דעות

"החלום הרטוב" של המפרסמים: זינוק בהאזנה לרדיו בדיגיטל

TGI האחרון חשף זינוק של 71% בהאזנה לרדיו הדיגיטלי - עד לרמה של 26.3% מהציבור. המפרסמים מזהים את הפוטנציאל ואת יכולת הטירגוט, ומגדילים את ההשקעה בפרסום
דרור גנות |  1
נתוני סקר TGI שפורסמו לפני כשבועיים, מציגים זינוק של 71% בהאזנה לרדיו במכשירים הדיגיטלים במהלך 12 החודשים האחרונים - גידול מ-15.6% ל-26.3%, כלומר 1.115 מיליון מאזינים אונליין במחשב נייח ו/או נייד, הטאבלט והסמארטפון, למעלה מרבע מהאוכלוסייה הבוגרת בגילאי 18 .
בהמשך לטור שפורסם כאן באייס על שנת המפץ הגדול ברדיו, נראה כי הנתונים מדברים בעד עצמם ומחזקים את המגמה שיותר ויותר מאזינים נוטשים את מקלטי הרדיו ועוברים לפלטפורמות הדיגיטליות. המפרסמים המובילים בשוק כבר שם, תחנות הרדיו סימנו את הדיגיטל כציר אסטרטגי והחלו להשקיע משמעותית בדיגיטל, וכלי הרכב החדשים הנכנסים לשוק מחוברים אונליין - הדור החדש ברדיו כבר כאן.
מעבר למהלכי חדשנות במדיה, המפרסמים מזהים את הפוטנציאל ומגדילים את ההשקעות לפרסום ברדיו הדיגיטלי ומכל הקטגוריות: בנקאות ופיננסים, רכב, תיירות, קמעונאות, שירותי בריאות, אופנה, תקשורת ועוד. המפרסמים רואים ברדיו הדיגיטלי מהלך חיוני וחלק בלתי נפרד מקמפיין הרדיו לרבות יכולות טירגוט, מדידה מדויקת ונוכחות פרסומית בכל נקודת קצה. הפרסום מוגש בזמן האזנה במחשב ובסמארטפון בתשדירי פרסום קצרים במודל CPM.
בכלי הרכב החדשים כגון טויוטה, יונדאי, סובארו ואחרים, הושקו מערכות מולטימדיה דיגיטליות מתקדמות (connected cars) הכוללות שירותי ניווט ושירותי אודיו המאפשרים האזנה רציפה ואיכותית למגוון עצום של תחנות רדיו וערוצי מוזיקה באינטרנט ללא התלות במגבלות המשדר.
תחנות הרדיו המובילות בישראל משקיעות בדיגיטל. eco99FM ושלל ערוצי מוזיקה הדיגיטליים ובחירת ערוץ על פי סיטואציה; רדיו ללא הפסקה עם תכנים וקטעים מכל התכניות; רדיו תל אביב באתר ואפליקציה חדשה, שירותי פודקאסט ופעילות ענפה ברשתות החברתיות וב-Soundcloud; גל"צ וגלגלצ באפליקציות חדשות הכוללות תכניות, ספיישלים ורשימות שירים; רדיוס עם ערוצי מוזיקה נוספים; ותחנות רבות אחרות, כולל תחנות אינטרנט, פודקאסטים, שירותי אונדימנד ומגוון ערוצים ישראלים ובינ"ל הנמצאים במרחק קליק אחד להאזנה.
רק השבוע אפל פתחה את שירותי iTunes music ל-130 מדינות נוספות כולל ישראל, ומצטרפת לשירותי פרימיום בתשלום של פלאפון musix וסלקום volume, והאוקיינוס של עולם המוזיקה בישראל כבר לא כחול.
על פי הנתונים, 50% מהציבור האמריקאי מאזין בפלטפורמות הדיגיטליות, 57% באנגליה, ממשלת נורווגיה סוגרת את תדרי ה-FM ב-2017 וכן הלאה, נראה כי בישראל של 2016 קצב המעבר להאזנה בדיגיטל תופס תאוצה ומתקרב בצעדי ענק למגמות בעולם.
דרור גנות הוא מייסד ומנכ"ל ADIO רשת הפרסום ברדיו אונליין 
תגיות TGI | דרור גנות | רדיו
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רדיו דיגיטלי באנגליה
    אוהד רז 08/2016/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד קצת נתונים על האזנה לרדיו דיגיטלי באנגליה על פני סקר האזנה לרבעון השני של 2016 שפורסם לפני שבועיים : 59 אחוז מאזינים לרדיו דיגיטלי באנגליה 32 מיליון מאזינים בפלטפורמות דיגיטליות : (DAB, DTV, Online) מידי שבוע. 30 מיליון מבוגרים מחזיקים מכשיר רדיו דיגיטלי,גידול של 10 אחוז מהשנה שעברה. 71 אחוז מאזין דרך מכשיר רדיו דיגיטלי,11 אחוז דרך הטלוויזיה הדיגיטלית ו - 18 אחוז און ליין. 27 אחוז מאזינים לרדיו באמצעות הנייד וטאבלט. 39 אחוז בגילאי 15-24 מאזינים לרדיו באמצעות הנייד וטאבלט לפחות פעם בחודש,גידול של 6 אחוז בהשוואה לאשתקד. נתון כללי וחשוב הוא ש - 90 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת שזה 48.7 מיליון איש מגיל 15+, מאזינים לרדיו באופן כללי. 74 אחוז מאזין לרדיו ב - AM/FM,מה שמראה שלמרות הגידול בהאזנה לרדיו דיגיטלי,עדיין ה - FM מוביל. האם המגמה הזו תישאר גם בעתיד ? ימים יגידו.
    סגור