דעות

אאוטבריין, וידאו בפייסבוק וקידום מדויק: איך ייראה הפיד שלנו בבחירות 2015?

רוית בכמן מ-kanibal media מוכנה לבחירות. לקראת מה הולכים הפעם? איך הפוליטיקאים ישכנעו אותנו להאמין? ומה תהיה המאסה הקריטית בדיגיטל?
רוית בכמן (צילום יח"צ)
נדמה כאילו רק אתמול התפעלנו מסרטון האנימציה המגניב של בנט על מפת הדרכים, שוחחנו עם יאיר לפיד ושלי יחימוביץ\'בפייסבוק ושיחקנו באפליקציה השנונה של מרצ.
בבחירות הקודמות, הרגשנו את הפוליטיקאים קרובים אלינו מתמיד. הם שוחחו איתנו ממש כמו חברים, הם דיברו אלינו בגובה העיניים, הרפו מהסיסמאות של פעם.
והנה אנחנו שוב, בחירות 2015 - והשאלה הגדולה היא - לקראת מה הולכים הפעם? באיזה כלים דיגיטליים ישתמשו הפוליטיקאים בקמפיין הקרוב כדי לשכנע אותנו להאמין להם? והאם בכלל אפשר להפתיע אותנו? והרי התחזית:
תוכן פייסבוק - המאסה הקריטית
אמנם חלפה רק שנה, אבל בפייסבוק, אנו מתעוררים כל בוקר למשהו חדש.
בבחירות הקודמות כבר היו אלו שהבינו שהתוכן הוא הכל. יאיר לפיד, עיתונאי רהוט הבין שהמדיום הוא המסר, ניצל וסחט את יכולותיו המופלאות לתפארת. פוסטים מרגשים, אישיים, מהלב, עם קורטוב של שנינות - כל אלו עשו את העבודה. גם בנט, הכוכב העולה של המדיה החברתית דאז ושל הבחירות בכלל, הבין שמהפייסבוק, תגיע הבשורה.
בחירות 2015 בפייסבוק, גם הפעם, יתמקדו בייצור תוכן איכותי. מכיוון שלא כולם ניחנו בכישורי כתיבה מופלאים, כולם ניחנו בדוברים ויועצי תקשורת שלרוב אמונים על משבצת התוכן. לאחרונה, יותר מתמיד, פייסבוק שמה דגש על תוכן טהור ומנמיכה תוכן שיווק, לכן נצפה לראות מעט אימג\'ים עם מסרים תעמולתיים או טקסטים שיווקיים שחוזרים על עצמם.
תוכן וידאו בפייסבוק
כחלק ממלחמתה הגוברת של פייסבוק בגוגל, נותנת הרשת החברתית את כל כולה בנושא הוידאו. ניגון אוטומטי על הוול, הגברת הויראליות של וידאו המועלה ישירות לפייסבוק (ולא דרך לינק יוטיובי) וקבלת סטטיסטיקות מפורטות לכמות צפיות ואיכותן. מכיוון שבחירות הן בסך הכל קמפיין של מס\' חודשים וההסתכלות היא לטווח קצר, אין כל כך משמעות לקידום אורגני (אלא אם כן יש תכנונים קדימה, לאחר הבחירות) ולכן, עבור הפצה מיידית ועוצמתית לסרטון, נראה יותר ויותר כאלו שיעלו ישירות לפייסבוק.
קידום ממומן - מדויק, חכם ולא מפריע
היכולות של פייסבוק לטרגט את קהל היעד שלנו משתדרגות מדי יום וסביר להניח שהפוליטיקאים יעשו בו שימוש כדי להגיע לקהל בוחרים מפולח ברמת הפינצטה. אחד הכלים המשמעותיים ביותר הוא כלי ה-Audience המאפשר להזין מאות ואלפי כתובת מייל מרשימות שנאספו במרוצת השנים (מתפקדים, מתעניינים וכו\') אל תוך מערכת הפרסום ומיד לאחר מכן להצליב אותה עם המידע שכבר יש לפייסבוק על אותם אנשים ובום - להגיע לקהל יעד, במקרה זה בוחרים, מטורגט ביותר.
דוגמא נוספת, מדהימה לא פחות, היא כלי ה-Look a like, המאפשר, ממש כפי שהוא נשמע, להזין את פייסבוק במידע שיש לנו על קהל יעד מסוים ולבקש ממנו לאתר קהל גולשים נוסף ברחבי הרשת, שיש לו מאפיינים אישיות והרגלי צריכה/גלישה דומים. כך שאם למשל יש בידי \'הבית היהודי\' רשימת מיילים/ מבקרים באתר שומרי מסורת, בני 40 פלוס, שהתפקדו בעבר למפלגה, יוכל בנט בלחיצת כפתור, לאתר גולשים בפייסבוק בעלי מאפיינים דומים. צפוי שגם בו נראה לא מעט שימוש של פוליטיקאים במערכה הקרובה.
אאוטבריין: קראת את המצע שלי? עכשיו בוא להצביע!
אל תתפלאו אם אחרי שתקראו כתבה מעניינת על יוקר המחיה, תקבלו המלצה לכתבה נוספת שמסבירה כיצד ניתן להילחם בתופעה, ש\"במקרה\" תשב באתר תוכן של אחד המתמודדים. זהו רבותי, השימוש שיעשו הפוליטיקאים בכלי הנהדר והטרי יחסית, אאוטבריין.
החברה הישראלית שהפכה למפלצת בינלאומית והשיגה את התואר \"גוגל של המלצות התוכן\" היא כוכב עולה במדיה האינטרנטית. עבודה נכונה עם הכלים של אאוטבריין, מאפשרת לנו להמליץ לגולש שקרא טקסט כלשהו ברחבי הרשת (כתבה, מאמר, בלוג) לקרוא גם את הטקסט שלנו מיד לאחר מכן.
בנוסף יאפשר הכלי למפלגות \"לצבוע\" את כל אותם גולשים שבחרו לקרוא את הטקסט שלהן ולהגיש להם את המסר שלנו באופן ייעודי בגוגל ובפייסבוק. וכך, אלפי גולשים ש\"במקרה\" קראו את הפתרון של מפלגה X להורדת מחירי הדיור, \"במקרה\" גם יקבלו מודעת פייסבוק המזמינה אותם להתפקד לאותה מפלגה ולהיאבק יחד במפלגה המתחרה.
גוגל נשאר גוגל
בל נשכח את המנוע הגדול בעולם. גם הפעם, אלו שירצו להפציץ עם \"הכלים הכבדים\", לא ידלגו על קידום ממומן ברשת החיפוש וברשת התוכן של גוגל. קידום התוכן המפלגתי/אישי באמצעות ביטויי חיפוש נפוצים (מפלגה מתחרה, שמות של יריבים, תקציב ביטחון וכו\') יחד עם באנרים באתרי שותפים רלבנטיים, לרוב יעשו את העבודה ויכינו את הקרקע עבור המשך הקמפיין.
לסיכום, ממש בקרוב, כנראה כבר עכשיו, הפיד של כולנו ייכנס לכוננות ספיגה. מי שיתפוס אותנו יהיה מי שיפנה אלינו באופן אישי, ידבר אלינו כמו שאנחנו אוהבים, ייגע בנושאים רלבנטיים אלינו ויידע גם כיצד להגיע אלינו בזמן ובמקום הנכון. שיהיה לנו בהצלחה, נתראה מאחורי הפרגוד.
הכותבת היא מנכ”לית משותפת ב-kanibal media
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נייס וואן (ל"ת)
    רקאומר 12/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מעניין מאוד (ל"ת)
    אילת 12/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לענין. (ל"ת)
    עופר 12/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מעולה! (ל"ת)
    תום 12/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עושה סדר :-) (ל"ת)
    רועי 12/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רוית תותחית. נקודה (ל"ת)
    נקודה 12/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור