חדשות

וואטסאפ חסמה את ראשי עוצמה יהודית

שלושים בכירים בעוצמה יהודית נחסמו בוואטסאפ, ביניהם בנצי גופשטיין ואישתו של בן גביר. עוצמה יהודית מאיימת בתביעה, עו"ד איריס אדרי המייצגת את עוצמה יהודית: "אקט כוחני, חד צדדי, פוגעני ומפלה"
אביחי דלאל |  3
בנצי גופשטיין ואיתמר בן גביר (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
האם פייסבוק באמת משתיקה את קולות מפלגות הימין? אחרי התלונות בעבר של אנשי תקשורת מימין כמו שי גולדן וחברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן על השתקה. הערב (שני) ח"כ איתמר בן גביר הודיע כי רשת המסרים השייכת לפייסבוק, וואטסאפ, חסמה את אישתו, את יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ועוד 30 אנשים מעוצמה יהודית. אנשי עוצמה יהודית מאיימים בתביעה, האם מדובר בהשתקה פוליטית מצד פייסבוק? 
כזכור, לפני כחודש אושיות מהימין כמו איש התקשורת שי גולדן, הפעיל החברתי "הצל" וחברת הכנסת מהליכוד גלית דיסטל-אטבריאן התלוננו כי פייסבוק הורידה להם את החשיפה, בפייסבוק טענו כי באותה העת הייתה תקלה עולמית בלי שום קשר להשקפות הפוליטיות של אותם דמויות. 
הערב, הודעה שיצאה מלשכת ח"כ עו"ד איתמר בן גביר הודיעה כי וואטסאפ, רשת המסרונים של פייסבוק חסמה את אישתו על רקע התבטאויות פוליטיות: "חשבון הווטאסאפ של רעייתו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הושעה לצמיתות על ידי פיסבוק, ללא התראה וללא הסבר לחסימת החשבון. בן גביר אינה היחידה שנחסמה. יחד איתה נחסמו עוד כ 30 אנשים ובהם בנצי גופשטיין יו"ר להב"ה. המשותף לכולם שהם אנשי עוצמה יהודית - מפלגה בכנסת ישראל". 
במכתבו ציין ח"כ בן גביר כי רעייתו עובדת כמורה והקשר שלה עם התלמידות והמורים שבימי שגרה נעשה באמצעות רשת הווטסאפ נפגע קשות. "מבירורים שעשיתי הדברים חמורים שבעתיים, מדובר בהתנכלות על רקע פוליטי, אשת חבר כנסת נחסמת כי יש גורמים שרוצים להשתיק את חבר הכנסת" אמר בן גביר ודרש ממשרד התקשורת "להגיב בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ולפעול באופן מידי בנושא. היום זה אני, מחר זה יכול להיות כל ח"כ אחר אשר עמדותיו אינן לרוחן של אותם גורמים ברשת, או גורמים חיצוניים שהשפיעו על אותה רשת".
אנשי עוצמה, מתכוונים להגיש תביעה נגד פייסבוק. עו"ד איריס אדרי המייצגת אותם מסרה: "בכוונתנו להגיש תביעה כנגד חסימת מרשיי מהשימוש בוואטסאפ. מדובר באקט כוחני, חד צדדי, פוגעני ומפלה שננקט ללא שום התראה כנגד אזרחים מן השורה, ללא שום סיבה נראית לעין או צידוק כלשהו. חסימת מרשיי מהאפשרות לעשות שימוש בוואטסאפ הינה ניצול כוח לרעה על ידי תאגיד עצום, תוך פגיעה בזכויותיהם וגרימת נזק מתמשך, ובעיקר תוך הפלייתם לרעה באופן בוטה"
מארגון להב"ה נמסר בתגובה: "סתימת הפיות הגיעה גם לוואטסאפ. במשך שנים ענקיות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות מנסות להשתיק ולחסום פעילי ימין. זה קורה בפייסבוק, ביוטיוב, בטיקטוק. אבל עכשיו, נחצה קו אדום נוסף. הם החלו גם לחדור לפרטיות שלנו. אנחנו לא שותקים – ויוצאים למאבק, בימים אלו אנו מגבשים תביעת ענק נגד ווטסאפ. התביעה הזו מוגשת למעשה בשם כל אחד ואחד מאיתנו, שעלול להיות הבא בתור שינסו לסתום לו את הפה. אנחנו קוראים לכם להיות שותפים ולתרום למען המאבק החשוב והצודק הזה. כי היום זה אנחנו – מחר זה אתם".
מוואטסאפ נמסר ל-ice: "אנחנו לא מגיבים על חשבון פרטיים. אנחנו חוסמים חשבונות בהתאם למדיניות שלנו כדי למנוע פגיעה בהתאם לתקנון היישומון"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    1
    TWSfSopc 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 2.
    א. וואטסאפ הודו עכשיו שהם כן קוראים תכנים שעוברים דרכם.
    גל 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ב. בארה"ב, חסמו את טראמפ על שהסית, לטענתם, למהומות בקפיטול. בישראל, לא נחסם אף ח"כ או מנהיג ערבי על שעודדו רצח המוני בישראל של יהודים ועודדו את המשך המהומות.
    סגור
  • 1.
    להגיש תביעה במליארדים ולהטביע אותם
    אשר 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    באסלה, לחסום אותם,במדינה כך להראות להם את מקומם
    סגור