תקשורת ומדיה

משה אבוטבול: "ברדוגו - ההוכחה שהממשלה עסוקה רק בסתימת פיות"

ח"כ משה אבוטבול מש"ס בריאיון ל-ice. אבוטבול יוצא נגד ביטול סבסוד מעונות היום: "רק דופק את המגמה הטובה שהמדינה התחילה בה", שולל כניסה של ש"ס לקואליציה: "אני כועס שמציעים לי להיכנס איתם לממשלה". ותוקף את ראש הממשלה: "מדבר שקר תרחק ומדבר בנט תרחק"
אביחי דלאל |  5
משה אבוטבול (צילום פלאש 90)
בכנסת השלישית שלו, ח"כ משה אבוטבול (56) הפך לאחד מחברי האופוזיציה היותר צבעוניים במליאה עם לא מעט נאומים זכורים. מי שהיה ראש עיריית בית שמש במשך עשר שנים עד לשנת 2018, הקריא מילון עברי חדש ובו הוא החליף את השורש ש.ק.ר בשורש ב.נ.ט כמחאה על הקמת הממשלה החדשה וגם הביע לא מחאות על התקציב שאושר וחוק ההסדרים בטענות על פגיעה קשה במשפחות האברכים אותם מייצג. 
בריאיון לאתר ice אבוטבול מדבר על תקציב המדינה שאושר, הדחייה של סבסוד מעונות היום והכניסה של החברה החרדית לשוק העבודה, המיסוי על הכלים החד פעמיים והמשקאות המתוקים. אבוטבול גם פסל את כניסתה של ש"ס לקואליציה, תקף את ראש הממשלה ומדבר על ההבדלים בין החרדים למגזר הערבי בחלוקה של התקציב: "מרגישים עוגמת נפש גדולה". 
שר האוצר אביגדור ליברמן החליט ביולי האחרון כי הוא מחזיר את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות כדי לקבל סבסוד במעונות היום בשווי של כ-1,800 שקל לילד. נזכיר כי שר החוץ, יאיר לפיד, הכניס את הסעיף הזה כשכיהן כשר אוצר אולם מיד לאחר שסיים את כהונתו בוטל הסעיף הזה כך שמשפחות חרדיות כבר לא חויבו לצאת לעבודה כדי לקבל את הסבסוד. אותה החלטה נדחיתה נכון לימים אלה. 
"אני לא יכול להגיד תודה לשר האוצר שדחה את הסבסוד כי זה היה למורת רוחו והוא היה רוצה לעשות את זה לפני שלוש שנים על ראשם של החרדים. כך שתודה וזרי פרחים הוא לא יקבל מאיתנו. אני חושב שבעצם הוא הגיע למצוקה מסויימת שהוא לא ידע איך להגיב לטענה צודקת שגם העותרים הציגו וגם בית המשפט הציג בפניו ואז בלית ברירה הוא נאלץ לבלוע את הגלולה המרה שכביכול הוא דוחה את זה. בית המשפט הציג לו מראה מול הפנים שלא עושים דבר כזה בלי להודיע מראש והורים שעלולים לקבל יחס אחר ויש להכין אותם לפני. הדבר מוכיח שוב פעם שפועלים משנאה ולא מתוך מטרות מקצועיות או נבונות בכדי ליצור את התהליך שהמדינה כל כך רוצה אותו. רוצים להכניס את החרדים למעגל העבודה אבל ככה לא בונים חומה, ככה לא עושים את הדבר הזה".
זה לא מתבקש שהחרדים יכנסו לשוק העבודה? 
"יש תוכניות טובות יותר. גם טובי הכלכלנים שדיברו איתם על מה שעשה שר האוצר ליברמן אמרו בצורה הטובה ביותר שהוא רק דופק את המגמה הטובה שהמדינה התחילה בה. זה יגרום להפעלת שרירים של נשים שלא יגרמו לגברים לוותר על החלומות שלהם ועל הכולל. בסופו של יום אותנו לימדו שלימוד התורה זה ערך עליון ואנחנו לא מוותרים עליו. מה שהם יעשו זה דברים אחרים: יקחו את הילדים שלהם למעונות זולים של אלף שקל ולא יצאו לעבוד, הם יעשו הכל בכדי לא להמשיך את המגמה שאליה מכוון שר האוצר שהאברכים יעזבו את הכוללים. לעומת זאת, אם הוא היה בא עם עידוד, תמרוץ או דברים אחרים יכול להיות שהוא היה משיג אחרת. פה הוא עשה את זה מתוך שנאה וכשפועלים מתוך שנאה הראש לא נמצא במקום.
 
אנחנו יודעים שהציבור החרדי בשלב מסויים יוצא לשוק העבודה בפרט ככל שהמשפחה מתרחבת יותר, נהוג במשפחה שמונה שמונה ילדים שהאברך מתייעץ עם הרבנים שלו שליוו אותו במשך שנים ושואל אותם אם הוא יכול לצאת למעגל העבודה או לא, האם יש תנאים מסויימים? סביבת עבודה תואמת. מבחינה רוחנית הוא ילך לאיזה מפעל ויאבד שם את הכל. אנחנו עושים את זה בצורה מושכלת אבל בצורה הדורסנית שעשה את זה שר האוצר הוא למעשה הוכיח שהוא לא מבין דבר בכלכלה ובטח לא במנטליות של הציבור החרדי שעכשיו יעשה בדיוק דווקא ולא יצא החוצה למעגל העבודה אז הוא הורס את מה שהממשלה התחילה בצורה טובה בשנים האחרונות".
לא היה עדיף לאשר את התקציב עם גנץ?
"מה שהיה בקדנציה הקודמת אין מה לעשות, הפתגם אומר 'לא בוכים על חלב שנשפך' ואני מוסיף 'מייצרים חלב חדש'. אני לא מדבר מה שהיה, אלא על עכשיו".
חשבתם על להיכנס לקואליציה הנוכחית ולנהל מו"מ על התקציב?
"אנחנו לא יכולים במצב שכזה בגלל שמכים בנו להיכנס לקואליציה להיכנס זה לא יעלה על הדעת. בסיטואציה שאדם מכה אותך ברחוב בתנאי שתאהב אותו, איזה מן דבר זה? אנחנו לא ניכנס לקואליציה הזו. כי הקואליציה הזו מכילה בתוכה כל מיני מרכיבים שהם בכלל לא תואמים לאג'נדות שלנו, לסגנון שלנו. מה גם שראיתי את מסיבת העיתונאים המפורסמת שבה ראש הממשלה התחיל לספר סיפורים מאוד יפים, אליסה וארץ הפלאות, הוא אמר שהוא רוצה את החרדים, שהוא ידאג לחרדים עד ששר האוצר אומר שהחרדים לא יכנסו. שר האוצר בבריונות ובברוטליות מודיע לראש הממשלה ושר החוץ שהוא הבוס שלהם והם קבלני משנה והחרדים לא יצטרפו. אבל אל דאגה, אנחנו לא רצים לשמה, לא שמנו נעלי ספורט להיכנס לשמה, אנחנו רק רואים את המגמה שהם לא רוצים אותנו.
 
אנחנו נילחם עד טיפת הדם האחרונה שלנו, עד זוב דם, שלפחות לא יזיקו לזכויות של הציבור ששלח אותנו לכנסת. הנושא של החד פעמי, המיסוי על המשקאות המתוקים זו חוצפה שאין כדוגמתה. לכל הדברים שהוא עושה יש מגמה אחת, לצער את המשפחות הברוכות ילדים שבמקרה רובן תומכי ש"ס. הם אוהבים אותנו ורואים בנו מפלגה חברתית כי גם אריה דרעי שר הפנים שהיה נתן להם שוברים, ראו מישהו שנלחם עבורם. אני חושב שבאמת הממשלה הזו מדושני עונג שמעניינים אותם הרפורמים, 53 מיליארד שקל לציבור של עבאס, עוד כמה מיליונים לחתולי רחוב ודברים מהסוג הזה. הכל מעניין אותם חוץ ממנו".
הביקורות מהצד הימני של המפה הפוליטית אומרות שהחרדים "יצאו פראיירים", הממשלה מחלקת תקציבים ואתם הצטנעתם.
"אנחנו מרגישים עוגמת נפש מאוד גדולה. כי כשאנחנו היינו מבקשים דבר, אפילו הדבר הכי קטן, התקשורת מתנפלת עלינו עם זכוכית מגדלת והיו אומרים שהחרדים סוחטים ושואבים את הכל. פה מחלקים מיליונים לכל מיני קבוצות, לדוגמה הרפורמים, על כל רפורמי אחד שפכו מיליונים. נותנים לערבים 53 מיליארד. במשך 70 שנה למרות כל מה שאמרו עלינו, לא קיבלנו מיליארד אחד ופה 53 מיליארד שקל נותנים לציבור הזה רק בכדי שיכשירו להם את אותה הקואליציה.
קואליציית הדחלילים כפי שאני נוהג לכנות אותם ואני משתדל לא להיות קיצוני כמו אביר קארה שקרא להם 'מפלגה של מטומטמים', כנראה הוא יודע דברים מבפנים, אני לא אכשיר את זה ואני לא אצטרף לממשלה ההזויה שכלום לא מעניין אותה, הציבור לא מעניין אותה. הם מתנהגים בצורה דורסנית, הם משתלטים על הוועדות. בכל דבר אנחנו רואים את הדורסנות שלהם. אנחנו לא בגלל זה נתקפל, שישכחו מזה. אני מאמין מאוד גדול שבמאבק מסויים שעכשיו אנחנו עובדים עליו עם הליכוד, הציונות הדתית, יהדות התורה וש"ס כמובן בשם יו"ר התנועה שלנו הרב אריה דרעי, אנחנו נעשה הכל עד זוב דם עד שניפטר מהממשלה הרעה הזאתי כי היא לא רואה אף אחד בעיניים. לא רואה חיילים, נכים וחולים. רק כיסא מעור הצבי". 
 
במהלך השבוע האחרון משה אבוטבול העלה שתי סוגיות תקשורתיות: הקיצוץ של יעקב ברדוגו בגל"צ והריאיון של יו"ר הכנסת מיקי לוי ב"פגוש את העיתונות" בשבת.
מה גרם לך להעלות במליאה את יעקב ברדוגו?
"ברדוגו זה ההוכחה המוצלחת שהממשלה הזו  עסוקה בדבר אחד, לסתום פיות. עצם זה שהוא שדר מקצועי, אהוב על כולם, יוצר לרייטינג מאוד מוצלח ואפילו יותר מאחרים שמחשיבים את עצמם והוא מביא תוצר, לא בא ריק. אנשים אוהבים אותו, יש לו דעות מקוריות והוא לא חייב להתיישר עם מישהו אחר וכשהוא רצה הוא ידע לפנות גם לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. אבל הוא בא ואומר דעות אחרות. אז מה עושים? בערמומיות שמו איזה מישהי אחרת שתוריד לו את השעות. מישהי שמזיזה אותו ומקצצת לו חצי שעה, שמו לידו עוד איזה מישהו, תרגילים מכוערים שמי שמבין בתקשורת מבין מה שהם מנסים לעשות". 
הקבלת את הקיצוץ של ברדוגו לסתימת פיות של רבנים.
"בוודאי, אמא רוסיה לא מתה אמרתי. אנחנו מקבלים את מה שהיה עיתון פראבדה ברוסיה דאז ששמה כותבים רק מה שהממשלה אומרת ואין להכניס דברים אחרים, זה העיתון היחידי שהיה מותר לקרוא. כנראה שפה בממשלה רוצים לעשות לנו הנדסת תודעה שאנחנו ניישר קו עם השטויות שהם עושים, הגזרות שהם רוצים. אמרתי באותו הנאום, אנחנו לפני חנוכה ואני לא יודע מה להגיד לבורא עולם, על הניסים או על המיסים, אנחנו מבולבלים בגלל כל הצרות והרעות שהם עושים. זה אמנם ברדוגו, אבל הם גם סותמים פיות לרבנים. הרב הראשי לישראל, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שהוא בעצם הדמות הרוחנית הבכירה רק מותח ביקורת על הרפורמה המצחיקה שעשה השר מן כהנא ומתנפלים. הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ובנו של הרב הראשי לישראל דאז הרב מרדכי אליהו, יהודי חכם בעל שיעור קומה ודיבר על סוגיות הלכתיות שנמצאות במקורות ופתאום שר המשפטים גדעון סער מתנפל עליו בסער. 
 
כל מי שמדבר נגדם הם יודעים לפסול אותו ומנסים להציק לו ולהזיק לו. זה הממשלה. הם רוצים שקט תעשייתי, מעדיפים שכולם ישתקו בכדי שהם יוכלו להאדיר את כל הסחורה ואת כל ההזדמנות להסתיר ואנחנו נלך נגד זה עד הסוף כי בסופו של דבר מדינה דמוקרטית צריכה לתת דמוקרטיה בכל הסוגיות. זה שהם לא מוכנים לקבל ביקורת מוכיח כי הם צבועים, כי בעבר הם היו הזועקים הגדולים ופתאום הכל שקט. כשאנחנו היינו לוקחים תקציב היה רעש, הם התהפכו לגמרי. הם רק עברו לצד השני של האולם ופתאום הם שכחו את אותם צעקות. כולל מיקי לוי שהסרטונים מוכיחים כיצד הוא התנהג בצורה ברוטלית גם ליו"ר הכנסת ובצורה ברברית ואני מקווה שלא פגעתי בברברים. עכשיו הוא דורש מאיתנו ממלכתיות".
