דעות

טאצ'דאון קריאייטיבי: הפרסומות שלא הסתפקו במסך ניצחו בסופרבול 2014

הגיע הזמן לומר את זה - פרסומות הסופרבול היו די משעממות, ובכל זאת, היו כמה מותגים שניצחו בענק עם חשיבה יצירתית. טל שוויגר צפה ודירג
עוד שנה, עוד סופרבול, וכגודל הציפייה גודל האכזבה. נכון, זה שתי קלישאות במשפט אחד אבל אחרי צפייה בכל פרסומות הסופרבול גם אתם תתחילו לדבר בקלישאות. השנה התאפיינה, יותר מתמיד, בפרסומות אמריקאיות טיפוסיות עם מניפסטו עמוס קלישאות על רקע Stock Footage השראתי ואם אפשר לדחוף פנימה כלב, סוס או בוב דילן אז למה לא. היו כמה נסיונות להיות יצירתיים (חפשו את הפרסומות של יונדאי, פולקסווגן, טורבומקס, ווונדרפול פיסטצ\'יוס) אבל רובן היו כשלון די מהדהד (חפשו פורד, סודה סטרים או סיינפלד. בעצם אל תחפשו).
מי שכן הצליח השנה היה כל מי שחשב מחוץ לקופסא ולא סתם שידר פרסומת בזמן המשחק. היו לא מעט דוגמאות ודירגתי אותן עבורכם, כי מה שטוב לבאזפיד חייב להיות טוב גם לאייס.
6. Tide - טייד ניצלו את העובדה שהשנה את רוב הפרסומות ראינו מראש והשתלטו על פרסומות הסופרבול של מותגים אחרים עם vine-ים רלוונטיים לכל פרסומת. מה שנקרא (ע\"י פלנרים מתלהבים) second screen experience. לאחר כל פרסומת הם העלו קטע vine קצר עם כתם שקשור איכשהוא לפרסומת והמסר: Tide Gets It Out. הרעיון מעולה, הביצוע קצת פחות. כל ה-vine-ים נמצאים בחשבון הטוויטר שלהם , וזה לדוגמא ה-vine שהוקרן אחרי הפרסומת של באד לייט:
5. דוריטוס - אין מישהו בתעשייה שלא מכיר את תחרות הפרסום של דוריטוס וגם השנה הם לא איכזבו. אין פה חידוש לשנים הקודמות, רק אותו חלום שכל פרסומאי רוצה להגשים: להופיע בסופרבול. השנה אסף זליקוביץ\' ויואב הבל הצליחו להעפיל לשלב די מתקדם אבל המנצח היה דווקא בחור מאריזונה שעובד באינטל והשקיע בפרסומת 200 דולר ו-8 שעות עבודה. התוצאה ראויה ביותר:
4. Beats by Dr. Dre- כנראה שלעולם לא נדע אם מדובר במהלך מקרי או מתוכנן, אבל יכול להיות שמדובר פה באחד המהלכים הגאוניים בכל הזמנים. רק לפני שבועיים, בראיון לאחר משחק העלייה לסופרבול התראיין שחקן של סיאטל בשם ריצ\'רד שרמן והפך את עצמו מיד לשחקן המוכר ביותר בסופרבול:
פאסט-פורוורד שבוע קדימה, ריצ\'רד שרמן מככב בפרסומת לאזניות של ד\"ר דרה עם הקשר דומה. האם הייתה פה כוונה מראש להפוך אותו לדמות ויראלית? לא ברור, אבל בכל מקרה הצלחה גדולה:
3. CarMax - או! סוף סוף אמריקאי שנמאס לו מהקלישאות האמריקאיות.Carmax יצרו פרסומת פשוטה ומגניבה שקצת צוחקת על הקלישאות האמריקאות, אבל כאן לא טמון סוד הניצחון שלה. הניצחון האמיתי היה שחרור גירסה ויראלית של הפרסומת שזהה לפרסומת המקורית ברמת הפריים, רק בביצוע של כלבים. פשוט וקולע.
הגרסה הרגילה
גירסת הכלבים
2. Esurance - כמה פשוט, ככה חכם. למה לשלם 4 מיליון דולר על פרסומת סופרבול כשאפשר לקנות את הפרסומת הראשונה אחרי הסופרבול ולחסוך 1.5 מיליון דולר? את הסכום שחברת הביטוח אישורנס חסכה היא תיתן למשתמש טוויטר רנדומלי שיפיץ את הפרסומת. פעילות די מביכה אבל הניבה כבר עשרות משתמשי טוויטר מזוייפים ומאות אלפי הפצות.
1. Newcastle Beer- את המקום הראשון ללא ספק לוקח המותג שלוקח את עצמו הכי פחות ברצינות - בירה ניוקאסל. השנה החליטו בניוקאסל שהעובדה שאין להם כסף להפיק פרסומת מדהימה או לקנות לה מדיה בזמן הסופרבול לא צריכה להפריע להם ליצור את פרסומת הסופרבול הטובה ביותר. אמרו וצדקו. ניוקאסל יצרה את \"הפרסומת המגה-עצומה שניוקאסל הייתה יכולה לעשות למשחק הפוטבול המגה-עצום שאסור להם להגיד את השם שלו\".
כל הסיפור הזה גובה בהרבה תוכן וידאו מגניב עם טיזרים, קבוצות מיקוד, ראיונות מאחורי קלעים עם הכוכבים האמיתיים, את כולם תוכלו לראות באתר הזה .
הכותב הוא \'בלה בלה בלה, ידה ידה ידה\' - תצטרפו לעמוד הפייסבוק שלי וקבלו עדכונים על כל הפרסומות הכי טובות
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה כיף. מעניין ומקצועי. (ל"ת)
    דן 02/2014/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור