דעות

"העיתונאים יוצאים לשוק מת"; יעקב זיו נפרד בזעם מ'מעריב'

כתב 'ספורט מעריב' היה מבין מאות העובדים שפוטרו ביום ה'. בטור לאייס הוא מבקר את המו"ל החדש על המהלך וחוסר הרגישות, ושולח מסר לוועד העובדים
יעקב זיו |  18
ביום חמישי, כשקיבלתי את מכתב הפיטורין שלי מ\'מעריב\', הרגשתי כמו בסרט רע. אחרי הכל, 20 שנות עבודה בעיתון לא נמחקים ב-48 שעות. מכיוון שרק 2 כתבים פוטרו מהספורט, אלמוג שריד ואני, הרגשתי רע עוד יותר. שאר החברים שלי נשארו במקום בו יכולים להיות תהפוכות בכל דקה. הם נשארו, אבל האדמה רועדת מתחת לרגליהם. אצל שלמה בן-צבי, שסגר כל כך הרבה כלי תקשורת, אף פעם אי אפשר לדעת מהיכן תגיע המכה הכואבת הבאה. לכן, באיזשהו מקום, אני מרוצה שעברתי את הסיוט הזה ואני בחוץ.
רבים שואלים אותי \"בשביל מה הוא בעצם לקח את העיתון?\". שאלה כזו תצטרכו לשאול את המו\"ל החדש, אבל אני מציע שעם כל השינויים שהוא רוצה להכניס, כמו למשל לא לסקר משחקי כדורגל בשבת, אלא רק משחק מרכזי אחד במוצ\"ש; מחיקת מדור הכלכלה; מחיקת מדור רכילות; נטייה פוליטית ברורה ימינה; ועוד עוד (שמעתי שמחפשים גם מיקום להקמת בית כנסת בבניין), אולי עדיף שיסירו את הלוגו \'מעריב\' מהעיתון. אני חושב שמשפחת עזריאל קרליבך, שחגג את יום הולדתו בשבוע שעבר, הייתה תומכת בכך.
אפשר אולי להתחיל לכנות את העיתון כ\"עלון ההתנחלויות\". מעריב לא יוכל יותר לעולם להיות עיתון ארצי מאוזן. כמה מצער שבן-צבי רכש את העיתון כדי לשים יד על רשימת המנויים שלו, אבל זו הולכת ומצטמקת. לא רק חבריי הרבים מיהרו לבטל את המנוי, גם אנשים אחרים ששמעו על הכיוון החדש של העיתון. אם הייתה לבן-צבי כוונה לייצר עיתון ימני בלבד, יש כזה - \'ישראל היום\' המחולק חינם ובעל משאבים בלתי נדלים שבן-צבי וחבריו לא יעמדו במלחמה נגדו.
גם חוסר הרגישות בפיטורין ביום חמישי היה מזעזע. שמעתי על כתבת שהתגברה רק לפני מספר חודשים על מחלת הסרטן, ובשבוע שעבר פוטרה. ראיתי עיתונאים בוכים לא רק על כך שהפרנסה שלהם נגדעה ובגיל 50 פלוס הם נזרקים לרחוב בלי הרבה אופציות בחוץ. ראיתי גם עיתונאים שבוכים על חבריהם שנאלצו לעזוב. מר שלמה בן-צבי הוא אדם דתי ומסורתי, ציפיתי שיראה קצת חמלה, אבל התאכזבתי.
יעקב זיו בכתבה בערוץ 10, ביום חמישי האחרון
יעקב זיו בכתבה בערוץ 10, ביום חמישי האחרון
רבים טוענים שאני מיליטנטי מדי, שמילאתי את דפי הפייסבוק במלחמות אין קץ נגד נוחי דנקנר שהשאיר אותנו בלי פיצויים, שמתחתי ביקורת על הנאמנים שהעדיפו הצעה של מכירת העיתון לחוד ומכירת בית הדפוס בנפרד, דבר שגרם ל-2 עיתונים בעבר להיסגר. אף היו כאלה שהעבירו ביקורת על כך שלא אהבתי את ההכרזות של השופטת אלשיך כאילו היא מצילה את הדמוקרטיה בישראל ומצד שני, העבירה את העיתון למשפחה ימנית. אני רוצה לומר לכולם שנלחמתי את המלחמה של למעלה מ-100 עיתונאים שפוטרו. האם זו הצלת דמוקרטיה? האם זו הצלת מעריב?
העיתונאים יוצאים היום לשוק מת בו כל העיתונים בישראל קורסים כמו בניין קלפים. הפרינט בעולם לא מת, יש עדיין מאות אלפי עיתונים ברחבי העולם, אבל אצלנו תמיד מקדימים את המאוחר וממהרים להיפטר ממסורת של שנים. בבחירות הבאות אומנם משתתפים עיתונאים רבים, אבל אני אתמוך במפלגה שתחרות על דיגלה את הצלת העיתונות הכתובה בישראל, ויש לכך דרכים רבות.
לסיום - מילה לוועד. אני מוקיר ומעריך את העבודה הנפלאה שעשו, אבל הייתה הצעה נוספת של אלי עזור להשאיר 300 עיתונאים במעריב והם היו צריכים לתמוך בה בלהט. נוסף לכך, הם מתהדרים בהישגים רבים, אבל רק ביום בו נקבל את הפיצויים מאנשי דנקנר ועופר נמרודי, נוכל להוריד בפניהם את הכובע ולומר שאפו.
יעקב זיו היה עד השבוע שעבר ראש דסק עולם במדור הספורט של עיתון מעריב
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    היהירות של דנקנר הקריסה את מעריב בן צבי מציל (ל"ת)
    עובד מעריב 11/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מה נשארת עד עכשיו? לא הבנת לעבור מקצוע?? (ל"ת)
    אתה טמבל 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מעריב מת יחי הביביתון החדש בגרסת המתנחלים
    מרליבך 11/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתוך חודש מספר המנויים ירד פלאים כי אף אחד לא קונה את מעריב כדי לקרוא את החרטוטים של אורי אליצור, בשביל השטויות האלה יש את ישראל היום בחינם.בתוך חודשיים מעריב נסגר. ותודה לועד העובדים שאץ רץ לחתום על עסקה עם בן צבי בלי להבין מה הם עושים ומה יהיו התוצאות. ככה זה כשילדים קטנים ויהירים בטוחים שהם מנהלים את העולם.
    סגור
  • 13.
    זיו, אתה עוד תודה להם שפיטרו אותך
    קובי שם טוב 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיו יקירי, הקלישאה מוכרת - כשנסגרת דלת נפתחת אחרת, אבל מנסיוני היא נכונה. כשתגמור לכעוס, בצדק, תנסה להנות מכמה חודשי מנוחה עם דמי אבטלה, המגיעים לך לפי חוק, ואז תמצא את דרכך. כרגע קשה לראות קדימה, אבק הפיצוץ והסערה מסתיר הכל, אבל תן לזמן לזוז ותוכל לראות בבהירות רבה יותר מה עושים עכשיו. אבי ז"ל היה אומר - חמור שירדת ממנו, שיאכלו אותו הכלבים. בהצלחה :)
    סגור
  • דף חדש
    אילן רובין 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קובי צודק הגיע הזמן לרענן את הראש עברתי חוויה דומה לפני יותר מעשר שנים והתברר שזו היתה ברכה
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    כואב את כאבך ותאמין לי עשו לך רק טוב. (ל"ת)
    ניר 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כל מי שמבקר את הוועד חצוף.
    צופה מהצד 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגיד בדיעבד מה היה צריך לעשות. הוועד הצליח להבטיח יותר משרות ממה שהיה מובטח מלכתחילה והצליח להעלות את שוועת העובדים באוזני הטייקונים.יותר מזה בחצי שנת קיומו- אף ועד לא היה משיג, בטח שלא בעיתונות.הוועד הזה- מגיע לו כל הכבוד, ורק זה!
    סגור
  • 10.
    אכן כואב הלב
    קולגה 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך יעקב זיו (ז'לזו) אני מאחל רק הצלחה שתמצא במהרה חלופה
    סגור
  • 9.
    שלמה בן צבי-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    מקור ראשון 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    למגיבה המבולבלת- יעקב זיו עובד בכיר בחניון
    זיוית 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח לא מתאים לו מו"ל ימני, הטיפים לאנשי החניון של השמאלנים טובים יותר...
    סגור
  • 7.
    בן צבי צריך להראות חמלה?
    חנן 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מר שלמה בן-צבי הוא אדם דתי ומסורתי, ציפיתי שיראה קצת חמלה, אבל התאכזבתי". מדבריך ניתן להבין כי אם היה מדובר באדם שאינו דתי מסורתי, זה היה בסדר לפטר מאות אנשים?
    סגור
  • 6.
    מי זה יעקב זיו?
    מבולבלת 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מכירה שם כזה בכל שנותי כקוראת מעריב
    סגור
  • 5.
    בעלים עם גוון ימני זה אנטי דמוקרטי?
    רועי 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגוון שמאלי זה בסדר? אם אתה עיתונאי אז באמת טוב שפוטרת
    סגור
  • 4.
    כואב הלב. בהצלחה לך ולשאר המפוטרים (ל"ת)
    ארי 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מכתב מרגש באמת, אבל מי זה יעקב זיו ולמה פוטר?
    מוטי 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיים שלי לא שמעתי את השם שלו אבל אני מסכים עם כל מילה שלו. הלוואי שימצא מקום עבודה חדש לפרנסתו. אבל אם מעריב לא רצו אותו סיכוי קלוש שהוא ימצא עבודה כי הדעות שלו לא יתאימו לעתונים שהופכים להיות יותר ויותר פשיסטים ימנים.
    סגור
  • גם אני לא שמעתי על יעקב זיו אבל הוא צודק בהכל
    ג'רי 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שהוא לא מוכר וידוע לא אומר כלום. יש אנשים שעושים עבודה שחורה בעיתונים והם לא פעם חשובים יותר מכל הכוכבים שרצים אחר לטלויזיות וגומרים בפוליטיקה. עדיף אחד כמו יעקב זיו שאפיו אם הוא שורה חמישית של העיתונים, הדברים שלו קודש. והוא רק שימצא עבודה. כל הכבוד יעקב זיו.
    סגור
  • 2.
    חבל שלא לקחתם את גורלכם בידיכם
    ערן 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתה הרי הצעה כזאת שעובדי מעריב ינפיקו מניות ויהיו המנהלים שלו כמו שהיה לפני עידן מקסוול כשהסלוגן "יותר מעניין לקרוא מעריב" היה אמת לאמיתה. העיתון שקיבלתי היום היה בדיחה. 4 עמודי מגזין נטולות אפילו תשחץ אחד לרפואה,4 עמודי כלכלה וגם בחלק החדשותי בקושי היה מה לקרוא. אני עדיין אשאר מנוי. גם כדי לא לזרוק לרחוב את אלו שכן נשארו וגם כי אני אופטימי מטבעי ומאמין שעוד יבואו ימים טובים לעיתון הזה שיותר אנשים יקראו אותו מאשר דגים שייעטפו בו
    סגור
  • 1.
    עצוב מה שקורה במעריב
    אייל 11/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל ניהול ביזיוני , מאות אנשים ילכו עכשיו הביתה
    סגור