אפרופו מיקי לוי, יצאת השבוע נגדו על שידורו בפגוש את העיתונות בשבת האחרונה.
"הבן אדם שדורש ממלכתיות, שלחתי אליו לפני שלושה חודשים מכתב ובו ציינתי שהוא סמל שלטון ואין להתראיין בשבת קודש והוא אפילו לא הגיב למכתב. זה זלזול. קודם כל יש פה חוסר שיוויוניות, מאפשרים לאחרים ולנו לא מאפשרים. אנחנו לא בתקופת בחירות, והקהל שלנו מכיר את הקווים שלנו. סמל שלטון מתוך שבעה סמלי שלטון, הנוהל במדינת ישראל במשך כמה שנים שהם מכבדים את שבת קודש בפרהסיה. מיקי לוי הגיע בשבת ועשה שם ריאיון ואפילו לא על הכנסת, על נושאים אישיים שלו ופוליטיקה, אני לא מבין מה אנחנו לא במדינה יהודית? בשביל זה נלחמו אבות אבותינו כל כך הרבה שנים? כדי להגיע למדינה שרומסת אנשים שנבחרו ורומסת את השבת, רומסת את המינימום של הכבוד? לפחות בפרהסיה לאותו אדם צריכה להיות רגישות. דוגמה נוספת היא שרת התחבורה שחזרה בשבת, לא הייתה פה כמה חודשים, הביאה בן לעולם ומברוק, הכל טוב ויפה. אבל דווקא לחזור בשבת? היה לה עשר טיסות לפני ואחרי. זה האנשים, אלה האישים ואני כועס שמציעים לי להיכנס איתם לממשלה".
מה השלב הבא של שלך ושל ש"ס באופוזיציה?
"אין שלב הבא. יש שלב אחד להפיל את הממשלה. אין פה שלביות, יש פה קו אחד מסויים שהממשלה חייבת להתפרק היא לא הממשלה שעם ישראל, העם היהודי, צריך. מה גם שהיא נעשתה בתרמית אחת גדולה שהיו רמאים שמה. אני בעבר חשבתי שהרמאי הגדול ביותר בהיסטוריה היה לבן הארמי ואני חושב שיש מישהו שיכול לקחת את התואר שלו בצורה מכובדת והוא יכול לקבוע את זה בבית המשפט, ידידנו ראש הממשלה נפתלי בנט שעבד על כולם. לבן עבד על יעקב אבינו אבל הוא עבד על כל העולם. אמר שלא יצטרף, אמר שלפיד לא יהיה ראש ממשלה, הבטחות שחתם באולפנים והכל התברר כשקר וכזב.
אדם שהקים ממשלה בצורה כזאתי, רמיה, שקר, תרמית ומרמה, אומרים שלשקר אין רגליים ואיך הוא ציפה שדבר כזה יעבור? מדבר שקר תרחק ומדבר בנט תרחק. היום העם צוחק מזה כי הארכיון מציג לו את כל הסיפורים והשקרים שהוא סיפר לאורך השנים. אני לא חושב שהעם היהודי יסלח על השקר הגדול הזה. הוא רק מזיק לעם היהודי עם המתווה של הכותל שהוא מנסה לעשות, עם הרפורמה של הכשרות, כל הדברים שאין בינם לבין הכיפה של ראשו קשר. שבעזרת השם נראה ממשלה טובה יותר שמכבדת את היהודים ואת היהדות".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדובר בסתימת צינור ביוב . לטובת האזרחים (ל"ת)
    Anj 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ברדוגו מלך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    בS 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היי יש פתרון מדהם קלאסי עבורך. אריתראי אורגינאלי אחמד צינור 23 אינץ פתח קליניקה 20 של אתה מסודר קומפלט .אני מסדרת? מה אומר?
    סגור
  • 2.
    שס
    איצקו 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכלו לי שתו לי. אפס בכיין מרוקקי.
    סגור
  • ברדוגו מלך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    מני 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי יש פתרון מדהם קלאסי עבורך. אריתראי אורגינאלי אחמד צינור 23 אינץ פתח קליניקה 20 של אתה מסודר קומפלט .אני מסדרת? מה אומר?
    סגור
  • 1.
    עוד עלוב שלא מבין כלום (ל"ת)
    ניק 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור