דעות

לא רק דרינקים ופארל וויליאמס: קאן מזכיר לנו איך רעיונות טובים משנים את העולם

שני הג'ינג'ים הדיגיטליים של קבוצת מקאן, הדר גור-אריה והרכש החדש מאור חן, כותבים לאייס מפסטיבל קאן. "מקבלים השראה מרעיונות שמזכירים לנו כמה אנחנו מכורים למקצוע"
הדר גור-אריה ומאור חן. פסטיבל קאן (צילום אייס)
כמו אומן לברסלבים כמו מכה למוסלמים, כך קאן למפרסמים. שונה מכל הכנסים שהייתם בהם זהו בכלל פסטיבל. והחגיגה לא מפסיקה במשך שבעה ימים. רצף חופי הרחצה הופכים להיות חוף גוגל, כיכר פייסבוק, קפה מקאן והמרפסת של חבס. בכל מקום האלכוהול נשפך ודוק זיעה קל עולה מחולצות מכופתרות של מנהלי קריאטיב מרחבי העולם המקפצים מהרצאה למסיבת חוף למפגש פרטי למוזמנים בלבד - לו"ז צפוף מבוקר עד ערב תחת שמש יוקדת, בתפאורה מושלמת של עיירת חוף אירופאית יפיפיה, והכל ממותג ומעוצב בצבעי הפסטיבל, אסתטי וברמות ההפקה הגבוהות ביותר. 
בכל פינה בכל רגע משהו מתרחש...נראה כי בכל מלון יש סדנא פרטית של גוגל, מסיבה למוזמנים בלבד במרפסת המשקיפה לים, ביתני מותגים עם הפעלות טכנולוגיות והכל בחינם. יש את מתקדמי קאן שמכירים את בעלי המסעדות עם הסי פוד הכי מומלץ, את השופינג הכי שווה והמינגלינג הסודי שקורה בלובי של מלון מפואר בעיר. 



באים לכאן לקבל השראה, לראות מהלכים מנצחים מרחבי העולם שגורמים לנו להיזכר כמה רעיונות טובים יכולים לשנות את העולם וכמה אנחנו מכורים למקצוע שלנו. מה שבמשרד אחד יכול להיחשב כבריף משעמם שכותרתו משאית עם מערכת היגוי מעולה הופכת למהלך גראנד פרי בכיכובו של  ואן דאם בקטגוריה החדשה של קריאטיב אפקטיבי, או קמפיין שהדביק את כל העולם בטירוף שפיכת דליי קרח מצולמים שגורם לך לתהות האם מראש ידעו כמה אימפקט ושיחה הוא ייצר. 
איפה עוד בעולם תוכל לשמוע ממקור ראשון ובלייב את מרילין מנסון, קים קרדשיאן, ג׳וליה דרייפוס, ג׳יימי אוליבר ופארל ווילאמס? אלה כמה מהשמות שמגיעים לשתף ולספר על ההצלחה שלהם.  
אלה אנשים שהם מותגי ענק, שהצליחו להעביר את הסיפור שלהם למיליוני אנשים לאורך שנים. מעניין לשמוע איך הם הצליחו לחבר בין היצירתיות שלהם להצלחה המסחרית שלהם, איך הם הצליחו להיות כל כך נאהבים. הם כולם מדברים על דבקות באני המיוחד שלהם, בעשייה מתוך התכוונות מלאה, בשמירה על רעב וסקרנות ובעיקר על אותנטיות ועבודה מתוך אמת פנימית.   
 

אז מה זורח ופורח בקאן השנה?  Go social


מותגים ומשווקים, יותר מתמיד, ניצבים בפני אתגרים קשים כיצד לזכות באהבת הקהל שלא מוכן שימכרו לו כמו פעם. שוב ושוב עלו לבמה מהלכים של מותגים שהבינו שמעבר למכירת המוצרים שלהם עליהם למצוא דרכים להביא לשינוי אמיתי בתפיסות האנשים אליהם כיוונו. 'פרוקטר' מייצרת שיחה סביב הדיבור המקטין והמעליב ״אתה עושה את זה כמו בת.... ״ , קמפיין הכפתור האדום של 'וודאפון' לעזרה לנשים תחת אלימות משפחתית, קמפיין להפחתת החזקת נשק בארהב, וקמפיין נגד השחיתות הגואה בלבנון.
 
קטגוריה חדשה שקיבלה במה מכובדת השנה היא אריה הזכוכית, קטגוריה שנולדה מתוך הרצון לתת פוקוס לשיוויון מגדרי. למרות שאנחנו בשנת 2015, מדהים לדעת שנשים ברחבי העולם עדיין מוכות, מופלות לרעה, וחסרות בייצוג שווה במקומות החשובים. זוהי קטגוריה מעניינת ומעצימה שזכו בה עבודות מפעימות ומרגשות ממדינות כמו לבנון, הודו ותורכיה. קמפיין הגראנד פרי בקטגוריה זו של 'פרוקטר אנד גמבל' פרץ את התפיסה הפרימיטיבית בהודו והטאבו על השיחה על נשים בזמן מחזור. 
 

ומתוך מגמת החברתיות ועשיית טוב המשנה את העולם, תפיסות השיווק והקריאטיב החדשות מגיעות מתוך הבנה כי לא ניתן יותר לעשות פשוט קמפיינים. יש לייצר שורה תחתונה כפולה עליה נמדוד את הצלחת המותג שלנו - שורת הרווח המסורתית של  מודעות ומכירות והשנייה של שינוי אמיתי - בטחון עצמי לילדות קטנות, מים לאפריקה, אכילה בריאה, יצירת מקומות עבודה, שינוי בתפיסות תרבותיות, קידום נשים ועוד.
לסיכום, הצינים שבינינו יגידו שמצילים את העולם בדרך לג׳וב הבא, לדרינק הבא, והאופטימיים יגידו שרק בכח העסקים לשנות את העולם. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הצל של עצמם
    סאבלימינל 06/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עצוב לראות את מקאן משרד כ"כ אפור ומשעמם בדיגיטל. מזכיר את הצל של עצמו, אולי בגלל האנשים האפורים שנשארו שם ואולי בגלל האנשים האפורים שפעם היו משהו והיום נטולי נשמה וצבע. ומזכירים גירסא חיוורת של מה שהיה פעם מזמן מוביל ומצטיין והיום צבוע כתום. לצערי אבדתם את הדרך, למרות כל הנסיעות והבזבוזים וחבל.
    סגור
  • 4.
    חרטא
    שימי 06/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה תירוץ לסוע לחו''ל ותו לא
    סגור
  • 3.
    גם הטור הזה הוא פרסום ראשון*. חבל שלא ציינתם באדום (ל"ת)
    פרסום ראשון 06/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    כתוב מקסים (ל"ת)
    לייק 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    תמהני
    קומה 4 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    2 8
    פעם היו אנשים יפים ומוכשרים במקאן וואלי - היכן הם היום?
    סגור
  • פעם היה כשרון במקאן דיגיטל
    רונאל 06/2015/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היום המצב ממש בשפל (או בעמק).
    סגור