תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים מעלה הילוך מול התאגיד: "טיפול לקוי בתופעת ההטרדות המיניות"

ארגון העיתונאים מחריף את הביקורת סביב תחקיר הארץ נגד התאגיד בעניין ההתעמרויות וההטרדות המיניות שנחשפו ויוצא נגד מה שהוא מכנה "טיפול לקוי" ואף טוען כי נגד חלק מהעובדים המתלוננים נפתחו הליכי סיום העסקה
מערכת ice | 
כאן תאגיד השידור (צילום נירי גתמון, ויקיפדיה)
לאחר הביקורת סביב שתיקת ארגון העיתונאים סביב תחקיר "הארץ" נגד התאגיד, בארגון ממשיכים במגמה התקיפה ודורשים בדיקה מקיפה וצעדים אקטיביים נגד "תופעת ההתעמרויות וההטרדות המיניות" בתאגיד.
כזכור, באתר "הארץ" התפרסם תחקיר בן שני חלקים על תופעה מדאיגה וחמורה בתאגיד השידור הציבורי, התעמרויות והטרדות מיניות של עובדים מצד הממונים עליהם. קרן נויבך שמגישה בכאן רשת ב' את 'סדר יום' גילתה אומץ לב נדיר וכתבה נגד עניין ההטרדות המיניות כאשר יצא החלק הראשון של הכתבה. לאחר מכן כשפורסם החלק השני של התחקיר צייצה כי הגיע הזמן שמנהלי התאגיד יעשו חשבון נפש.
ארגון העיתונאים שלח ביום שישי האחרון מכתב למועצת תאגיד השידור, יחד עם ארגון עובדי התקשורת וועד עובדי התאגיד בהמשך לפרסומים האחרונים "בנוגע לתופעה חמורה ורחבה המתרחשת, למרבה הצער, בתאגיד השידור הציבורי ואינה זוכה לטיפול ראוי".
לדברי ארגון העיתונאים, המקרים היו ידועים אצלם בחודשים האחרונים והובאו לידיעתם מספר בלתי מבוטל של תלונות על מקרים של הטרדות מיניות והתעמרויות של עובדי התאגיד על ידי הממונים הישירים שלהם: "לצערנו, למרות שברוב המקרים העובדים שעברו את מסכת ההטרדות וההתעמרויות פנו לגורמים המוסמכים בתאגיד ויידעו אותם על המקרים בתקווה שהתלונות יטופלו באופן הראוי, הטיפול של הגורמים הרלוונטיים היה לא מספק, בלשון המעטה. אותם המנהלים שנגדם הוגשו התלונות ממשיכים לשמש בתפקידם ולבוא במגע עם העובדים המתלוננים. להוסיף חטא על פשע, בחלק מהמקרים המדוברים אף נפתחו כנגד העובדים המתלוננים הליכי סיום העסקה. לא פחות חמור, בחלק אחר של המקרים התלונה "הושתקה" או "מוסמסה" או העובד/ת קיבל/ה מסר ישיר או עקיף כי מוטב שי/תמנע מלהגיש תלונה".
עוד הוסיפו במכתב כי התופעה הינה רחבה בתאגיד בחטיבות ובמחלוקות שונות בין היתר מהמחלקה המשפטית, חטיבת הדיגיטל, מחלקת שיווק, חטיבת הרדיו ומקומות נוספים, והוסיפו כי הם רואים בחומרה רבה את הטיפול הלקוי של הגורמים הממונים על הנושא בתופעת ההתעמרויות וההטרדות המיניות בתאגיד: "הטיפול הלקוי מנציח את המצב הקיים, נותן משנה תוקף להמשך קיום התופעה, לא ממצה את הדין עם הפוגעים ומותיר את העובדים המתלוננים חשופים ובודדים במערכה".
לסיום הוסיפו: "אנו חשים אחריות כבדה למצב שנוצר ולא יכולים לשתוק יותר אל מול הצטברות התופעות המובאות אל שולחננו ואל מול אוזלת היד בטיפול בהן מצד הגורמים המוסמכים בהנהלת התאגיד.  מסיבה זו אנו פונים אליכם, חברי המועצה, בבקשה לייצר בדיקה מקיפה של התופעות ונקיטת צעדים אקטיביים על מנת לעקור מהשורש את התופעות הללו, שאין להן מקום באף מקום עבודה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בגוף השידור הציבורי שאמור להוות דוגמא ומופת לניהול תקין ותרבות ארגונית בריאה.אנו מבקשים להופיע בפני המועצה ולומר דברנו, כנציגי העובדים, ואף להעביר לידכם עדויות שהגיעו אלינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה