דעות

המהלך של בנק הפועלים לחנוכה: חיים קליגר על מבצע 'תקרא תצליח' למגזר החרדי

הטור החמישי במדור 'א גרויסע מציאה' של חיים קליגר, לא מתעלם מהמהלך השיווקי של הפועלים יחד עם רשת הספרים 'אור החיים', שמוכר 100 אלף ספרים בחודש הזה

חיים קליגר | 
חיים קליגר (צילום יח"צ)
חג החנוכה החל ואיתו מנהגי החג, הדלקת הנרות, הסופגניות הטעימות והילדים שדורשים את שלהם - דמי חנוכה! תארו לעצמכם שמולכם עומדת שיירה של 10 ילדים שדורשת את הנתח שלה.
בבנק הפועלים לא רק חשבו על כך, אלא גם הבינו איך ניתן למנף זאת. כדי להבין את הפעילות התדמיתית שעשו בבנק, חשוב להכיר קצת את המגזר החרדי. אתם זוכרים שקראו לנו "עם הספר"? תחום הספרים במגזר החרדי פורח מאד בשנים האחרונות. לא תמצאו בבית חרדי ספרים שאינם של סופר או סופרת חרדיים. התכנים רחבים מאוד - החל מקומיקס, ספרות על גדולי הדורות הקודמים, סיפורי צדיקים, מתח ועלילה, וספרות קלאסית. גם בתחום הספרים יש חותמת כשרות שנקראת "משמרת הקודש והחינוך". ספרים רבים שמקבלים את חותמת הכשרות, זוכים ל"אישור כניסה", לעוד אחוז מסוים של בתים שדואגים שאת מפתן דלתם לא יחצה ספר נתון חותמת.
וכעת נחזור לחנוכה ולפעילות של בנק הפועלים. מידי שנה כבר 6 שנים מקיים הבנק פעילות שיווקית מעניינת בחודש החג תחת הכותרת "תקרא תצליח". במסגרת הפעילות מאפשר הבנק ללקוחות כל הבנקים לרכוש ספרים ברשת הספרים אור החיים בהנחה גדולה ועם תג מחיר סופי של 10 שקלים בלבד. למי שאינו מכיר, 'אור חיים' היא אחת מרשתות הספרים הגדולה במגזר החרדי ומחזיקה יותר מ-20 חנויות בכל הריכוזים החרדיים בארץ. הרשת הכניסה סטנדרטיים אחרים בכל הקשור לחנויות הספרים במגזר הן מבחינת נראות, מיתוג, רמת שירות, המרחבים שיש ללקוח בחנות וסידור המדפים.


המבצע עצמו ממותג על ידי בנק הפועלים, וזה כולל לוגו ייחודי שנקרא "תקרא תצליח" ולוגו מיוחד למחיר הספר "ספר ב-10", מה שיוצר לדעתי רצינות כלפי הלקוח החרדי, שחש שמדובר במהלך שלוקח אותו בחשבון.
ההנחה שבמבצע של בנק הפועלים היא מאד משמעותית ואטרקטיבית עבור חובבי הספרים, שנאלצים ביום-יום להוציא סכומים הגבוהים פי חמישה עד שבעה יותר עבור ספר. למשפחה עם מספר רב של ילדים, מדובר במבצע שיכול להביא לחיסכון ענק להורים.
בטרם כתבתי את הטור השבוע פניתי ליעקב ביבלה, הבעלים של 'אור החיים' כדי לשמוע ממנו מעט על השת"פ הזה. ביבלה הסביר כי המבצע כולל ספרים חדשים ולא פגועים, ולא כאלה שכבר ירדו ממדפי החנות. לדבריו, מדובר בספרים עדכניים ואיכותיים – ובמסגרת שיתוף הפעולה בין הרשת לבין הבנק, נרתמים גם המולי"ם והסופרים שמבינים כי עבורם מדובר מצד אחד בהזדמנות פז להזיז כמות מטורפת של ספרים, אך מאידך – מדובר אף בצדקה, כאשר מו"לים עושים זאת כדי להיטיב לקהל הקונים.
מחיר 10 השקלים לא מותיר לאף אחד מכל שרשרת ההוצאה לאור והמכירה נתח של רווח. גם הרשת עצמה, אומר ביבלה, לא מרוויחה במבצע כזה. נכון שיש תנועה אדירה בחנויות, נכון שבנק הפועלים מעלה קמפיין גדול יחסית במדיה החרדית, הלקוחות גם מתחברים למותג "אור החיים", אבל בסופו של יום מדובר במהלך שכולם פועלים בו לטובת הציבור. רק לסבר את האוזן - בקמפיין כזה נמכרים מעל 100 אלף ספרים במשך חודש ימים, והמרוויח הגדול ביותר הזה הוא הצרכן.
אז נכון שכולנו מבינים בסופו של יום מה מטרת הבנק, אבל אפשר לעשות ואפשר לעשות, ובמקרה הזה מדובר על מהלך מכובד, שכולם מרוויחים ממנו, בטח הלקוח.
חיים קליגר הוא מנכ"ל משרד 'חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית', איש פרסום ושיווק חרדי המכיר את המגזר החרדי ופועל מעל 20 שנה בתחום. הארות והערות יתקבלו בברכה במייל kligerc@gmail.com 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה