דעות

love, hate: המותגים שחיים את הצעירים - תובנות מלונדון

יניב ויצמן, בעלי משרד הפרסום teenk המתמחה בבני נוער וצעירים מסכם עבור אייס את כנס השיווק והאסטרטגיה השנתי לבני נוער, בלונדון. "מסקרן יהיה לראות מי תהיה הגרסא הישראלית של אמזון שתכבוש את הפסגה"
יניב ויצמן |  1
יניב ויצמן. לונדון (צילום יניב ויצמן)
בכל שנה נפגשים בלונדון כ-1,000 איש מכל אירופה בכנס שיווק ואסטרטגיה לנוער ולצעירים. תעשייה שלמה שמנסה להבין דרך העיניים של בני הנוער מה יהיה הדבר הבא. גם אני מצטרף לחגיגה כדי לראות איך אנחנו ביחס לעולם וכל שנה חוזר עם אותה תחושה שהם יכולים ללמוד שם המון מהעשייה השיווקית והקריאייטיב בישראל. 
לקראת הכנס עורכים המארגנים מחקר בקרב אלפי צעירים אנגליים בגילאי 16-24 כדי לדרג את 100 המותגים האהובים עליהם. במחקר מוצגים לבני הנוער מאות מותגים והם מתבקשים לדרג אותם באופן הבא love ,like ,no feelings ,dislike ,hate.
הזוכה הגדולה של שנה שעברה גוגל הודחה השנה על ידי ענקית הקניות ברשת - אמזון. 92% מהצעירים אוהבים את אמזון! זה משלים ומכתיר באופן סופי את הצלחת מהפכת הקניות אונליין, שמתחוללת בקרב צעירים בשנים האחרונות ומסמן את הכיוון אליו אנחנו הולכים בכל הכוח. לא מפתיע שבקטגוריית ה״פיננסים ובנקאות״ זוכה paypal ככלי שמשרת את בני הנוער ומשלים את הזכיה של אמזון. 


לצד אמזון אפשר למצוא ענקיות טכנולוגיה אחרות שבני נוער אוהבים מאוד ובראשן יוטיוב עם 88% אחוזי אהדה וגוגל עם 87%. פייסבוק גם השנה נמצאת בירידה כשלכמעט רבע מבני הנוער פשוט ״לא אכפת״ מהרשת החברתית הגדולה בעולם. 
גם השנה התוכן היה אחד מהנושאים המרכזיים בכנס והמשפט you are not a marketer you are a publisher נאמר כמה וכמה פעמים. לכן לא מפתיע שאחד המותגים שהכי מתחזקים בשנה החולפת הוא נטפליקס עם 81% אחוזי אהדה.
בני הנוער הבריטיים מחפשים את עצמם, מחפשים משמעות, מחפשים לחוות, ליצור ולגלות. עוד ועוד דוברים דיברו על כך שבני נוער מוכנים לשלם הרבה יותר על חוויה מאשר על מוצר. אולי זו הסיבה ש-tripadvisor כובשת את המקום הראשון בקטגוריית הנסיעות והתיירות. 
ומה בעולמות הצריכה? לא מפתיע שחצי מהמותגים בעשירייה הראשונה הם מותגי צריכה ובעיקר חטיפים ושוקולדים כש-maltesers מוביל מעל כולם. 
ואם מדברים על טכנולוגיה ומוצרי צריכה חייבים לדבר על ההתחזקות של דומינוס פיצה שמשלבת את שניהם ומקבלת ציוני אהדה גבוהים מאוד אצל בני נוער תוך ציון המעמד של דומינוס גם כפיצה טעימה אבל גם כמתקדמת טכנולוגית. לא הרבה מאחור נמצאת אימפריית מקדונלד שמראה שלצד טרנד הבריאות והקינואה היא עדיין אחד המותגים האהובים ובני הנוער מציינים שזה בזכות הזמינות, המחיר ומהירות השירות אבל בעיקר כי הם תמיד שם כשצריכים אותם גם באמצע הלילה. 
לצד הטכנולוגיה והחדשנות מפתיע למצוא מותגים וותיקים שמוערכים על ידי בני הנוער דווקא בגלל העקביות שלהם וערכי הנוסטלגיה. ערוץ דיסני המאוד מוערך כובש את המקום הראשון בקטגוריית ה״בידור״ ומותג המשקפיים האופנתי והוותיק ray ban כובש את המקום הראשון בקטגוריית האופנה והאקססוריז ומשאיר מאחור את ענקית ההלבשה זארה, נייק, אדידס וואנס. הרשימה המרתקת הזו מצביעה על כיוונים חשובים ועל הדרך בה הולכים המותגים בניסיון להישאר רלוונטים ומעודכנים. 
אז עד כמה זה שונה מרשימה שהיינו מקבלים אם היינו שואלים את הנוער הישראלי? במידה מסוימת המגמות הן אותן מגמות: יוטיוב שולטת, נטפליקס מאיימת, דומינוס אהובה ודיסני שומרת על כוחה גם שמתבגרים. מותגי צריכה יוחלפו בגרסאות הישראליות שלהן כמו שוקולד עלית, מילקי וסופר-פארם ומותגים בינלאומיים כמו זארה, h&m ואדידס כנראה ישמרו גם אצלנו על כוחם. מסקרן יהיה לראות מי תהיה הגרסא ״הישראלית״ של אמזון שתכבוש את הפסגה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    100מם!!!
    מלכת הנילוס 03/2017/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וואלה נעים
    סגור