דעות

רעיון מצחיק, אבל פפסי עדיין ללא אסטרטגיה וזירה משלו

החדשות הטובות – מצחיק, והתפקיד של פפסי מקס כ"מאלף ומרגיע" את הכעסים הוא תפקיד סביר מאד למשקה קל בקיץ ישראלי לוהט. מאידך, באמת שאם נפרק לגורמים את הקליפ החינני הזה, נגלה שאין בו שום דבר מקורי
עטרה בילר |  1
בר רפאלי. פפסי מקס (צילום יח"צ)
המילה היחידה שמתאימה לתאר את מה שאני מרגישה כלפי הפרסומת החדשה לפפסי מקס עם בר רפאלי היא ביידיש: נו,שוין. ובעברית: איכשהו, אבל בקושי ובמאמץ.
פרסומת פפסי מקס מיצתה ומיקסמה את מה שאפשר להפיק ממותג ששורד יפה שנים בצל קוקה קולה: דוגמנית על, שחוץ מ 2-3 מותגים פרסמה את כולם, הריון שמושיב אותה מאחורי שולחן בז'קט ג'ינס 'מסתיר', וקלישאה ידועה ושחוקה של דיווה נחשקת בתפקיד אשה דחויה.

 

אז מצד אחד, זה לא שלא צחקתי. חן מזרחי שאומר לבר רפאלי "את פשוט לא בליגה שלי", ובר שעונה לו "די, אתה לא רציני" ועוד שואלת אותו 'מה עם ההריון?" – עשוי טוב ומצחיק. גדי וילצ'ינסקי עם הגמלוניות השעירה שלו בתפקיד הבמאי הרודן – גם עובר לא רע. הכפיל שלו – סבבה. רעיון.
שימוש במציאות כחמר גלם זה תמיד מבורך ומצחיק. בר רפאלי היא סופר מודל. חן מזרחי ש'זורק' את בר ושואל כל הזמן "איך הייתי?" מצחיק כי זה בדיוק הפוך מאיך שהחיים באמת. המעבר מכעס קיצוני לחולמנות רומנטית בזכות בקבוק הפפסי – ממקם את פפסי כדבר טוב במיוחד והמסר עובר בבהירות.
אז החדשות הטובות – מצחיק, והתפקיד של פפסי מקס כ"מאלף ומרגיע" את הכעסים הוא תפקיד סביר מאד למשקה קל בקיץ ישראלי לוהט. מאידך, באמת שאם נפרק לגורמים את הקליפ החינני הזה, נגלה שאין בו שום דבר מקורי.
קודם כל, באמת שיש אינפלציה בבר רפאלי. מאז טחינת הנסיך אנחנו רואים אותה בפרסומת לפוקס, להודיז, לקו בגדי ים שלה עבור הודיז, לקרולינה למקה, לתכשיטי H. Stern וכמובן - My Check - תשלום באמצעות הטלפון, הקליפ הויראלי עם רועי כפרי שגם שם בר בתפקיד עצמה.

 

שנית, הרעיון להפוך את בר רפאלי למעריצה מושפלת כבר הצחיק אותנו בקמפיין שעשתה ל-Hoodies עם רד אורבך, שם היא למעשה חיה איתו בשלישיה של "שפחות" - רובן ככולן היא עצמה המוכפלת.  

 

וכמובן בקליפ המתוקשר לטכנולוגיית go daddy כשהיא מנשקת חנון שמנמן בתאווה, ואיך אפשר בלי להזכיר את הפרסומת למי עדן בר, בו ממלאת בר אותו תפקיד של אשה מפתה אך דחויה כאשר הגבר בבית אדיש כלפיה, שהרי היא מסמלת את ה"בר שתמיד רצית בבית" כלומר מי עדן בר.

 


שלישית, הרעיון להפוך מוצר למשהו שאי אפשר לעמוד בפניו למרות שאנחנו מאד רוצים לעמוד בפניו הוא אחד הטריקים הכי ישנים בספר. קצרה היריעה מלסקור פרסומות שמתארות מה קורה לנו כשאנחנו פוגשים שוקולד או משקה או גלידה או מעדן טעימים במיוחד. עשרות מותגים נבנו על הנרטיב שהופך אותנו מנחמדים ללא נחמדים או מלא נחמדים לכן נחמדים רק בגלל שמותג הכל כך מגרה נכנס לנו לפריים.
מילקי הוא אחד הכוכבים שמוציא מאיתנו את הילד הרע, ובמקרה של פפסי מקס - הוא מנקה את הילד הרע מתוכנו והופך אותנו למפוייסים. את המותג כמפייס סכסוכים כבר ראינו בקפה נמס עלית "דברים נראים אחרת כשיושבים על כוס קפה" (צ'ופצ'יקון והחופשה הרומנטית).
בשורה התחתונה, למרות שהקליפ מצחיק ואין ספק שבר רפאלי בהריון שמבטיח ויראליות, אנחנו שוב נאלצים להודות בעובדה המרה שפפסי מעולם לא הצליחה למצוא לעצמה, אסטרטגית, זירה משלה אותה היא יכולה להוביל ולהפוך בכך את המתחרים לבלתי רלוונטיים.
וחבל, כי עדיין, למרות מגמת הבריאות והזיקה הגוברת למשקאות צלולים, פפסי הוא מגה מותג וחבל שהוא צריך להתהדר בנוצות זרים כדי לייצר לעצמו מקום בשוק ובלב הצרכן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נהנתי מהפרסומת
    אלינור 07/2016/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, הכל נכון. הפרסומת מצחיקה ואכן רואים את בר בכל מקום. האמת, לא נמאס לי לראות אותה כל עוד היא יפה, מצחיקה ונעימה. ואשר לפפסי- בהצלחה!!!
    סגור