דיגיטל וטק

אינסטגרם בשינוי דרמטי – האם היא תעלה כסף?

הרשת החברתית הודיעה על השקת שירות חדש, שאותו החלה לבחון לפני שנה וחצי ועלול להפוך אותה לעוד אחת מהפלטפורמות בהן כל מי שרוצה יותר מסתם לצפות באנשים אחרים צריך לשלם על זה
יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום pexels, מתוך אתר instagram.com)
הרשת החברתית ה"צעירה" של מטא (לשעבר פייסבוק), אינסטגרם, הודיעה הערב (ג') כי היא משיקה תכונה חדשה בשם Badges, שמיועדת לאפשר ליוצרים ברשת לקבל תשלום מהצופים שלהם.
האפשרות החדשה נקראת Badges, והיא נמצא בבדיקה על בסיס הזמנה מהחברה מזה כשנה וחצי. עתה, אומרת אינסטגרם כי כל משתמש בן 18 ומעלה מארה"ב, בעל 10,000 עוקבים ומעלה, חשבון עסקי והעומד בתנאי הקהילה שלה באופן מושלם, יוכל להוסיף לשידורים החיים שלו אפשרות לצופים לרכוש "תגים". מדובר בזכות להגיב לסרטון בזמן אמת כך שהתגובה תוצג באופן בולט יותר מאלפי התגובות האחרות, עם הדגשה של שם המשתמש ולצידו לב אחד, שניים או שלושה בהתאם לגודל התרומה של המשתמש – דולר אחד, שניים או חמישה (פחות סנט). עם זאת, החברה מדגישה, ואף מעודדת את היוצרים, לנסות לשכנע את הצופים לרכוש יותר מ"תג" אחד, כך שסכום הגג שכל צופה עשוי לשלם תמורת הזכות לשאול את כוכב האינסטגרם האהוב עליו שאלה שעליה הוא גם מצופה להשיב עלול להגיע לכסף רב מאוד.
לטענת אינסטגרם, זוהי תוספת מבורכת, שאמורה לעזור ליוצרים שמשקיעים בנוכחות שלהם ברשת החברתית להרוויח על כך יותר כסף – וכדי להוכיח רצינות, אמר מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, עוד לפני ההשקה הרשמית של השירות כי אינסטגרם לא תגבה עמלות על תשלומים ליוצרים דרך השירות הזה ואחרים לפחות עד 2023 – כלומר עוד יותר משנה. עם זאת, עבור הצופים שימצאו את עצמם תחת מתקפת תנאים מצד היוצרים נוסח "לא שילמת – לא קראתי", מדובר בשינוי פחות חיובי, שלמעשה הופך את הרשת החברתית לעוד אחת ממספר הפלטפורמות ההולכות וגדלות שמנסות לצייר משוואה לפיה כדי ליצור קשר אישי עם אדם אחר צריך לשלם כסף – מה שמנוגד לכאורה לחלוטין לחזור הראשוני של פייסבוק, לאפשר לכל אחד בעולם ליצור קשר עם כל אחד אחר בקלות ובחינם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה