בחירות 2022

"מועצת המאה" מתכוננת לקראת 17 מיליון תושבים בישראל

שנת המאה של ישראל אולי עוד רחוקה, אך "מועצת המאה" חושבת רחוק ודורשת מראשי המערכת הפוליטית כבר עכשיו להכניס למצעי המפלגות את 7 דרישות היסוד שלהם כדי שנגיע מוכנים ל-2048
מערכת ice | 
מועצת המאה (צילום אייל וייס)
"מועצת המאה" הציגה היום (שני) בפני ראשי המערכת הפוליטית את 7 דרישות היסוד אותם הם נדרשים להכניס למצעי המפלגות. במרכז התוכנית: הקמת שני מרכזים חדשים בנגב ובגליל והזרמת מאות מיליוני שקלים לפרויקטים.
 
"מועצת המאה" מורכבת מראשי ארגונים מובילים במגזרים השונים מאיגוד לשכות המסחר, נשיאות המעסיקים והעסקים, מרכז השלטון המקומי, מהרכז השלטון האזורי, תנועת אור, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, התאחדות הקבלנים- בוני הארץ, נשיאות המגזר העסקי, איגוד ההיי-טק הישראלי, מועצת ארגוני הילדים והנוער והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI.
 
שמה של המועצה נגזר מהתוכנית לישראל בשנת 2048, שנת המאה למדינה. בשנה זו צפויים לחיות כ-17 מיליון תושבים כאשר רק 4 מיליון מתוכם באזור הנגב והגליל והשאר יצטופפו ב-25% משטחי המדינה דבר היביא עימו צפיפות, יוקר מחייה, זיהום אוויר, פקקים ועוד.
7 הדרישות עליהם ידרשו לחתום ראשי המפלגות לחתום:
  1. העברת חוק לעתיד ישראל והקמת רשות המרכזים החדשים במשרד ראש הממשלה
  2. תקצוב 130 מיליארד שקל תוספתיים לפיתוח המרכזים החדשים עד 2030
  3. הוספת 4 מיליון תושבים למרכזים החדשים
  4. חיזוק ערי הנגב והגליל והקמת 2 ערי עתיד
  5. פיתוח תעסוקה וצמיחה כלכלית – הוספת 2.5 מיליון משרות חדשות בנגב ובגליל
  6. תכנון וביצוע תשתיות בדגש על מתקני וקווי תחבורה ציבורית, אנרגיה, תקשורת, מים וביוב
  7. פיתוח 30 עוגני ומנועי צמיחה ומצוינות בתחומי החינוך, הבריאות והתרבות

רוני פלמר, מזכ"ל מועצת המאה ומייסד-שותף ומנכ"ל תנועת אור אמר "מדינה ללא חזון ותוכנית זהה לחברה ללא מו"פ, יעדים ועתיד. בהיעדרם של אלה עשויה היא להיכשל וליפול. בכל התחומים אנו נדרשים לחשיבה עתידית ופעולה מיידית, אנו מחויבים לבניית הפרק הבא של מדינת ישראל בהקדם, אנו באיחור של 50 שנה. את הפעולה הזו, אפשר לעשות רק בחיבור כוחות".
קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת איגוד ה-IATI: "תקצוב מואץ ופיתוח מקורות תעסוקה נוספים בערי הנגב ובגליל, הם רק סנונית ראשונית, שמובן שתתן  גם מענה לפתרון בעיית ההון האנושי בתעשיית ההיי טק. מועצת המאה היא יוזמה חשובה שכולי תקווה שתעיר את ראשי המפלגות ומשרדי הממשלה האמונים על אתגרים אלו. עבור מיליוני התושבים בפריפריה הגיאוגרפית, שהם חלק בלתי נפרד מהתעשיות השונות ומהחברה הישראלית. ענף ההיי טק הישראלי ימשיך ביצירת אימפקט על כל כלכלת ישראל, בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ולדאוג להמשך המוביליות החברתית בארץ. אך, למשימה זו איננו נכונים לבד. על משרדי הממשלה להירתם לקריאת מועצת המאה ולמלא אחר משימה לאומית זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה