דעות

מדריך למתלהם: הוזמנת לאולפן ה-TV? דבר ראשון - תלמד את חוקי הג'ונגל

מבצע 'צוק איתן', תחילת שנת הלימודים - הוזמנת לאולפן, תתכונן כי הגעת למלחמה. יובל קנר מגיש לך כמה טיפים מה לעשות כדי שישמעו גם אותך
יובל קנר |  6
יובל קנר (יח"צ) (צילום יח"צ)
הוזמנת לריאיון, עשית שיעורי בית והתכוננת היטב, אבל כשהריאיון מתחיל, אתה מגלה שלא נותנים להשחיל מילה, לפתח רעיון, לסיים משפט. לחרדתך אתה מגלה שהוזמנת לנהל ויכוח עם מי שהבריז משיעורי סובלנות וחופש הדיבור בבית הספר, ולמרות זאת שובץ באולפן ביחד איתך. אתה יוצא מהשידור כשבאזנך מתגלגלים עדיין הביטויים: \"בוגד\", \"שקרן\", \"לך לעזה שם נראה אותך מדבר ככה\" ואתה מתחיל להבין שהכוונה היא אליך.
מבצע צוק איתן ואירועי הביטחון האחרונים, חידדו את השיח הבוטה בתוכנו. הוזמנת לראיון רב משתתפים ובכל זאת מעוניין לשרוד בשיח המקומי? כנראה שאין מה לעשות, אלא ללמוד את חוקי הג\'ונגל.
לשעה קלה, הסר את חליפת החנון, השאר בבית את ארשת הנחמדות וקבל מדריך מקוצר וחלקי בהחלט לכמה ביטויי התלהמות נפוצים, כולל תרגומם לשפה המובנת לך. קבל גם בונוס: המענה ההולם לביטויים אלה בהתאם לקוד השולט במזרח התיכון. הטור נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מתייחס לכלל המינים כאחד ועם כלל המינים הסליחה.
1. אתה בושה למדינה, קום תתפטר עכשיו. תרגום: תפקודך לוקה בחסר ועל כן אינך מקור לגאווה בלשון המעטה. הואל לפתוח בהליך שבו ימצא לך מחליף וכולנו מייחלים שתמצא תפקיד הולם יותר. מענה: אוקי, פיטרת אותי, עכשיו תן לדבר.
2. אתה בוגד, צריך לתלות אותך בכיכר. תרגום: עמדתך אינה הולמת את עמדתי ועל כן יש למנוע ממך להשמיע אותה בכל דרך. מענה: אתה עוד מבקש מאמא שלך לקשור לך את השרוכים בנעליים אתה רוצה לקשור לי חבל בצוואר? שתוק ותן לסיים פה משפט.
3. אתה שקרן סדרתי. תרגום: אינך מדייק באופן שכיח למדי. מענה: שמעתי עד עכשיו את השקרים שלך, מותר גם לי.
4. אתה טינופת. תרגום: אינך מפיץ ניחוח ארומתי בלשון המעטה. מענה: נכון, אני באמת מריח לא טוב, אבל זה בגלל שאני יושב לידך.
5. אתה גזען ופשיסט. תרגום: הנך נוהג לקטלג ולדרג בני אדם על פי צבע עורם, אמונתם, מוצאם ותרבותם. מענה: אני דווקא חושב שכל בני האדם שווים רק שאתה לא בן אדם.
6. אני הקשבתי לך קודם עכשיו אתה תקשיב לי. תרגום: אודה לך עמוקות אם יתאפשר לי לסיים את הרעיון שאותו העליתי. מענה: לא זוכר שעשינו הסכם כזה.
7. אתה חצוף. תרגום: אדוני מתנסח באופן בוטה למדי. מענה: אני רק מתאר אותך ואין בעברית מילים יותר עדינות, האמן לי שחיפשתי.
8. אין לך מושג על מה אתה מדבר. תרגום: הנושא שבו אנו עוסקים דורש ידע רחב יותר מהידע שאותו אתה מציג. מענה: אתה מחלק לי ציונים? אם תיתן לסיים משפט אולי אני אעבור אצלך את הבחינה.
9. אם אתה מדבר ככה אז מה הפלא שגם האויבים שלנו מדברים ככה. תרגום: הרעיונות שאתה מעלה מעניקים לגיטימציה לאלה שאינם ידידנו להרהר ברצינות באותם רעיונות. מענה: אתה יושב מטר ממני, לא מקשיב לי ולא נותן לדבר. איך ישמעו אותי האויבים?
10. אתה מושחת ואינטרסנט. תרגום: אתה מונע משיקולים זרים מענה: האינטרס היחיד של כולנו עכשיו שתשתוק ותן לדבר.
11. אתה דמגוג. תרגום: הינך משתמש בפעלולי רטוריקה ומימיקה כדי להדגיש בהפרזת מה את טיעונך. מענה: יכול להיות אבל דמגוגיה עדיין אינה עברה פלילית.
12. אתה פרובוקאטור. תרגום: הינך משתמש בגימיקים מחוללי שיח על מנת להעלות על סדר היום התקשורתי את רעיונותיך ואמונתך. מענה: הפרובוקציה היא זה שבכלל קמת היום בבוקר, לך לישון.
יובל קנר, בעליה של חברת \'קנר הפקות new&old media\', ראיין אלפי אנשים בשנותיו כעיתונאי בתקשורת הכתובה והאלקטרונית ולא נתן לאף אחד להשלים משפט כמו שצריך. עוסק במנהל ומדיניות ציבורית
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מדריך שימושי ומדויק ! כול הכבוד (ל"ת)
    גיל 09/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אהבתי :)
    ערן 09/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקורי ומבדר, יש סיבה לחכות לראיון הבא שלי...
    סגור
  • 3.
    ראיון
    פלורי מור יוסף 09/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יובל כל מה שנאמר כאן כל מילה בסלע צודק נכון כשאתה נגיע לראיון אתה רוצה לדבר ולא נותנים לך להשחיל מילה ואז מתחיל הלכלוך הגדול כמו אתה מושחט לך לעזה אתה חצוף וכדו"
    סגור
  • 2.
    פלורי מור יוסף 09/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יובלי צודק בהחלט אתה בא חדיל מילה כמו שאתה אומר ואז מתחיל הדיבור המלוכלך לייק ליובל היקר
    סגור
  • 1.
    אני מת על הטורים האלה
    גיא 09/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יובל, תמשיך עם הטורים האלה. כל הכבוד
    סגור
  • ירון 09/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טור מעולה מכותב מוכשר
    סגור