דעות

סקירת קריאייטיב בינ"ל: ה-Airbnb העצוב של ההמלסים

Airbnb גרסת ההומלסים, פוסטר מדיה מחומר טוב ועטיפות שמתלבשות עליכם. סקירת קריאייטיב עולמית. מתחילים
 
לירון בן יעקב | 
airbnb הומלסים (צילום יח"צ)
1. זה לא הוגן. לא העובדה שחשבתי על הרעיון הזה וחודש אחרי זה הוא יצא במדינה אחרת, אלא העובדה שישנם אלפי הומלסים שעדיין חיים ברחובות. הנושא כאוב ולרוב זוכה להתעלמות, ופה נכנס הקריאיטיב. כחלק מפעילותה יצרה עמותת Solidarity in the Great Cold בבריסל אתר בסגנון Airbnb המזמין אנשים להשכיר דירות, אבל לא מהסוג שאתם רגילים.
העמותה מיפתה את כל "מגורי" הרחוב של הומלסים החיים ברחבי בריסל, כולל פירוט ציני של האבזור "בבית": מיזוג אוויר, שירותים, מיטות, שמיכות וכו'. התרומות עצמן נאספו בצורה של בוקינג של "דירות". כנסו לאתר

לגור איפה שאף אחד לא רוצה לגור

2. ה-AECU ארגון למחקר השפעות קנאביס באורוגוואי, יצר קמפיין שמנסה לייצר מודעות לסכנות בנהיגה תחת השפעת סמים. במדינה שבה עישון מריחואנה הוא חוקי, קשה מאוד להעביר מסר נגדי ולגרום לאנשים להקשיב. אז במקום לייצר פוסטר רגיל מנייר המצביע על הסכנות, יצרו סדרה של פוסטרים העשויים ממריחואנה. אם נודה על האמת, מדובר בגימיק. אבל הכי חשוב שהוא הצליח בפריסה מצומצמת - שלושה שלטים בלבד, לייצר חדשות באורוגוואי ובעולם.
לשבור במקרה הצורך


3. כמו שאני מלמד את הסטודנטים שלי, אחד האתגרים הכי גדולים בקריאייטיב הוא להביא רעיון ענק בתקציב קטן. משימה קשה אבל כשהיא מצליחה, היא מייצרת את הרעיונות הכי חזקים והכי בולטים. דוגמא כזאת אפשר למצוא ברעיון של ארגון The Salvation Army (צבא הישע) בפראג. הארגון מפעיל חנות בגדי יד שניה. התרומות ממכירת הבגדים מועברות כתרומה לנזקקים. האתגר לגרום לאנשים לקנות בחנות הופך קשה יותר בתקופת החגים, בה אנשים קונים לרוב בגדים חדשים בקניונים. הארגון מצא פתרון מבריק שלא רק מצליח לגייס כספים לנזקקים אלא גם חוסך קילומטרים של ניירות עטיפה. לעטוף לכם סמול או מדיום?

עטיפה מיד שנייה
ולסיכום, גם גימיק קטן בתקציב קטן, יכול ליצור רעש גדול. העוצמה היא ברעיון. חושבים אחרת? אשמח לשמוע.
הכותב הוא איש קריאייטיב בNo, No, No, No, No, YES ומרצה לפרסום במסלול האקדמי של המכללה למנהל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה