דעות

מהפכת המובייל של גוגל תקבע את הצלחת האתר שלכם - הנה מה שאתם צריכים לעשות

האם לעשות אתר רספונסיבי או מותאם, ולאילו משימות יש לתת עדיפות כדי להעלות את ציון המובייל של גוגל? אלי אדרי, מנכ"ל חברת קידום האתרים אמבודו עושה לכם סדר
אלי אדרי |  8
רעידת האדמה של גוגל מובייל שהתרחשה ב-21.4.2015 עברה ונדמה שלא נרשמו נזקים משמעותיים. עקבנו בימים האחרונים בכל הרשת העולמית על תוצאות העדכון האחרון של גוגל מובייל ולא קיימים דיווחים משמעותיים על ירידות או עליות בדירוגים של אתרים שונים. אלו שעבדו ושיפרו ואולי אפילו הספיקו לעלות אתר רספונסיבי או מותאם, מוצאים עצמם היום עייפים ומרוקני כיסים. אלו שלא עשו כלום מחייכים לעצמם ואומרים זה הכל איומים.
אין ספק שהקמפיין של גוגל שנקרא “Mobile Maddness” עבד. זה התחיל בכמה מפתחי מובייל ואנשי SEO, המשיך למנהלי אתרים ושיווק, והיום כל מנכ״ל או בעלים שולט במונחי חווית משתמש כאילו הוא יצא עכשיו ממחלקת עיצוב גרפי של בצלאל. וכל זה קרה בחודש אחד! אבל בשטח לאחר רעידת האדמה לא קרה כלום. לא נהרס ולא צמח. אולי פה ושם כמה סדקים בקירות הבית. לא יותר מזה. שום דבר לא באמת השתנה.
אז מה באמת קרה שם? האם גוגל גילגלו את הפאניקה שלהם מפייסבוק אלינו וכל הסיפור הזה של מיליארדי אתרים מותאמי מובייל בחודש אחד לא יכול באמת לקרות? או שהרעידה הגדולה עוד לפנינו?
לטור הראשון בסדרה - לחצו כאן
לטור השני בסדרה - לחצו כאן
קל לקטול את גוגל אבל חייבים לציין שהם אלו שהרימו את הכפפה בנושא המובייל. הם משקיעים לא מעט משאבים בחינוך ותמיכה של בעלי אתרים. Money is not an issue לגוגל אבל פתיחות ונכונות לשתף פעולה עם קהילות המקדמים והמפתחים זהו צעד מהפכני. ערכנו לא מעט שיחות וידאו עם מהנדסי החיפוש של גוגל בחודש וחצי האחרון וראינו אותם מתפתלים מהשאלות שלנו. הרגשנו שתוך כדי התשובות שלהם הם מגלגלים בראשם את השאלה האם הם מפרים אחד מסעיפי הסודיות בחוזה העבודה שלהם. אבל הם הצליחו לתת לנו תמונה ברורה אחת: העולם נמצא במובייל. בדרכים, בשעמום, בספה ובמיטה. תאימות המובייל של האתר היא בראש וראשונה על מנת לוודא שהמטרות העסקיות באתר הרגיל מתקיימות גם במובייל. אם תמונות המוצר עולות לאט מידי ההמרה לקנייה תפחת. אם טופס ההרשמה נמצא רחוק מידי פחות משתמשים ירשמו.
ההשפעה האמיתית של רעידת האדמה של ה-21.4.2015 תהיה בסדרה של רעידות משנה (Aftershocks) וככל הנראה ב-2 רעידות גדולות יותר באוגוסט ובנובמבר. היסודות הטכנולוגים הוטמעו ברובם עד ל-21.4.2015 אך שיטת המקל והגזר של החיפוש האורגני תלויה במקור ההכנסה העיקרי של גוגל (הממומן). 
גוגל רוצה להדביק את הפער מפייסבוק במובייל אך לא יכולה להרגיז את המפרסמים שלה בכך שתעניש אותם בקידום האורגני. בעיקר אנו מדברים על עסקים קטנים ובינוניים אשר מהווים נתח נכבד בהכנסותיה של גוגל אך אינם יכולים לעמוד בקצב השינויים של המובייל. גוגל נזהרת לא לפגוע בהם יתר על המידה על מנת לא לאבד אותם. אי אפשר להמיר מיליארדים של אתרים לתאימות מובייל בחודש אחד. ריאלית זה ייקח כ-4-5 שנים.
גוגל יודעים את זה אבל החליטו לבצע מבחן כח ולראות האם הם יכולים להתניע את הגלגל. ואכן המומנטום נוצר ואפקט המובייל של רעידת האדמה 21.4.2015 יילך ויגבר וייתן את השפעתו על המיקומים שלכם בגוגל. 
