דעות

הלילה זה קורה: טל שוויגר בוחר 5 פרסומות סופרבול ששוות צפייה

כמדי שנה, טל שוויגר מדיר שינה מעיניו ומתכונן לאירוע הסופרבול, פחות בשביל המשחק ויותר עבור חגיגת הפרסום. באדוויזר, פורד, אאודי ואפילו אבוקדו ממקסיקו - הצצה ראשונה
טל שוויגר |  3
סופרבול 2017 (צילום יח"צ)
עוד שנה, עוד סופרבול, עוד הזדמנות למותגים לבזבז יותר מ-5 מיליון דולר על 30 שניות. רק לשם השוואה, הנה כמה דברים שאותו סכום יכול לקנות להם במדיה דיגיטלית בארה"ב: 17 פילטרים של סנאפצ'אט (אתם קוראים נכון, פילטר עולה יותר ממיליון שקל), 22 סרטוני וידאו בבאזפיד על עשרות מיליוני עוקביהם, 370 מיליון פרסומות וידאו וכמעט מיליארד באנרים.
האם זה אומר שההחלטה להשקיע בסופרבול לא נכונה? זה כבר תלוי בקריאייטיב. השנים האחרונות הוכיחו לנו שהאירוע הכי פחות חשוב בחיים של פרסומת סופרבול הוא הסופרבול עצמו. פרסומת מופצת קודם כל ברשת, אחר כך מפציעה ל-30 שניות לא רלוונטיות במשחק ולאחר מכן ממשיכה את הסירקולציה. הרוח הגבית הזו מאפשרת לפרסומות שמבוססות על קריאייטיב מוצלח להשיג מדיה נרכשת אדירה שמוערכת במיליוני דולרים נוספים, על חשבון אותה השקעה גרנדיוזית ראשונית.
מה נשתנה הסופרבול הזה? אם בשנים האחרונות כל המותגים ניסו לעשות את החיבור לעולם הדיגיטלי באמצעות תוכן ואתרים שממשיכים את הפרסומת או בתעלולים שיווקיים שיוצאים ממסגרת הפרסומת המסורתית, השנה נראה שעולם הפרסום הדיגיטלי ממשיך להשתקף נאמנה גם בסופרבול כאשר הוידאו הדיגיטלי הוא המלך. כמעט כל המותגים הבכירים יצרו פרסומות שהן קודם כל לרשת, כלומר ארוכות הרבה יותר מ-30 שניות ומעניקות תוכן זורם ולא מתחכם ורק בלית ברירה הן חותכות אותו ל-30 שניות שיוקרנו במשחק ואפילו לא חייבות להכיל את הסיפור המלא. אפילו המנהג המעצבן של האשטאגים הולך ונעלם מהפרסומות הללו.
אז כמו שדודו ארז אומר: פחות דיבורים ויותר פחות-דיבורים. הנה חלק מהפרסומות הטובות יותר של סופרבול 51, בגירסתן הדיגיטלית. שיהיה לכולכם סופרבול שמח!

1. באדווייזר עם סיפור יפה שמקבל פוש אדיר מעידן טראמפ
 

2. מותג הנקיון Fabreze עם תובנה חכמה על הסופרבול
 
3. פורד בפרסומת כיפית עם אסטרטגיה מאוד מעניינת
 
4. אאודי, לעומתה, יוצאת במניפסט פמיניסטי. פחות התחברתי אבל עם Share-ים לא מתווכחים
 
5. ונסיים במותג הכי מוזר שמפרסם בסופרבול כל שנה בפרסומת מטופשת וכיפית במיוחד
 
*** למהלכי סופרבול נוספים לחצו כאן - לעמוד הפייסבוק של שוויגר 'דברים שראיתי בקאן'"

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שוייגר המלך
    ציון האיום 02/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה חתיך השוויגר הזה אבל איך רואים סופרבול בלי טלויזיה?
    סגור
  • הוא כולו ממוסך כבר (ל"ת)
    רואים שאתה לא מעודכן 02/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוויגר תעשה לי ילד (ל"ת)
    מסמפט אותך 02/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור