דעות

ממזרים: נטפליקס "המציאו" גרביים חכמות - לא ייצרו אפילו זוג אחד והרוויחו חשיפה אדירה

איך הופכים גרביים לזהב באינטרנט? נטפליקס הכריזו על המצאה גאונית של גרביים המכבים את הטלוויזיה כשהצופה נרדם ובפועל לא ייצרו אפילו זוג אחד ושלחו את הקהל לעשות את זה בעצמו. המוצר עשה את שלו והחברה זכתה לחשיפה מטורפת
דן קשאני ורועי רוקח |  3
נטפליקס (צילום יח"צ/ יוטיוב)
כולם מדברים על שנת הפרודקט. במקום קמפיינים, ממציאים מוצרים חדשניים ומגניבים. כבר בשנה שעברה ראינו את הניצנים בדמות מוצרים כמו הבינדי שמצילה חיים בהודו, המצוף שמגלה כרישים באוסטרליה והספר על פיראטים חביבים בניו-זילנד שעורך גם בדיקות ראיה לילדים. הבאסה היא שלהמציא מוצר ואז גם לייצר אותו להמונים זה קשה ויקר.
נראה שבנטפליקס הצליחו לסרוג לעצמם את כל הדרך לקאן, ולדלג בקלילות מעל כל השלב המעייף הזה של לייצר מוצרים מעבר לאבטיפוס הראשוני. בחודש האחרון הפיד שלי מלא בנטפליקס: נטפליקס המציאו גרבים שעוצרות את הטלוויזיה כשנרדמים! נטפליקס באים לארץ! גרביים! מהפכה! באים לארץ! גרביים גרביים גרביים גרביים גרביים!.
אז בטח כבר קראתם על הגרביים המופלאות שעוצרות את הסדרה בדיוק כשאתה מתחיל לנמנם - רעיון מדהים שיושב על תובנה חזקה. (אם לא קראתם אז צפו בסרטון הבא שמסכם את כל הכותרות בבלוגים הגדולים):
 
אז איך הם עשו את זה?
 קצת רקע: פעמיים בשנה נטפליקס עורכים את Netflix’s internal 24 hour Hack Day - האקתונים פנים חברתיים שנותנים למהנדסים יד חופשית להמציא את הדבר הבא. בהאקתון האחרון, Hack אחד היה מבוסס על הצמיד של פיטביט (הצמיד שעוקב אחרי כמות ואיכות הכושר שמבצעים לאורך היום או ספציפית ההתעמלות). ה-Hack המדובר פעל כך שברגע שהצמיד מזהה שאתה נרדם הוא עוצר את הטלוויזה. ככה זה נראה כשמהנדסים של נטפליקס יוצרים סרטון הסבר (אמ;לק - פחות טוב מהסרטון מעלה).
 

נטפליקס חיבבו את הרעיון ושידרגו אותו לגרביים, מוצר שמתאים בול לקהל שלהם - בטטות שמעוכות מול הטלויזיה. הגרביים שנוצרו בצורה עצמאית על ידי נטפליקס (ללא צמיד הפיטביט הפעם) מבוססות על גלאי תנועה, ברגע שהצופה מפסיק לזוז למשך זמן מסויים, אורות לד בגרביים מתחילים להבהב (כך שאם סתם לא זזת הרבה זמן ואתה לא ישן - תוכל להזיז מעט את הרגל ולהמשיך בצפייה כרגיל). לאחר כמה הבהובים, גלאי התנועה שולח אות אינפרה-אדום (שמחקה את הלחיצה בשלט על כפתור הפאוז) וכך עוצר את נטפליקס עד שתתעוררו.
נשמע טוב? כן! אבל רק לכותרות. למה? כי מספיק שהגרביים יהיו מתחת לשמיכה, מוסתרות על ידי כרית, שקית פופקורן, חתול מנמנם, או סתם לא בכינון ישיר לטלויזיה הן פשוט לא יעבדו. במילים אחרות, תחשבו שהשלט שלכם היה על כף הרגל שלכם. ביננו... זה כל מה שצריך. המוצר עשה את שלו ונטפליקס קיבלו חשיפה מטורפת.
רוצים לשמוע משהו יותר ערמומי? לאחר שנטפליקס הבינו שיש להם מוצר-קוצר-כותרות בידיים (או ברגליים, סטיגידיש) הם גילו שאין שום דרך לייצר את זה בייצור המוני. גם לייצר 50 חתיכות ולהעיף למובילי דעת קהל, זה פשוט מסובך מדי.
אז מה עושים? כלום. אתם תעשו
נטפליקס הרימו אתר חביב בשם מייק איט נטפליקס - באתר יש את כל רשימת המכולת לכל המרכיבים הדרושים: גלאי תנועה, לדים, צ'יפ ארדואינו שניתן לתכנות (והקוד שיש לשחק איתו בהתאם על מנת להתאים לגלי האינפרה האדומים הספציפים של הטלוויזה שלכם) ואפילו גזרה של הגרב אם אתם לגמרי הרד-קור ואשכרה רוצים לסרוג את זה לבד.
באמריקה כמו באמריקה יש קהילות סביב כל דבר וגם קהילה מפותחת של "עשה זאת בעצמך" בניחוח טכנולוגי כמו מייקזיין (נשמע פחות טוב בעברית). מייקזיין ערכו וידאו שמראה צעד אחר צעד לקהילת הגיקים היוצרים איך להכין את הגרב.
 
יענו, נטפליקס אפילו לא יצרו גרב נוספת למובילי דעת הקהל! אפילו מובילי דעת הקהל שנבחרו היו צריכים להכין את הגרב בעצמם ולהעלות את זה לרשת בסרטון בן שלוש וחצי דקות - או כמו שניסח את זה המגיב המוביל על הסרטון ביוטיוב: "3 דקות ושלושים שניות נגזלו מחיי על ידי איימישים היפסטרים". זה כל הסיפור, ככה הופכים גרביים לזהב באינטרנט וכנראה שגם לאריה בקאן.

כותבי הטור דן קשאני ורועי רוקח הם מצוות הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
 
תגיות נטפליקס
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עברית
    אבשלום קור 01/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרביים מופלאים. הגהה מישהו אצלכם?
    סגור
  • אבשלום צודק!
    אסנת 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לכם עורך או מגיה שעובר על הכתבות?! גרביים הם ממין זכר,...גרביים חכמים, מופלאים וכו׳
    סגור
  • 1.
    מי המגעיל שישן עם גרביים? (ל"ת)
    אחד שלא מבין 01/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור