים ובכירים בערוצים המסחריים "רשת" ו-"קשת" וכן בעיתוני ואתרי החדשות של קבוצת ידיעות אחרונות. לגברי בן מאיר שיטה זו מהווה הפרה של החוק להגנת הצרכן וכן פוגעת בחופש העיתונות.
בתגובה לעתירה הלפ"מ ומשרד המשפטים החליטו על גיבוש הגבלות בעניין שיתופי פעולה מסחריים מעין אלו עם גופי התקשורת השונים והדרישה כעת היא שהפרסומים יכללו סימון ברור יותר של אופי הפרסום המשותף.
בעקבות העתירה, שכאמור הוגשה כבר ב-2019 הלמ"פ ומשרד המשפטים החליטו כי יגבשו תנאים לשימוש בתוכן מסחרי אך העניין טרם נסגר. בעקבות משבר הקורונה הדיון בעניינה נדחה שוב ושוב, לכן הוחלט על הקפאה של השיטה עד אשר יגובשו תנאים כאלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה