כסף וצרכנות

מהפך צפוי בקשת: האם זכיתם להיות הראשונים ליהנות ממנו?

האפליקציה הפופולארית של ספריית התוכן של קשת, מאקו טיוי צפויה להיעלם בקרוב, ואת מקומה תתפוס אפליקציה חדשה, שכבר זמינה למספר מצומצם של ברי מזל
שירה יום טוב |  5
המשדרים הנצפים של קשת (צילום freepik)

אפליקציית מאקו TV, שמאגדת את התוכן של הזכיינית קשת וערוץ 12, לקראת מהפך שיקרה כבר בחודשים הקרובים, ויש מי שנהנים ממנו כבר עכשיו. אם אתם בעלי סטרימר של אנדוראיד או אפל טיוי יש סיכוי שזכיתם בחודש האחרון להיות בין 100 אלף המשתמשים בגרסת הבטא של האפליקציה החדשה, אחרי שהקודמת, מאקו טיוי נעלמה ביום בהיר אחד.

מדובר במהלך שיהפוך לחלוטין גם את הנראות והמיתוג של האפליקציה וגם את חווית השימוש.  שמה של האפליקציה החדשה בישראל: 12+, ולמעשה, נראה שיש פה ניסיון, שנראה מוצלח דווקא, לשוות לאפליקציית הזרמת התוכן של קשת 12 אופי של טלוויזיה ממש, ולא אופי של אתר צפייה ישירה שנשען על אתר התוכן והחדשות של קשת, מאקו. במילים פשוטות יותר, יש איזה הפרדה רעיונית של האפליקציה ממאקו, וחיבור שלה למדיום הטלוויזיה, בהתאמה לשיטת הסטרימינג והטלוויזיות החכמות שהפכו לצורה הכמעט בסיסית של צריכת תוכן נצפה.
האפליקציה תושק בשנה הקלנדרית הבאה, גם בגרסת המובייל, כך שמאקו יישאר מיתוג של אתר התוכן בלבד. על פניו נראה שהתוכן של מאקו טיוי יהיה קיים במלואו, שזה כולל ספריית VOD של כל תוכני הזכיינית וחברת החדשות של ערוץ 12, וכן פרקי תוכן מקורי בודדים של yes. מה שעוד יעבור ממאקו טיוי, וכנראה יהווה גולת הכותרת של 12+, הוא שידורי האונליין של הערוץ. בשנים האחרונות השידור החי באונליין היה קיים במאקו טיוי, אך באפליקציה החדשה יש עליו יותר דגש הן מבחינה עיצובית והם מבחינת יכולות ביצוע.
 

העיצוב החדש מזכיר מאוד את שירותי הסטרימינג הנפוצים שאנחנו מכירים בסגנון של נטפליקס, אמזון פריים וכו', השירות של האפליקציה ישאר כמו היום, חינמי, אך יש לציין שהמהלך של קשת עומד להכניס סכומים יפים מרצועות הפרסום החדשות שייצור.
נזכיר כי לפני חודשיים קיבלה קשת אישור מרשות התחרות לביצוע רכישת 25% מחברת RGE. במסגרת העסקה מקימים הצדדים פלטפורמת שידור רב ערוצי שתשדר על גבי האינטרנט (OTT), ותתחרה בפלטפורמות הטלוויזה הרב ערוצית – הוט, יס, פרטנר וסלקום. פרויקט 12+ לא קשור לעסקה, שתיצור כאמור שירות בתשלום ומהווה חידוש והנגשה של מאקו טיוי הישנה לפלטפורמות הסטרימינג.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לאא עובדת לא בטלפון ולא בטלויזיה
    סמסונג נוט 9 וטלויזי 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש זלזול בצופים אני איתכם גמרתי
    סגור
  • 3.
    WOW
    שלומי 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    12+ אפליקציה טובה סוף סוף אפליקציות תוכן ישראלית שעובדת ונראת טוב אבל דבר אחד שלי הפריע שבמאקו טיוי השתמשו בנגן תוכן של המכשיר עצמו (Apple TV) וב12+ יש נגן אחר ולא נוח. בסך הכל העיצוב מדהים ונקי לעין.
    סגור
  • 2.
    מאקו הכי איטי ומלא פרסומות אי אפשר לראות כלום (ל"ת)
    גל 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    התרשמות ראשונית אחרי חודש שימוש באפליקצייה
    אורן 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוצע לי להוריד אותה לפני חודש למכשיר אנדרואיד טיוי. האפליקציה נראית טוב מסודרת וקלה לשימוש מזכירה מאוד את נטפילקס /yes+ מבחינת עיצוב. כל הכבוד למפתחים. לעומת מאקו TV זה עולם אחר. חסרונות: כל התוכן וידאו באתר משודר ב 24fps או פחות מה שגורם לכאבי עיניים וראש תוך זמן צפייה קצר מאוד. האיכות סביב 720p שזה בקושי HD- בעולם שלנו שיש 4K. השידור בהפסקות הפרסומת הארוכות לא זהה ויש פרסומות בעיקר לאפליקציות של קבוצת קשת. בלופ כל הזמן בעיקר של איזי ואין שעור שסופר חזרה מתי ייגמר הכיף הזה. (יכול להגיע ל 11 דקות בשעה בשעות הערב של עולם קסום של פרסומות גנריות). יתרון: 20 שנה של הפקות קשת חלקן מעניינות הסטוריות וחשובות. מה שכאן 11 עוד לא הצליחו לעשות לארכיון שלהם. מסקנה: עם עוד קצת השקעה בעיקר בסטרימינג וזמני תגובה זה יכול להיות יותר טוב.
    סגור
  • כל מילה שלו במקום
    עמוס 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורדתי את האפליקציה. יש לLIVE כי אני רוצה להפתר מSTINGTV. האיכות ירודה ולא ניתן באמת לצרוך וידאו דרך האפליקציה. לא יודע מי עושה להם CASTING אבל עם התמונה לא נראית טוב - זה לא משנה כמה עבדו על חווית המשתמש. אם לא היה זה - הייתי מדבר על הפרסומות של מקו TV שהיו חסרות כל הגיון. בלייב מעדיף את הפרסומות האנלוגיות כבר. מקווה שיתוקן
    סגור