הנה ההמלצות הפשוטות לכל אחד מהשלבים בהם נמצא האתר שלכם:
1. מותאמי המובייל: אם טרחתם והטמעתם פתרון מובייל יש להתקמד ב-3 משימות מרכזיות: מהם אחוזי ההמרה שלכם במובייל והאם אפשר לשפר אותם?פתרון המובייל שלכם עובד בכל זמן נתון (לבדוק עם כל שינוי באתר), ועירנות לשינויים שיחלו בגוגל מובייל.
2. בתהליכים: עצרו לרגע וראו מה הפעולות שנותרו לכם ומה העלות בזמן לכל אחת מהם. תנו עדיפות למשימות קצרות שיכולות להעלות לכם את ציון המובייל של גוגל. אם אתם בתהליך של פיתוח אתר מותאם מובייל בדקו את לוחות הזמנים וקיימת אפשרות שתחליטו על פיצול העבודה על מנת להעלות את האתר מותאם לדרישות המובייל של גוגל ולאחר מכן להמשיך לפתח את האתר על פי רצונכם.
3. לא יודע מה לעשות/אין זמן/ אין תקציב: קיבלנו הרבה פניות מסוג זה בחודש האחרון. האם לעשות אתר רספונסיבי או מותאם? והעלות של אתר רספונסיבי היא כמו אתר חדש אז בואו ונבנה כבר אתר חדש כולל עיצוב ושרתים יותר טובים. אנחנו מציעים להתמקד רק בהחלטה של אתר רספונסיבי או מותאם. ההמלצה שלנו בדרך כלל היא לפנות לחברה שבנתה את האתר אך קיימות גם חברות שמתמחות בבניית אתרים מותאמי מובייל. 
4. לא שמעתי: אנחנו בטוחים שעל רעידת האדמה בנפאל שמעת. לחזור פשוט לכתבה הראשונה בסדרה ולהתייעץ עם חברת הקידום שלכם.
הכותב, אלי אדרי, הוא מנכ״ל חברת אמבודו (Emboodo) הוא בוגר הנדסת תוכנה מאוניברסיטת קליפורניה, נורת'רידג'. משנת 1999 הוא עוסק בתחום הקידום SEO והינו אחד מהמיסדים של תעשית הקידום בעולם. חברת אמבודו היא חברה בינלאומית עם סניפים בתל אביב, איסטנבול ולוס אנגלס ועוסקת בעיקר בקידום אתרים מבוסס תוצאות תוך ראייה טכנולוגית.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מי שמשקר ללקוחות במצח נחושה...
    ל 03/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומבטיח הבטחות ללא כיסוי, מאחל לו
    סגור
  • 6.
    האמת היא שללי אין מושג בSEO. כך העידו גם העובדים שלו (ל"ת)
    לקוח לשעבר 05/2018/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    חובה להתאים למובייל
    נחום 08/2017/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בכלל על מה לדבר, זה לא קשור לגוגל או לכל חברה אחרת זה קשור לכך שאנשים מבלים יותר זמן על מסך הסלולרי מאשר מחשב. העניין הרספונסיבי מיותר לטעמי, ניתן ועדיף לבנות אתר מותאם שיושב על אותה הכתובת כמובן רק יבזבז פחות משאבים http://website.laki.co.il/wordpress/?l=http://www.ice.co.il/opinions/news/article/407220
    סגור
  • 4.
    זה כבר נהיה נורמה
    רווית 05/2016/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום כבר כל חברות הפיתוח מציעות את האתר בגירסאת מובייל. חלק מהאתרים עוברים את 50% תנועת מובייל
    סגור
  • 3.
    מי שעושה אתר מושקע בלי מובייל ....
    מ.שיווק 05/2015/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עומד להצטער על זה. המובייל מוביל בכל מה שקשור ללידים, זמן הגלישה המשמעותי יותר הוא במובייל. כשאנשים בבית או במשרד הם עובדים ומבלים עם המשפחה, לא ממלאים לידים (מתייחסת כרגע לגילאי 30 פלוס) קחו בחשבון שלא זזים בלי אתר מותאם
    סגור
  • 2.
    אתר רספונסיבי - לא מסובך לבנות
    עומר 05/2015/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי להכיר בהקשר זה את השירות הישראלי להקמת אתרים רספונסיביים: www.folyou.com פתרון נוח מאוד וגם מבחינת המחיר. מומלץ
    סגור
  • 1.
    תותח על (ל"ת)
    Jacob 05/2015/03
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • לא כזה תותח (ל"ת)
    אחד שיודע 12/2016/31
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור