דעות

דרוש: מנהל אנלוגי בעולם דיגיטלי - וכזה שנהנה בטירוף ממה שהוא עושה

מה הגדרת התפקיד למנהל דיגיטל, ומה לא. אבי זיתן מ'קודקס שיווק', מכין מורה נבוכים לתחום, וטוען כי חברות ישראליות החלו לבסס עצמן בדיגיטל
אבי זיתן |  12
אבי זיתן (צילום יח"צ)
יותר ויותר חברות מוטרדות על ידי מחשבה אחת: איך להשיג את מנהל הדיגיטל האולטימטיבי? אלו פרטים צריך לחפש בקורות החיים? איזה סוג של ניסיון תעסוקתי נחשב לרלוונטי? איפה מוצאים אותם? איך מושכים אותם לבוא לעבוד בחברה? נראה שהתשובות לשאלות האלו כל הזמן משתנות, והעובדה היחידה שאינה משתנה: קשה מאוד למצוא אותם!
מורה הנבוכים של מציאת מנהל הדיגיטל האולטימטיבי, מתחיל בהגדרת התפקיד שלו. כל מנכ\"ל שדיבר איתי על הנושא הזה, הגדיר את תפקידו של מנהל הדיגיטל באופן שונה: חלק התמקדו באתר האינטרנט, אחרים התמקדו בייצוג החברה ברשתות החברתיות, היו שדיברו על משקל הפרסום בפלטפורמות האינטרנטיות השונות.
אחרי אין ספור שיחות, זיקקתי את ההגדרה השורשית הבאה: מנהלי דיגיטל יוצרים, מפתחים ומיישמים פעולות שנועדו להגדיל את רווחי החברה באמצעות המרחב הדיגיטלי. עכשיו, כשיש הגדרה של מה מנהל דיגיטל אמור לעשות, יותר קל להבין איך ואיפה למצוא אותו.
טכנולוגיה זה לא הכל. למנהלי דיגיטל טובים יש הבנה מצוינת בפלטפורמות טכנולוגיות. אם תבקשו מהם יפה, הם גם יוכלו לכתוב לכם כמה שורות קוד. אך הם לא מחכים לכם בפקולטות להנדסה או מחשבים, ואל תצפו שיגיעו עם ניסיון של תכנות או ניתוח מערכות. בעבר הלא רחוק, התפיסה הייתה שלמנהל דיגיטל חייבת להיות השכלה ורקע טכנולוגי, אך ככל שהפלטפורמות הטכנולוגיות התקדמו, הצורך בידע טכנולוגי הפך לצורך בהבנה טכנולוגית. מנהלת הדיגיטל שלך ממש לא חייבת לתכנת, אבל היא חייבת לדעת איך תכנות האתר ישפיע על התנהגותו ברשת.
אנשים של מספרים. מנהלי דיגיטל טובים בודקים את הסטטיסטיקות לפני שהם מצחצחים שיניים בבוקר. הם עושים את זה כי הם חייבים לראות מה היו התוצאות של הפוסט שכתבו אתמול בפייסבוק, ובגלל שבוער להם בעצמות לראות אם שינוי עמוד הבית הביא לשיפור בדביקות האתר. שלא נתבלבל: אין מה לחפש סטטיסטיקאי או אנליסט, אלא אם כן אתם מחפשים מחקרים ומצגות מעניינות. אם אתם רוצים להגדיל רווחיות, חפשו אנשים עם דחף בלתי נשלט לתוצאות.
יש נשמה בדיגיטל. מנהלי דיגיטל טובים נהנים בטירוף ממה שהם עושים. הם עירניים לכל פלטפורמה חדשה ולא מצליחים להתאפק יומיים לפני שהם מנסים אותה, וכעבור יומיים נוספים, יש להם כבר דעה מוצקה לגבי האיכות שלה ולמה היא בכלל טובה. עבור מנהלי הדיגיטל, הרשת היא חנות של ממתקים, והם הילדים של בעל הבית: הם יפתחו כל דבר ויטעמו, יחטפו כאב בטן רציני, אבל לא יהססו לעשות זאת שוב למחרת.
אין שיווק בלי דיגיטל, ואין דיגיטל בלי שיווק. חפשו איך מתרגמים מנהל דיגיטל לאנגלית ותמצאו: Digital Marketing Manager. העולם נמצא צעד לפנינו, והוא הבין שמנהל הדיגיטל הוא בבסיסו איש שיווק: מעבר להבנה הברורה של העסק והחתירה לתוצאות, מנהל הדיגיטל צריך להבין ולחיות את הלקוח והצרכים שלו, צריך לשיר מהראש את הצעות המתחרים ובידול הצעת הערך של החברה לעומתם.
בשנתיים האחרונות, חברות ישראליות החלו לבסס עצמן בתחום הדיגיטל, ראינו פעולות מדהימות שתרמו למעורבות הלקוחות, הגבירו את הנאמנות לחברה, ובסופו של יום - יצרו תרומה בשורה התחתונה.
שנת 2014 צפויה להיות מלהיבה מהבחינה הזו, כשיותר ויותר חברות מצטרפות למרחב הדיגיטלי. חברות שרוצות לקפוץ על הקרון של הרכבת הדוהרת הזו, צריכות להתחיל במציאת מנהל הדיגיטל האולטימטיבי. הוא קיים שם ומחכה וחשוב להשקיע את המשאבים והזמן באיתורו.
אבי זיתן הוא שותף בחברת ההשמה \' קודקס שיווק \'
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    היום להיום חיית אינטרנט זה לא מספיק >>>
    מנהל דיגיטל מנוסה 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך גם לרכוש ידע בכלכלה וכלכלה התנהגותית(לפחות ברמה בסיסית) צריך להיות מסוגל לרמת ניהול מטריציונית גבוהה וגם להבין שיווק קלאסי אנלוגי.
    סגור
  • 8.
    מנהל דיגיטל צריך לדעת גם PR
    ליאת 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבור ניהול קשרי בלוגרים ותכנים התואמים כל פלטפורמה
    סגור
  • 7.
    הבעיה שהמנכלים לא יזהו אחד כזה גם אם יתקלו בו
    ולא ישלמו כדי להביא 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד כזה, מי שתותח ילך לסטארט אפים שמשלמים ויודעים לזהות כח אדם איכותי. בשוק הישראלי הכל כך סגור ומונופולי מנהל שיווק פחות טוב פחות מורגש
    סגור
  • 6.
    אבי אתה כותב מצויין, תצליח
    לירון דקל 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים שהכותב מכיר את התחום מכל כיוון
    סגור
  • 5.
    אני כל כך מסכים עם המשפט שאת הניסיון יקבלו
    גיא דנון 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוך כדי עבודה ולא בשום פקולטה . ראיתי את קורה במציאות..
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    פוסט מצויין ונכון.יש נקודות שאני ממש מתחברת
    דנה קון 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני חווה את זה יום יום
    סגור
  • 3.
    בקיצור מנהל דיגיטל טוב הוא בעצם...אתה??? (ל"ת)
    מישהו 02/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מנהל דיגיטל טוב
    ארז 02/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא כזה ששוחה באופליין ויודע איך לשלב בין הפיזיקלי לדיגיטלי. ולכן מנהל הדיגיטל של מחר, בכלל לא יהיה בתחום הדיגיטל. חוזרים לTTL
    סגור
  • 1.
    כמה חרטא בפוסט אחד (ל"ת)
    וואו 02/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מגיב 1, למה שלא תזדהה?
    צחר רותם 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספר לנו מי אתה מגיב מספר 1. למה להסתתר מאחורי זהות בדויה? אחרי שתפסיק להסתתר מעצמך ומאיתנו תוכל גם לפנות לקופת חולים כללית, הבנקים המובילים במדינה ועוד מדוע כולם טועים ואתה צודק. או להיפך. אבל הכי חשוב: צא מהאנונימיות וספר לנו מי אתה ומדוע אינך מצליח בתחום
    סגור
  • אפילו יותר חרטא ממה שאבי משפריץ בדרך כלל (ל"ת)
    וואוואוווי וווה 02/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ראיתו אותו בכנס האחרון פעם ראשונה .והוא אלוף
    רונן פלד 02/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להגיד את האמת...הפנאל עם קופיקס עשה את כל היום
    סגור