קריירה ולימודים

הוקמה ועדת הבדיקה להטרדות המיניות בתאגיד השידור שנחשפו ב'הארץ'

מועצת תאגיד השידור הישראלי פרסמה את שמות חברי ועדת הבדיקה החיצונית שתשלים תוך 6-8 שבועות את התהליך ותמסור המלצות: "הוועדה תבחן את התלונות המוכרות, את דרך הטיפול בתלונות על ידי התאגיד ותוצאותיהן", מי תעמוד בראש הוועדה?
כפיר אדר |  1
כאן 11 (צילום freepik, ויקיפדיה)
מועצת תאגיד השידור הישראלי החליטה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה, שתקיים בדיקה מעמיקה בעקבות כתבות תחקיר שהתפרסמו בעיתון "הארץ". היום (רביעי) הושלם ואושר הרכב הוועדה כאשר בראשה תעמוד שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), אילה פרוקצ'יה ולצדה עו"ד משה לדור פרקליט המדינה לשעבר וכרמית גיא העורכת והסופרת שתשמש חברת הוועדה.
בכתב המינוי לוועדה נקבע: "הוועדה תבחן את התלונות המוכרות, את דרך הטיפול בתלונות על ידי התאגיד ותוצאותיהן. הוועדה תהווה כתובת עבור תלונות נוספות ככל שתוגשנה, הן בנושאים של הטרדה מינית, הן בנושאים של התעמרות בעבודה, והן באשר ליחס לא נאות אחר לעובדים ולעובדות בתאגיד. הוועדה תבחן את מכלול ההיבטים של יחסי העבודה והתרבות הארגונית בתאגיד, ובפרט ענין היחס הראוי והמכבד לעובדים ולעובדות".
"בכל עניינים אלה הוועדה תבדוק ותגיש המלצות למועצת התאגיד. לוועדה רשאים לפנות כל אדם או גוף שיש ברשותו מידע על הנושאים שייבדקו על ידי הוועדה. הוועדה רשאית, להזמין כל אדם שתמצא לנכון, לראיין ולקבל כל מידע וכל מסמך רלבנטי, והכל בכפוף לדין. הוועדה תקבע את סדרי דיוניה ואופן עבודתה. ישיבות הוועדה תהיינה סגורות. הוועדה עתידה לסיים עבודתה ולמסור דו"ח למועצת התאגיד בתוך 8-6 שבועות, בכפוף להיקף החומר והבדיקה, כפי שיתבררו על פי נסיבות העניין".
עוד נמסר: "מועצת התאגיד קוראת לכל עובדי ועובדות התאגיד, לרבות עובדים ועובדות שעבדו בעבר עם התאגיד, במישרין או באמצעות גורם שלישי, אשר יש להם טענות או מידע כאמור לעיל, לפנות אל ועדת הבדיקה ולהעלות טענותיהם בפניה. המועצה רואה חשיבות רבה בפניות אלו וזאת, על מנת לסייע בנקיטת כל צעד שיידרש, כדי לוודא כי תרבות יחסי העבודה בתאגיד תהיה כזו שעובדות ועובדי התאגיד, כמו גם התאגיד עצמו, ראויים לה בהתאם לנורמות וערכים ההולמים תאגיד ציבורי וכי תתקיים זכותם של עובדות ועובדי התאגיד לעבוד בתנאים של יחס ענייני, מכבד, הוגן ונטול תופעות פסולות".
ארגון העיתונאים הגיב על החלטת מועצת התאגיד על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה לארועים שפורסמו בכתבת התחקיר ב"הארץ": "אנו מברכים על כך שמועצת התאגיד קיבלה את המלצתנו והחליטה על הקמת ועדת בדיקה בלתי תלויה בראשותה של השופטת איילה פרוקצ'ה. אנו מקווים שהוועדה תבצע עבודה יסודית ומעמיקה ותרד לחקר האמת של אירועי ההתעמרות וההטרדות המתוארים בכתבה ואירועים נוספים שלא פורסמו. אנו מקווים שהמלצות הוועדה יתניעו תהליך של תיקון לעבר סביבת עבודה בריאה יותר וחפה מהתעמרות והטרדות בתאגיד השידור. בכוונתנו להופיע בפני הוועדה ולהציג את עמדתנו כפי שהוצגה גם בפני מועצת התאגיד."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה עם המיליארדים שזרמו לכיסים הנכונים כדי להקים את כאן (ל"ת)
    תאגיד השחיתות 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור