דעות

קלישאת עונת המלפפונים: חפשו את הקהל שלכם במרחב הדיגיטלי

קיץ או חופש דיגיטלי גדול? קובי גמליאל מסביר איך להפוך לימון ללימונדה ולמקסם את הפוטנציאל הקייצי של המדיה הדיגיטלית. טיפים על חשבון הבית
מיליוני ישראלים פותחים הבוקר (יום ב\') את החופש הגדול ונראה לי שזו השנה הראשונה שבה המרחב הדיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מהחופש, בכל שכבות הגיל וברוב חתכי האוכלוסייה. הרשת נכנסה לחיינו בצורה כל כך סימביוטית ואבולוציונית, שברור שבחופש הזה אנחנו לא הולכים להיעדר ממנה ואפילו להיפך - אנחנו רק הולכים לבלות קצת יותר במרחבים דיגיטליים.
רגע לפני שאנחנו נכנסים למה שנהוג לכנות בתעשייה \"עונת המלפפונים\", לזמן המת של התעשייה, בואו ניזכר שהמרחב הדיגיטלי לא מתרוקן לעולם. גם לא בחופש. במקום להיכנס לתרדמת קיץ, בואו נעצור ונבחן איך וכמה אנחנו צריכים לפעול בנדל\"ן הדיגיטלי בבעלותנו, ואילו מהלכים אנחנו צריכים לעשות בסביבה הדיגיטלית שבה נמצא הקיץ את הלקוחות שלנו.
תכנון ליצירת ROI
נתחיל מהסוף: מותגים, גופים חברתיים וציבוריים בסוף רוצים לייצר ROI ולמכור, כל אחד בדרכו הוא. כדי לשפר את המכירות, אין צורך להמציא את הגלגל, רק לתכנן אותו כך שהוא יסתובב במהירות הנכונה. חברים, זו לא ההמצאה הכי דיגיטלית או חדשנית אבל תכירו - לוח השנה. תסתכלו על היומן שלכם - לפנינו 3 חודשים מלאים באירועים מקומיים, ישראלים ובינ\"ל. תחשבו כיצד אירועים אלו משתלבים עם מבצעי המכירות או פיקים שתרצו לייצר. בהתאם לכך תראו כיצד משנה את צבעו ואופיו הנדל\"ן הדיגיטלי שלכם: שינוי באנר באתר, פוסט לבלוג, תמונת COVER בפייסבוק ואפילו, וואלה, קמפיין חדש. סנכרנו את הפיקים ברבעון הקרוב לפעילות הדיגיטלית שלכם ונסו להתאים את אסטרטגיית התוכן והמדיה הפרסומית לאווירת החופש.
במילים אחרות, יולי-אוגוסט הוא לא רק 9 באב ובין המצרים ואף אחד לא בארץ, אלא גם חג האהבה וזמן איכות עם המשפחה וחזרה לבית הספר. ה-ROI הוא בעיני המתבונן.
איפה נמצא קהל היעד שלנו?
לאחר שיצרנו את לוח האירועים והמבצעים / הטבות / מסרים מותאמים של המותג לחודשי הקיץ והחגים, צריך לבחון מחדש את זירות הפעילות הדיגיטלית שלנו. בני נוער יבלו שעות וימים ביוטיוב, פייסבוק ואתרים בינ\"ל נוספים; הורים מודאגים יחפשו פעילויות לקיץ באתרים נישתיים שונים ומשפחות שלמות יבלו את חודשי הקיץ בחופשות קצרות וארוכות בחו\"ל.
קיץ, חופש ופעילויות לילדים (צילום: Getty images Israel)
קיץ, חופש ופעילויות לילדים (צילום: Getty images Israel)

קיץ, חופש ופעילויות לילדים (צילום: Getty images Israel)
בהסתכלות על היכן נמצא קהל היעד, יש לבחון האם הוא יבלה שעות בדסקטופ שדורש טקטיקת דיגיטל מסוימת או במובייל שדורשת טקטיקת דיגיטל שונה. אפשר יהיה לייצר קמפיינים מבוססי מיקום גם ב-ווייז ואפילו באתרים מקומיים נישתיים. כדאי ורצוי לייצר תוכן וקמפיינים מותאמים מובייל על מנת לוודא שלא נפספס קהל יעד רלוונטי ולהתאים עמודי נחיתה סלולאריים, קופונים סלולאריים ואפילו תוכן ממותג מותאם מובייל.
טיפ: שיתופיות פרסומית
קיץ מחזק את תחושת ה\"ביחד\" וזו הזדמנות טובה להמליץ על חיבור אינטרסנטי בין מותגים. לא כל המותגים מתחברים ומייצרים מצב של win win, וצריך לשים לב שמהלך פרסומי משולב לא מביא מותג אחד לאור הזרקורים ומשאיר את האחר מאחורי הקלעים, אבל החדשות הטובות הן שבדיגיטל אין סיבה לאובר-חשיבה. לכו על שילובים עם ריטיילרים בנקודות המכירה, על פעילות משולבת במתחמי אירועים שלקחתם בהם חסות, נצלו את הקיץ להתחבר למותגים שאהבתם בחורף.
אם יש לכם למשל מותג אופנה בקניון, חברו אליו עוד מותג באותו חלל ממוזג וכמובן את הקניון עצמו; לחילופין חברו 2 בילויים במחיר אטרקטיבי - בקיץ אף פעם אין יותר מדי מהחיבורים האלה. תהיו מקוריים, רעננים, ודאו שבכל שיתוף פעולה אתם מנצלים את הנדל\"ן הדיגיטלי של השותף הפרסומי שלכם, לכולם יש אתר אינטרנט, ניוזלטר, עמוד פייסבוק, ערוץ יוטיוב ועוד, ואין סיבה שלא תנצלו אחד את השני מראש. אם 30 איש יכולים לקנות מטוס יחד, אין סיבה ש-2 מותגים לפחות בדיגיטל לא ישקיעו יחד ויקטפו יחד את פירות ההצלחה.
מקיץ יצא מתוק ומובייל
אנחנו לפני תקופה רבעונית שכולנו מחפשים להשקיע בה פחות אבל לא מוותרים על קבלת תוצאות. כולנו מחפשים לתפוס בפינצטה את קהל היעד שלנו במקומות בהם הוא מסתובב וכולנו חוששים מהלך הרוח של \"אין מה להרים עכשיו קמפיין, כולם בחו\"ל\". שאלה רגע, עם יד על הלב: כשאתם בחו\"ל, אתם לא גולשים? גם בחו\"ל אנחנו גולשים, בעיקר מהמובייל, וזה זמן מצוין להרים את הראש מהשוטף ולחשוב איך המותג שלי מתנהג ומתאים עצמו בצורה שונה בדיגיטל בחופש הגדול.
קובי גמליאל הוא מנכ\"ל ומייסד iSocia , חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    זה נכון, מדיה חברתית כשמה כן היא ולכן מתאימה
    יוסף 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקיץ. אנשים יוצאים מהקליפה בקיץ ומוכנים להיפתח לדברים חדשים. מנסיון. אני מריץ מקום חדש ואיך שיצאה השמש הפעילות בפייס תפסה תאוצה
    סגור
  • 7.
    קיץ, חורף... כולם בפייס כל הזמן
    joe 07/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים צאו לים קצת, לכו לקניונים, רדו מהמחשב באמאשלכם
    סגור
  • 6.
    צודק לגבי הקיץ, כולם אכן במובייל
    ממשרד פרסום 07/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כמו כל שנה, תמיד החודשים האלו קשים בפרסום, נקווה שיהיה טוב
    סגור
  • 5.
    כלקוח בעבר.. הבחור מקצועי ביותר ו.. ישר...
    טל 07/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי ויותר שכמותו בארץ...
    סגור
  • 4.
    מילים כמו חול ואין מה לאכול (ל"ת)
    שרון 07/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יש משהו בדבריו (ל"ת)
    תומר 07/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מאד קל לתת טיפים
    שחר 07/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל במציאות קיץ לא כזה זמן טוב לפרסום
    סגור
  • 1.
    עוד אחד שחושב שהוא המציא את הגלגל
    בובו חלסטרא 07/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לסגור את המדיה הדיגיטלית כי חוץ מבאז ליום יומיים היא לא עושה כלום חוץ מלידים וגוגל המדיה הדיגיטלית לא תורמת בימים אלו כלום ללקוחות
    סגור