השוק

טאבולה בעסקת ענק: יאהו רוכשת 25% מהחברה הישראלית

חלוצת האינטרנט חתמה על עסקה במסגרתה תהפוך החברה הישראלית לספקית הבלעדית של פרסום בכל האתרים והאפליקציות שלה, המהווים את כמה מהפופולאריים ביותר בעולם. בנוסף, היא תרכוש רבע ממניות החברה הישראלית ותהפוך למחזיקת המניות הגדולה בה

יאיר מור | 
אדם סינגולדה. טאבולה (צילום טאבולה)
טאבולה, ענקית הפרסום – או, כפי שהיא קוראת לזה בדרך כלל, המלצות – ברשת, הודיעה לפני שעה קלה כי חתמה על הסכם עם חלוצת הרשת האמריקאית יאהו, במסגרתו היא תהפוך לספקית הפרסום הבלעדית בכל ה'נכסים הדיגיטליים' של האחרונה – כלומר האתרים והאפליקציות – למשך 30 שנה.
יאהו הוא האתר ה-13 במספר הכניסות בעולם לפי חברת ניתוח הרשת הישראלית סימילארווב, עם 3.4 מיליארד כניסות בחודש הקודם, ולפי יאהו יש לה 900 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. היא מחזיקה מנוע חיפוש, אתר חדשות, אתר ספורט, אתר כלכלה ושירות מייל – ולכל אחד מהם יש גם אפליקציה, שבכולם מוצגות פרסומות אלא אם מדובר במנוי המשלם תמורת הסרתן. כעת, לפי העסקה, כל אותן פרסומות תבססנה על הטכנולוגיה של טאבולה.
אך לא רק שיאהו תשתמש בטכנולוגיה הישראלית לשילוב פרסומות במוצרים שלה – אלא שהיא גם רוכשת את השליטה בחברה: לפי פרטי העסקה שנחשפו, יאהו תקבל 25% ממניות טאבולה – 60% מתוכן מניות קיימות, ו-40% במניות חדשות שתונפקנה במיוחד עבורה, אך ללא זכויות הצבעה. בכל אופן, הדבר יהפוך אותה למחזיקת המניות הגדולה בטאבולה ונציג מטעמה יישב בדירקטוריון החברה הישראלית.
 
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, הצהיר כי "יאהו היא חלוצת רשת, המייצגת את אחד המפרסמים הגדולים, האמינים והמתוחכמים בעולם. בכל מקום שאני מסתכל, אני רואה הזדמנות צמיחה בקצב של טיל עבור שנינו. השותפות הזו, המועילה לשני הצדדים, תאיץ משמעותית את הצמיחה שלנו, תרחיב את היריעה שלנו ליותר משתמשים ברשת הפתוחה בעזרת תעבורה בעלת כוונה ברורה כדי לספק פתרונות ברמה עולמית עבור מפרסמים, מו"לים, סוחרים ומשתמשים בעולם ללא עוגיות".
ג'ים לנצון, מנכ"ל יאהו, הוסיף כי "השותפות עם טאבולה מאפשרת ליאהו להרחיב עוד יותר את ההצעות (לפרסום) מותאם-תוכן ומשולב בתוך שכבת הפרסום האחודה שלנו. השותפות גם מאפשרת ליאהו ולטאבולה להמשיך לבדל את עצמן בשוק. יחד עם טאבולה, (...) נוביל חוויות (פרסום) משופרות וממוקדות פרטיות עבור המשתמשים".
המיקוד של השניים בכך שמדובר בפרסום שלא תלוי ב"עוגיות" – קבצים זעירים שמשאירים אתרים על מכשיריהם של הגולשים כדי לזהות אותם ואת תחומי העניין שלהם ברשת – מיועד לרמוז כי הן מקוות להתחרות יחד בגוגל ומטא (פייסבוק לשעבר), שהפרסום שלהן נחשב חודרני ועוקב אחר המשתמשים, בלי לפגוע בפרטיות. במקום זה, הפרסומות יותאמו לתוכן שהמשתמשים צופים בו, ולא למשתמש שצופה בתוכן.
החברות מעריכות שהשותפות תייצר הכנסות של מיליארד דולר בשנה.
טאבולה תקיים עוד כחצי שעה ועידת משקיעים כדי להסביר את פרטי העסקה, ובעוד כחודש תקיים הצבעה לאישורה.
מניית טאבולה זינקה בכמעט 60% במסחר המוקדם בוול-סטריט.
משרדד עורכי הדין פול, וייס, ריפקינד, וורטון וגאריסון, וארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' שימשו כיועצים משפטיים של יאהו בעסקה. מהצד של טאבולה ייעצו המשרדים דייויד פולק אנד וורדל, ומיתר ליקוורניק גבע לשם טל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה