קריירה ולימודים

מפלגה חדשה תתמודד לכנסת: שיטת הבחירות תשונה?

מפלגת "כוח אזרחי" תתמודד בבחירות לכנסת ה-25, יו"ר המפלגה, רומן סוקולוב - מנכ"ל תנועת "חזית הכבוד", המצע של המפלגה מתמקד ברפורמה של המערכת הפוליטית בארץ במטרה לייצב אותה, כך שהיא תשרת את המדינה ואת אזרחיה באופן יעיל
מערכת ice |  1
כנסת ריקה (צילום מסך)
מפלגה חדשה הודיעה היום (ראשון) כי תתמודד לבחירות בכנסת ה-25. מפלגת 'כוח אזרחי' בראשות רומן סוקולוב הודיעה על יציאתה לדרך, כאשר תתמקד ברפורמה לייצוב המערכת הפוליטית בישראל.
במצע נכתב: "כיום המערכת הפוליטית בארץ הגיעה למבוי סתום וכתוצאה מכך אנחנו נאלצים ללכת לבחירות בפעם החמישית במשך 3.5 שנים האחרונות. רק המחיר הישיר שאזרחי המדינה שילמו על כך הוא למעלה מ-14 מיליארד שקל, אשר בוזבזו על הבטחות ריקות תוכן, ויכוחים ומסחרה קואליציונית. הכנסת מורכבת בחלקה העיקרי מחברי הכנסת אנוכיים, המרוכזים בעצמם והיא נטולת יכולת למלא את תפקידה המרכזי – לחוקק חוקים. אלפי שעות עבודה יקרות מבוזבזות על ויכוחי סרק ועיקרן לא ענייני האזרחים והמדינה. מיליארדי שקלים בוזבזו על האינטרסים המגזריים צרים, גם של אלה, שכלל לא מכירים בזכותה לקיום של מדינת ישראל". 
 
"המדינה נמצאת במחסור תקציבי כרוני ליישום לפרויקטים  קיומיים בתחומי הביטחון, התשתיות, החינוך וקליטת העולים החדשים. המחירים הנוסקים, יוקר המחייה והדיור, הצעירים שאינם רואים את עתידם במדינה ועוזבים – כל אלה לא במוקד העניין של חברי הכנסת. המצב הוא כל כך מדאיג, שמשבר פוליטי נוסף עלול לגרום לאסון אמיתי".
על מנת לייצב את המערכת הפוליטית בארץ, מפלגת "כוח אזרחי" מציעה רפורמה ולהלן עיקריה: "מנהיג המפלגה, אשר זכתה במרב הקולות בבחירות לכנסת, יתמנה באופן אוטומטי לשמש ראש ממשלת ישראל. מינוי שרים ייעשה מקרב מומחים בעלי השכלה, הכשרה ו\או ניסיון בעבודה התואמים לתפקיד. תוטל הגבלה על מספר השרים בממשלה".
"בנוסף לשיטת הבחירה היחסית לבית המחוקקים, המדינה תחולק ל-12 מחוזות בחירה אישיים, בין אם מטעם מפלגה כלשהי או בתור מועמד עצמאי. על ידי ייצוג בוחריהם יוכיחו נבחרים אלה את זכותם על מקומם בבית המחוקקים. הדבר יגביר את תלותם של חברי הכנסת בהעדפותיהם של הבוחרים ויגרום לנבחרים לפעול למען בוחריהם. רק רפורמה של המערכת הפוליטית תשים סוף לברדק בבית המחוקקים ותביא אותה לשרת את אזרחי המדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין סיכוי לשנות את שיטת הבחירות במשטר המושחת הנוכחי
    מכלוף 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בין אם ע"י חקיקה בכנסת או ע"י משאל עם (כמו שדה גול עשה בצרפת וחיסל ע"י כך את המשטר המושחת של הרפובליקה הרביעית). גם בן גוריון ניסה ולא הצליח. חברי הכנסת המושחתים לא יתנו ידם לשיטה שבה רובם הגדול יפסידו את כסאותיהם ואת 'סיר הבשר' שהם יושבים עליו.
    סגור