דעות

השימוש בפייסבוק בירידה (ומה אתם יכולים לעשות לגבי זה?)

אחוזי המעורבות בפייסבוק בירידה ואנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש. מור מריג' עם שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה
מור מריג' | 
פייסבוק (צילום רויטרס)
2018 התחילה עם כאב ראש למשווקים בפייסבוק. הרשת החברתית החליטה לעשות שינויים ולהדגיש יותר את הקשרים וה"אינטרקציות המשמעותיות" שבין המשתמשים על חשבון עמודים של בעלי עסקים. וזה, כצפוי, הנחית עוד מכה על החשיפות האורגניות (שמתם לב שהמספרים שלכם בירידה לאחרונה?).
עכשיו תשאלו, ובצדק, מה זו "אינטרקציה משמעותית". ובכן, אנחנו לא יודעים כי פייסבוק לא מספרת לנו. משווקים כבר מנסים לפצח את הקוד במטרה להבין מה הם צריכים לעשות כדי לא להיפגע מהעדכון, אבל מעבר לזה חשוב גם להבין מה הסיבה שפייסבוק עושה את זה ולהגיב בהתאם.
דוח חדש מטעם Edison Research חושף שיש נסיגה משמעותית בשימוש בפייסבוק בקרב משתמשים אמריקאים. משנת 2008 פייסבוק גדלה והמספרים עולים בהתמדה. השנה, לראשונה מזה 10 שנים, אחוזי השימוש ירדו מ-62% ל- 67% בקרב אמריקאים בגילאי 12+.

נכון, זו ירידה קלה וזה לא שפייסבוק הולכת לקרוס או משהו, אבל בעוד שאצלה אחוזי השימוש יורדים, ברשתות חברתיות אחרות - הם דווקא עולים. וזה יכול להצביע על מגמה. אז נכון, מדובר בסך הכל בדוח אחד, אבל גם פייסבוק עצמה הודיעה שהיא נלחמת כדי להעלות את אחוזי המעורבות ולשמור את המשתמשים אצלה. כשזו ההתנהלות, אנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש.
הנה כמה שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה
1.אם הקהל נמצא פחות בפייסבוק - איפה הוא מבלה יותר?
יכול להיות שהקהל שלכם מעדיף פלטפורמה אחרת. אינסטגרם נמצאת בעליה ולמען האמת גם סנאפצ'ט, אף על פי שהפופולריות שלה בארץ היא בעיקר בקרב בני נוער. אם זה המצב, יכול להיות שכדאי לשקול מעורבות יתר בפלטפורמות האלה וחיזוק הנוכחות בהן.
2. מה הסיבה שגרמה לכם לפתוח דף עסקי בפייסבוק?
כל מי שבנה על פייסבוק כדי להכניס תנועה לאתר - אתם בבעיה. זה הזמן לשקול יצירת קבוצה על פני דף עסקי. קבוצות יאפשרו לכם לחשוף את המשתמשים לתוכן שלכם, הן מעודדות מעורבות ויגרמו לגלות יותר עניין במותג שלכם.
3. אז מה אתם יכולים (וצריכים) לעשות עם זה?
פייסבוק עושה מה שטוב לאינטרסים שלה, אבל זה לא בהכרח אומר שהיא עושה מה שטוב לאינטרסים שלכם. כדאי שתזכרו את הנקודה הזאת כדי שאף פעם לא תסתמכו על הרשת החברתית יותר מדי. בטח לא כשזה נוגע לתנועה שמגיעה לאתר. לכן, כדאי לחשוב על אפשרויות קידום נוספות שיביאו טראפיק ויחזקו את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. זה יכול להיות באמצעות קידום אתר בגוגל, פרסום פוסט אורח באתר גדול, פעילות ברשתות חברתיות אחרות, קידום ממומן, בניה של רשימת דיוור וכן הלאה. אל תקפאו על השמרים ואל תתמקדו רק בערוץ שיווק אחד.

מור מריג' היא מנהלת התוכן של חברת TeraLead קידום אתרים השייכת לקבוצת אנגורה מדיה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה