תקשורת ומדיה

סגל טען: "האובססיה לנתניהו צריכה להסתיים", פריי תקף: "עמוד שידרה ממרציפן"

העיתונאי הוותיק טען בפייסבוק: "מי שמבקש להחליף את ראש הממשלה לא יכול לאמץ את ההתנהלות שבשלה, בין היתר, ביקש מראש את החלפתו או להציג אותה לציבור כסטנדרט לפעולה", הקולגה לא אהב את הביקורת: "לא לא, זה אין לתאר"
מערכת ice |  7
עמית סגל (צילום מתוך האתר של עמית סגל)

כאשר בתוך 48 שעות עתידה לקום ממשלה חדשה בישראל, עת בנימין נתניהו יסיים את תפקידו בן 12 השנים ברצף לטובת נפתלי בנט שירכיב קואליציה כשלו 6 מנדטים בלבד, עמית סגל תוהה בסוגייה מעניינת במיוחד, מה יעלה בגורלו של המונח 'אבל ביבי'...מסתבר שחלק מהקולגות שלו לא מסכימים עם התזה כל כך.

סגל כתב: "האקדמיה ללשון העברית תיאלץ להידרש מתישהו לשינוי התחבירי העמוק שחל בשנים האחרונות במבנה המשפטים של דוברי השפה. עד לאחרונה היה מקובל שבכל משפט יש נושא, נשוא, פועל, אולי גם תואר הפועל. היום יש מרכיב נוסף: "אבל ביבי". בכל פעם שפוליטיקאי נדרש להתמודד עם מחדליו, עם הבטחות בחירות שהפר או עם זגזוג תורן הוא הסביר, ש"אבל ביבי". לפיד הבטיח ממשלה רזה ואז יצר מאגר שומנים ענק של 34 חברי ממשלה? אבל ביבי מינה יותר. החוק הנורבגי הופך את הכנסת לתחנת רכבת? אבל ביבי התחיל עם זה. חאן אל אחמר לא מפונה? אבל גם ביבי לא פינה".
 

"רבות דובר בשנים האחרונות על הצורך בייבוש הביצה שהתהוותה בשלטון: שרים שכיהנו יותר מדי שנים, מקורבים שהתקרבו מדי, מחנה שהתנוון. זה עובד לשני הכיוונים. מרגע שהאחריות תעבור בשבוע הבא לידיים חדשות, יגלו כולם, למרבה תדהמתם, ש"רק לא ביבי" זו לא מדיניות, ונתניהו איננו התירוץ האולטימטיבי. למרבה הצער, תאונות דרכים יוסיפו להתרחש, טריבונות עדיין מאיימות ליפול, אפילו חדרי החקירות של המשטרה לא יושכרו כחלל עבודה ל־WEWORK. בנט ולפיד אמרו – ובצדק רב – שהמדינה לא תיגמר ביום שאחרי נתניהו. אבל האובססיה לנתניהו צריכה להסתיים".


"מי שמבקש להחליף את ראש הממשלה לא יכול לאמץ את ההתנהלות שבשלה, בין היתר, ביקש מראש את החלפתו או להציג אותה לציבור כסטנדרט לפעולה. אם סער סבור שנתניהו מנע שינויים נדרשים במערכת המשפט, הוא לא יוכל להסתפק ב"גם ביבי לא שינה דבר", אלא יצטרך לחולל שינויים. אם אלקין מתקומם על הקפאה שקטה ביו"ש, כשר שיכון מצופה ממנו לבנות יותר ולא לחקות את המקור".

לסיום כתב: "אם לפיד טוען נגד מינויים סיטוניים, יתכבד ויוותר על כמה משרות מיותרות. אם ליברמן מקונן על הגירעון, יואיל נא לסגור אותו במקום לכסותו בהטרלות ליו"ר האופוזיציה המיועד. תפקידו של השלטון הוא לשלוט. נתניהו נפרד מהשררה, מחליפיו יצטרכו לעשות יותר מאשר לתפקד כאופוזיציה של יושב־ראש האופוזיציה".
העיתונאי ישראל פריי יצא נגד הקולגה כשכתב בטוויטר שלו: "לא לא, זה אין לתאר. האיש שפיתח, שיכלל, עשה קריירה וטחן שעות אולפנים על המנטרה "אבל השמאל", מתבכיין עכשיו שמישהו מעז להזכיר "אבל ביבי". עמוד שידרה ממרציפן".

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מי אתה
    אזרח מודאג 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תפסיק לקשקש עמית סגל די קדחת לאנשים צא לשנת שבתון רוצים שינוי
    סגור
  • 6.
    העיקר שהאירנים שמחים שיש לנו 2 ליצני ראש ממשלה (ל"ת)
    רקב השמאל 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 5.
    המוקיון לפיד:בממשלתנו רק 17 שרים,אבל ביבי אשם (ל"ת)
    בלה בלה ולהקתו 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    ביבי עוזב הכסא בעוד יומיים. חסידי "רק לא ביבי" יתומים..
    איתן 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    קשה לחסידי המנטרה "רק לא ביבי", מה יהיה איתם? היתומים האלה נותרו ללא לוח מטרה לחיציהם המורעלים. אבל לא אלמן ישראל, במקום להביא חזון ולהפשיל שרוולים בעשייה, הם מתרפקים על המנטרות והנוסטלגיה של ימי בלפור העליזים ותוקפים כל מי שמציב מולם מראה או מבקש קבלות להבטחות שלהם. מסכן סגל סך הכל ביקש מהשמאל שיוכיח את עצמו ואת יכולותיו. הביקורת אומרת לו... אל תגזים אנחנו לא בנויים לעשיה רק למחאה...
    סגור
  • 3.
    עדיין לא התחילו לעבוד וכבר הוא תוקף
    גל 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שהם לא עושים כלום ומפילים הכל על אחרים, כמו ביבי שידע לעשות זאת היטב במשך כל שנות שלטונו. חכה רגע, קודם שתושבע הממשלה, יתחילו לעבוד ואז תבקר. ולגבי ההאשמות על ריבוי שרים וחוק נורווגי, יש סחיטות פנימיות מכל הכיוונים, ככה זה כשיש ריבוי מפלגות בקואליציה וממשלת אחדות, ועדיין ממשלה כזו יותר חסכונית מהנוכחית. כולם היו שמחים שיהיו פחות שרים, בטח לפיד שעשה הכי הרבה ויתורים לטובת הממשלה.
    סגור
  • 2.
    בושה לצטט חסר חוט שדרה כמו פריי. עיתונאי? פחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    א 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 1.
    זה מה שאני אוהב את סגל: מתאבד עבור ביבי בכל תנאי
    הרצל 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    20 1
    כן... גם כשהוא כבר על הקרשים מפרפר, עדיין ימשיך לייצג את הקו שלו בתקשורת. בקטע הזה, הוא עושה עבודה לא פחות קונסיסטנטית משופרות ויחצ"נים כמו ריקלין וברדוגו.
    סגור