דיגיטל וטק

מסנג'ר ייסגר? זה המהלך המפתיע של פייסבוק

החברה המפעילה את כמה מהרשתות החברתיות ואפליקציות התקשורת הגדולות בעולם עומדת לבצע מהלך שעשוי לבשר על סופה של אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם אי פעם
יאיר מור | 
פייסבוק ומסנג'ר (צילום unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) תסגור בשבועות הקרובים את אפליקציית ההודעות של הרשת החברתית אינסטגרם, כך אישר דובר החברה לאתר TechCrunch.
"אנו יודעים שלאנשים איכפת מחיבור לחברים הקרובים שלהם, וראינו את זה במיוחד במשך השנים האחרונות עם הגידול בהודעות באינסטגרם", מסר הדובר. "עתה אנו ממקדים את מאמצינו בהגברת הדרך שבה אתם מתחברים עם החברים הקרובים שלכם באינסטגרם, ומבטלים את אפליקציית Threads. אנו מביאים את הכיף והתכונות המיוחדות שהיו לנו ב-Threads לאפליקציה המרכזית של אינסטגרם, וממשיכים לבנות דרכים בהן אנשים יכולים לתקשר עם חבריהם הקרובים באינסטגרם בצורה טובה יותר. אנו מקווים שיקל על אנשים לקבל את כל התכונות הללו באפליקציה המרכזית".
הדובר אישר את סגירת האפליקציה לאחר שמשתמש טוויטר בשם אלסנדרו פאלוצי העלה לרשת החברתית תמונה שמצא בקוד הגרסא העדכנית של האפליקציה, ובה הודעה למשתמשים על כך שהיא תיסגר בחודש הבא:
אפליקציית Threads from Instagram הושקה ב-2019, זמן קצר לאחר שנסגרה אפליקציה קודמת לתקשורת ישירה בין משתמשי הרשת החברתית, Direct. תחילה היא שמה דגש על תקשורת עם החשבונות המוגדרים כ"חברים קרובים" ברשת החברתית, אך מאוחר יותר נפתחה לתקשורת מול כל משתמשי אינסטגרם.
עם זאת, האפליקציה לא זכתה להצלחה, והורדה לפי חברת ניתוח שוק האפליקציות רק 13.7 מיליון פעמים. כיום היא מדורגת בארה"ב במקום ה-214 בלבד בחנות האפליקציות של אפל – ולא בדירוג הכולל, אלא בתת-הקטגוריה "תמונות וסרטונים". הדירוג הממוצע שלה מ-2,500 המשתמשים שטרחו להעלות כזה הוא 3.1 כוכבים בלבד.
הדובר לא פירט מתי בדיוק תקרה הסגירה, אך הבטיח שהחל מיום שלישי הבא תתחיל החברה להודיע למשתמשים על השינוי.
מדובר בצעד שעשוי לרמז גם על סוף דרכה של מסנג'ר – משום שהוא מוכיח שפחות ופחות אנשים מעוניינים באפליקציה נפרדת לתקשורת ישירה מול משתמשים אחרים ברשתות החברתיות. מסנג'ר עצמה נולדה בחטא, במובן הזה – במשך שנים היא היתה אגף באפליקציית פייסבוק, עד שהחברה החליטה להפריד אותה לאפליקציה נפרדת. ההחלטה עוררה במשך השנים ביקורת רבה, אך פייסבוק לא נכנעה לה – אך לאחרונה מבצעת יותר ויותר מהלכים המעידים כי היא כבר לא רואה חשיבות מיוחדת בהפרדת אפליקציות התקשורת מאפליקציות הרשתות החברתיות שלה, כפי שניתן לראות מהשילוב של כל תכונות התקשורת הישירה באפליקציית אינסטגרם, והוספה של יותר ויותר מהן לאפליקציית פייסבוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה