דעות

מי אמר שהרדיו מת? צור גולן על מהלכי הרדיו בקליאו 2012

לא רואים אותו, לא נוגעים בו, אי אפשר לצלם אותו והוא הכי פחות פופולארי מבין כל אחיו במדיה המסורתית ועדיין, צור גולן ששפט בקטגוריית הרדיו בקליאו 2012 חושב שמדובר במדיום נפלא. הנה הרעיונות שעשו לו את זה
צור גולן |  4
דברים ששומעים משם לא שומעים מכאן: לא רואים אותו, לא נוגעים בו, אי אפשר לצלם אותו והוא הכי פחות פופולארי מבין כל אחיו במדיה המסורתית. היום, כשבני הדודים שלו באינטרנט, ברשתות החברתיות, בסלולר ובטאבלטים צוברים תאוצה יש כאלו שזונחים אותו או ממקמים אותו בתחתית סדר העדיפויות ויש כאלו שאומרים שעבר זמנו... אז זהו שלא. הרדיו חי וקיים, הרדיו הוא מדיום נפלא ואני לא מתכוון להתייחס לנתוני האזנה ותמורה על ההשקעה (אני יודע שהם מצויינים), אני מתכוון לפן הקריאטיבי.
במהלך השבועות האחרונים שפטתי בתחרות הקליאו, היה לי הכבוד להיות השופט הישראלי הראשון בקטגוריית הרדיו באחת התחרויות היוקרתיות בעולם. במהלך השיפוט נחשפתי למאות תשדירי רדיו מכל רחבי העולם ושמחתי לשמוע כיצד אנשי קריאטיב מפיקים מהמדיום הזה מטעמים.
לצערי המשרדים הישראליים לא הצליחו השנה להיות חלק מהחגיגה ולהתברג לשורטליסט וחבל כי ברדיו לעומת מדיומים אחרים כמו הטלוויזיה ובוודאי באינטרנט יש לנו נקודת פתיחה זהה לשאר העולם. ולמה אני מתכוון: זול להפיק תשדיר רדיו, המדיה לא יקרה והכי חשוב ברדיו זה רעיון נטו, ללא הפקות מורכבות ויקרות, ללא תלת מימד, אנימציות וריטצ\'רים, ללא אתרים מרהיבים וצילומי חוץ ופנים. אני מנצל את ההזדמנות להעביר מסר לכל התעשייה: תשקיעו חשיבה קריאטיבית ברדיו, תקליטו סקיצות, לכו ללקוח עם התשדיר כשהוא כמעט מוכן, הרדיו מוכר את עצמו יותר טוב מכל איש קריאטיב שמקריא מנייר שהתקמט בדרך לפרזנטציה. דרך הרדיו אפשר להעלות את קרנו של הקריאטיב הישראלי בעולם.
נחזור לקליאו, לאורך תהליך השיפוט אספתי מספר תשדירים שמשכו את תשומת ליבי, אין לי מושג מי מהם יגיע לשורטליסט בסופו של דבר וכמובן מי יביא ליוצריו את הגביע המרשים והיוקרתי. אני בכל אופן אהבתי אותם מאוד.
אני אוהב מאוד את הרעיונות שעושים שימוש מיוחד במדיום וזה נכון במיוחד ברדיו, מדיום בו יש מעט מאוד רעיונות כאלו. התשדיר הבא הגיע מקולומביה, אנשי המשטר שרצו להעביר מסרי עידוד לחיילים ושוטרים שהיו בשבי, בחרו לעשות את זה באמצעות אותות מורס ששולבו בתוך שיר שנכתב והולחן במיוחד
הרעיון הבא העביר את המסר שהתחנה עוברת לתדר חדש בצורה יוצאת דופן: לאורך כל שעות היום נשמעו במקביל לשידור הרגיל רעשי רקע של מעבר דירה ושיפוצים. מידי פעם הסביר הקריין את פשר הרעשים.
הקמפיין הבא מטעם חברת ביטוח, יכול להתקיים רק ברדיו
הומור, רדיו הוא אמצעי נהדר להצחיק והומור שכתוב טוב עושה את העבודה.
הצד השני והלא פחות מרשים של ההומור הם התשדירים החכמים, אלו שגורמים לך להבין את המסר בדרך מורכבת מעט יותר, אבל הרבה יותר מעניינת
ולסיום תשדיר משעשע שמחובר למותג בצורה פנטסטית
אני מקווה שנהניתם לפחות כמוני, אני מקווה שמה ששמעתם עושה לכם חשק ליצור, לכתוב, להפתיע, להבריק ולא, לא בטלוויזיה או באינטרנט אלא ברדיו. אז יאללה לעבודה, אנחנו יכולים להביא ברזל מהקליאו. בהצלחה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תשדיר מעולה
    חן 05/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעתי תשדיר שממש אהבתי ברדיו גלי ישראל על איזו מסעדה חדשה - ממש הצלחתי לדמיין את המנות בזכות התשדיר
    סגור
  • 3.
    אני גם חשבתי שהרדיו מת
    אברשה 05/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז החלפתי בטריות וזה דווקא עובד לא רע
    סגור
  • 2.
    יש פה כמה דברים ממש ממש ממש חכמים (ל"ת)
    אנונימי 04/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צור צור אתה תותח על (ל"ת)
    אנונימי 04/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור