קריפטו

מפתח את'ריום נשפט לחמש שנות מאסר

וירג'יל גריפית', אחד האנשים העומדים מאחורי המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו, ירצה כ-4.5 שנות מאסר לאחר שנעצר והואשם בשימוש בהיכרות המעמיקה שלו עם עולם הקריפטו לביצוע עבירה חמורה מאוד בשירות אחד האנשים הרצחניים בעולם
יאיר מור |  1
אתריום (צילום pixabay)
השופט קווין קסטל מבית המשפט המחוזי במחוז הדרומי של ניו-יורק גזר אתמול (שלישי) על וירג'יל גריפית', אחד ממפתחי מטבע האת'ריום, לשבת בכלא למשך כ-4 שנים ו-5 חודשים. בכך הוא נענה מצד אחד לבקשת ההגנה, להטיל על גריפית' את העונש הקל ביותר שניתן במסגרת הסדר טיעון אליו הגיע מול התביעה, ובו סוכם על בקשת טווח של 63-78 חודשי מאסר, אך מצד שני סירב לבקשתה להתחשב בו מעבר לכך.
ההסתבכות שהביאה את גריפית' לבית המשפט לא קשורה בהיותו אחד ממפתחי את'ריום, אלא בשימוש שבחר לעשות בהיכרות המעמיקה שלו עם עולם הקריפטו. באפריל 2019 הוא טס לקוריאה הצפונית כדי להרצות בוועידת קריפטו שנערכה בבירתה, פיונגיאנג. ברשת הופצו תמונות שלו מרצה בוועידה, לבוש בבגד קוריאני מסורתי ועומד לפני לוח שעליו הכיתוב "לא לסנקציות!" באנגלית.
 
לפי התביעה, מטרת הוועידה היתה לסייע לממשל קים ללמוד איך לעקוף את המגבלות ההדוקות שמוטלות על המדינה באמצעות שימוש במטבעות קריפטוגרפיים, כמו זה שסייע גריפית' לפתח – וגריפית' שמח מאוד לסייע לממשל הרצחני בדרך לשם. למרות שמדובר בעבירה שהעונש המקסימלי עליה היא 20 שנות מאסר, לאחר מעצרו בנובמבר 2019 הוא הגיע לבסוף להסדר טיעון מול התובע בארה"ב, שסיכם איתו כאמור על הודאה באשמה שאותה ביצע בספטמבר האחרון, תמורת בקשת מאסר של בין 63 ל-78 חודשים וקנס בגובה 100,000 דולר בלבד.
אך כאמור, לעורך דינו של גריפית', בראיין קליין, זה לא הספיק: הוא התחנן בפני השופט להקל עוד יותר בעונש, ואף לספור את 10 חודשי המאסר שכבר ריצה גריפית' בשנתיים וחצי האחרונות (את יתר 14 החודשים הוא בילה בשחרור בערבות) כפול – כלומר כ-20 חודשים. לדברי קליין, גריפית' התמודד על "תנאים קשים" בבית המעצר בו הוחזק, ביניהם בידודי קורונה, מניעת ביקורי משפחה, גישה מוגבלת לשמיכות וביגוד חם ואף הסתפקות בשתי ארוחות ביום במקום שלוש, בשל שליטת כנופיות בתנאי המאסר של האסירים בבית המעצר בו שהה.
 
בנוסף, ציין קליין כי אבחון פסיכולוגי שנערך לאחרונה בין כותלי הכלא מצא בגריפית' שתי הפרעות אישיות – הפרעת אישיות נרקיסיסטית והפרעת אישיות אובססיבית-קומפולסיבית. לדבריו, הפרעות אלו מסבירות במדויק את התנהגותו של הגבר בן ה-38, וגריפית' "מחויב לטיפול פסיכולוגי". האחרון אף אמר לשופט כי חשב על איך "חשבתי בכנות, ביהירות ובטעות שאני יודע הכי טוב", והוסיף כי הוא "נבוך" מהמצב אליו הגיע ו"למדתי את הלקח".
עם זאת, השופט כאמור לא התרשם מהטענות האחרונות, הצהיר בהחלטתו כי גריפית' "משחק על שני צידי המגרש כל עוד הדבר מבטיח לו את עיקר תשומת הלב". וגזר עליו את העונש המינימלי שדרש התובע – 63 חודשי מאסר, שאחרי הפחתת 10 החודשים שכבר ריצה משאירים לו מעט פחות מ-4.5 שנים בכלא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Clickbait (ל"ת)
    דן 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור