דעות

כשהמד-מן פוגש את הטק-מן: נפרדים מקאן עם מבט חשוב לעתיד ב-Cannes Innovation

במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיהמאור חן והדר גור-אריה מביטים לעתיד הפרסום ועושים סדר במפגש בין קריאייטיב לטכנולוגיה 
מאור חן והדר גור-אריה (צילום יח"צ)
בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי שהולך וסוחף את פסטיבל קאן. יותר ויותר עבודות מתחום הניו מדיה והדיגיטל זוכות לגרוף את הפרסים הראשונים. המגמה החלה אי שם ב- 2005 עם סרטון הדיגיטל של DOVE EVOLUTION, וכמעט עשור לאחר מכן, ב-2013 קמפיין DUMB WAYS TO DIE עשה היסטוריה כשגרף 5 פרסי גראנד פרי - הכמות הגבוהה ביותר של פרסים שהוענקה אי פעם לעבודה יחידה.
והשנה, בפעם הראשונה התבשרנו על פסטיבל בתוך פסטיבל, מסלול של יומיים המתרחש בצמוד לפסטיבל המסורתי, תחת הכותרת - CANNES INNOVATION. כפי שאנשי הפסטיבל מנסחים זאת באתר האינטרנט של הפסטיבל - כשפני התעשייה משתנים - מתפקידנו לשקף זאת. כשיותר ויותר רעיונות קריאטיבים מסתמכים על טכנולוגיה, ועל שימוש בדאטה, אנחנו עדים לפתרונות ומוצרים חדשים הצצים בקצב חסר תקדים, המשנים את איך שאנחנו עושים פרסום.
במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיה
בפגישה אינטימית שיכולה להתרחש רק כאן בקאן אנחנו מכירים את מייק יאפ, מייסד תוכנית the zoo של גוגל. זוהי בעצם סוכנות פרסום בתוך גוגל שמטרתה הנגשת והרחבת הגבולות בהן סוכנויות פרסום עושות שימוש בפלטפורמות גוגל השונות עבור מותגיהן. 


יחד עם מייק אנחנו מדברים על הפער שקיים בין הפלטפורמות והיכולות הטכנולוגיות החדשות לבין הרעיונות הקריאטיביים המסורתיים שמנסים להכניס בכח לאותם כלים חדשים. 
ברור כי יש צורך בשינוי החשיבה הקריאטיבית - מכתיבת תסריט ליניארי שיש לו התחלה אמצע וסוף לתסריט שהוא עץ אפשרויות. מעיצובי ארט יפים ליצירת חוויות משתמש. מקריאטיב סגור בשליטה מלאה שלנו לקריאטיב שהגולשים משנים ומוסיפים עליו. ויותר מהכל לעבור לחשיבה על אנשים פרטים שאליהם אני משווקת ואיזו סיבה וערך המותג יעניק להם. 
ההרצאה הפותחת הביאה עימה את התובנה החשובה אולי מכולן - חברות שלא יסתגלו ויביאו את החידוש מתוכן פשוט ייעלמו. הקייס של דומינוס פיצה עם סוכנות CP B הוא אולי כוכב הצפון המדגים איך חברת שירותים הפכה לחברת טכנולוגיה כדי לשרוד. החיבור של שקיפות ואותנתיות יחד עם כלים דיגיטליים מבריקים לקחו את מניית החברה משווי של 2$ בתוך 5 שנים לשווי של 212$. 

שביתת המוניות בצרפת שליוותה את הכנס רק הוסיפה והמחישה יותר מהכל מה קורה לתעשייה שלמה כשטכנולוגית חדשה כמו uber סוחפת אותה. 
המפגש בין קריאטיב לטכנולוגיה מזמן אתגרים רבים שלצידם הזדמנויות אינסופיות. לצד קצב השינוי הבלתי נתפס והעתיד הנשקף אלינו כסרט מדע בדיוני אפשר לנסות לעשות סדר באמצעות 3 נקודות:
1. רעיונות מצויינים ימשיכו לספר סיפורים מעולים אך יעשו זאת יותר לעומק, באופן פרסונלי ובהתבסס על מידע וטכנולוגיה בזמן אמת.
2. האינטרנט מחייב את המותגים לקיים מערכת יחסים המבוססת על שקיפות מלאה ואותנתיות עם האנשים. אמת וכנות הם רכיבים קריטיים לבניית אמון ועניין בין צרכנים למותגים. 
3. שינוי ומשמעות - מותגים צריכים לייצר השראה ומוטיבציה לשינוי אמיתי בעולם באמצעות טכנולוגיה. יותר ויותר חברות כמו יוניליוור מוכיחות כי קיימות ודאגה לקהילה ולסביבה לא באים על חשבון גידול או הצלחה עסקית אלא להפך. 

ויש גם המלצות צפייה
הרצאתו של קית׳ וויד מיוניליוור - שיווק לאנשים
 
הרצאה מפי בכירים ב-Razorfish ו-contagious - ארגז הכלים לטרנספורמציה
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיהוקקקק.... (ל"ת)
    דיוויד דרוגה 06/2015/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור