דעות

אבודים בין ערוצי המדיה בקמפיין? הנה המערכות שעושות סדר בניהול הפרסום הדיגיטלי

בכל מקום שבו נוצרת בעיה - יש מי שמציע פתרונות. מערכות מתקדמות לניהול מדיה מאפשרות למנהלי פרסום למדוד ביצועים של כמה ערוצים במקביל ולנתח אותם כדי להגיע לאופטימיזציה. הנה כמה מערכות מתקדמות לניהול הפרסום הדגיטלי שכדאי גם לכם להכיר
מקס אוקונוב |  2
מקס אוקונוב (צילום יח"צ)
כל מנהל פרסום מכיר את זה: בשנים האחרונות יש אינפלציה אדירה בכמות ערוצי המדיה שיש לנהל, ומי שאחראי עליהם בארגון נדרש להתמודד מדי-יום עם עומס אדיר של נכסים דיגיטליים: פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם, קמפיינים באאוטבריין, לינקדאין, פינטרסט, והרשימה עוד ארוכה. הביזור הזה מקשה על ראייה רוחבית של ערוצי המדיה, ועל העלאת תובנות אסטרטגיות מפעילות הפרסום. במרבית המקרים אפילו שאלה פשוטה לכאורה כמו "כמה עולה לי כל המרה?" נראית פתאום מסובכת מאוד עד בלתי אפשרית למענה.
וכך, כמו בכל מקום שבו נוצרת בעיה - יש מי שמציע פתרונות. מערכות מתקדמות לניהול מדיה מאפשרות למנהלי הפרסום למדוד ביצועים של כמה ערוצים במקביל ולנתח אותם באופן שיאפשר לחלק ולהפעיל בצורה אופטימלית את משאבי הפרסום. הנה כמה מערכות מתקדמות לניהול הפרסום הדגיטלי שכדאי גם לכם להכיר.
1. Media Revolution
מערכת מפיתוח ישראלי המתממשקת לפלטפורמות פרסום דיגיטליות הנפוצות בשוק, ומעבדת את כל המידע לתמונה מלאה בזמן אמת. המשתמש יכול לבנות דאשבורדים ברורים בהתאמה אישית מלאה לפי דרישה, ובהתאם לערוצי המדיה והביצועים שהוא מעוניין למדוד. המערכת לא מחייבת התקנה על מחשב המשתמש (ממשק ווב), ולאחר הפעלתה ניתן לייצר תובנות (Insights) במהירות, והדרך לאופטימיזציה רוחבית של הקמפיינים קצרה במיוחד.
Media Revolution נחשבת מערכת צעירה יחסית בשוק, עובדה המאפשרת למשתמשים לתפור אותה בדיוק לפי דרישה, והיא מציעה למשתמשים מחירים אטרקטיבים ביחס למערכות מקבילות, ומכאן - גם ROI מהיר במיוחד בעקבות ניצול מיטבי של תקציבי המדיה.

תכונות בולטות:
ניתוח ביצועים בזמן אמת במגוון ערוצים ונכסים דיגיטליים
דאשבורדים בהתאמה אישית מלאה לפי הגדרת המשתמש
ניתוח נתוני מדיה אוף-ליין (שלטי חוצות, קמפיינים TV, ועוד)
עלויות הקמה ושימוש מופחתות
www.media-revolution.net
2. Datorama 
מערכת נוספת מפיתוח ישראלי, המאפשרת מדידה של ערוצי מדיה שונים, שיקוף נוח וברור של הנתונים, בניית דו"חות תקופתיים במגוון חיתוכים, ועוד. בדומה למערכות רבות אחרות, השימוש בפלטפורמה לא מחייב התקנות בעמדת המשתמש, והגישה לנתונים נעשית דרך הדפדפן. המערכת יודעת ליצור תמונה מקיפה של ביצועי הנכסים הדיגיטלים עבור סוכנויות פרסום ופירמות. ל-Datorama יש לקוחות ברחבי העולם, והיא יקרה יותר בהשוואה למערכות אחרות בשוק.


תכונות בולטות:
ניתוח ביצועים במגוון ערוצים ונכסים דיגיטליים
מיפוי נתונים בזמן קצר
המחשה ויזואלית וייצוא נתונים לצורך הכנת פרזנטציות
מערכת ניהול הרשאות ברמות שונות למשתמשי קצה
www.datorama.com
3. Tableau
חברה המספקת מגוון גדול במיוחד של כלים לניתוח Data עבור תעשיות רבות, בהן: פיננסים, גופי ממשל, קמעונאות, נדל"ן, אנרגיה, חינוך, וגם מדיה. ייתכן שבשל סל המוצרים הגדול שלה, אין מיקוד בפתרונות יעודיים דווקא עבור תחום המדיה. זו כנראה הסיבה שמידת הגמישות ויכולות המערכת מעט מוגבלות ביחס למתחרים. גם דרך שיקוף המידע והצגתו נעשית בממשקים פחות מוצלחים עבור רוב המשתמשים.


תכונות בולטות:
עיבוד נתונים ויזואלים לשאילתות עבור בסיסי נתונים
עיבוד מקורות ופורמטים מגוונים של מידע לסביבת ניתוח אחידה
בניית תצוגות נתונים באמצעות ממשקי
tableau.com
לסיכום, חשוב לזכור כי פלטפורמות הפרסום והמדיה לא מפסיקות להתפתח, פיצ'רים ויכולות חדשות נוצרים כמעט על בסיס שבועי, ומערכות האנליזה רצות קדימה בהתאם. מי שרוצה להישאר בשליטה על משאבי הפרסום מצד אחד ופיזור הערוצים מנגד - מחויב לעשות צעד קדימה - כדי שיוכל לראות את התמונה הכוללת ולהשיג בה שליטה מלאה.
* הכותב הוא מנהל תחום דאטה וטכנולוגיות בסוכנות הפרסום הדיגיטלי GO
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בדיוק כתבה למי שלא מבין
    מני 07/2016/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. כבר כמה ארגונים בישראלים מנהלים כל כך הרבה ערוצי מדיה?! סתם לזרוק שמות לאוויר זה לא חוכמה. ב. אתם עושים פיל מעכבר בכל הקשור לדאטה. כבר כמה שכל את מצליחים להוציא מהדאטה לטובת פעילות אמיתית כלשהיא. שוב אתם זורקים שמות לאוויר מבלי להבין משהו בתחום באמת. ג. מנהלי דיגיטל בישראל בעיקר יודעים לדבר יפה. רובם בחיים לא ניהלו קמפיין בגוגל ואין להם חצי מושג איך עושים בפועל רהטרגטינג...
    סגור
  • 1.
    מקס תעשה לי דאטה!!
    שרון 06/2016/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מעריצה שיודעת
    סגור