דעות

YMS לונדון: 10 הדברים שאתם חייבים לדעת בפרסום לבני נוער

מה הדברים הכי חשובים לבני נוער? כיצד המותגים יכולים להתחבר אליהם? ואיך קונים את הכרטיס הכי זול להצגה בלונדון? נסענו לכנס השיווק הבינלאומי YMS בלונדון בשביל להביא לכם את כל התשובות
רן שלהבי | 
YMS. כנס השיווק לצעירים בלונדון (צילום רן שלהבי)
בני הנוער של היום משתנים כל הזמן, ויש לנו 8 שניות להשיג את תשומת לבם, אז אם אתם פונים לבני נוער, חשוב שתעשו את זה נכון. ריכזנו עבורכם את 10 הדברים שחייבים לדעת מכנס השיווק הכי גדול לבני הנוער - YMS - Youth Marketing Strategy בלונדון.
1. הלחץ להיות מושלם - הרשתות החברתיות יצרו לחץ על הדור הצעיר להיות "מושלמים". 83% מבני הנוער העידו שמרגישים לחץ להראות מושלמים בחיים האמתיים ו- 74% אמרו שהם מרגישים לחץ להראות מושלם ברשתות החברתיות. הרצון להיראות "מושלם" משפיע רבות על בריאות הנפש של בני הנוער. 
אנו רואים מותגים רבים כמו Nike ו- asos אשר לקחו את האג'נדה הזאת - להיות אמתי ולחגוג את המגרעות. המותגים צריכים להתייחס לזה, גם אם זה לא האג'נדה הראשית ולהיות ערים לנושא.
2. אוהבים לבלות בבית - בני הנוער של היום הם פחות דור מרדני, במובן השלילי של המילה, הם הרבה יותר ביתיים - 58% אמרו שבילוי בבית הוא הבילוי האהוב עליהם. מותגים רבים יכולים להתחבר לכך ולחשוב כיצד הם משתלבים בבילוי הביתי - ולהיות Netflix and chill הבא.
3. גמילה דיגיטלית - בני הנוער נולדו לעולם הדיגיטלי ומכורים לו, לאחרונה קמות כל מיני יוזמות גם בישראל, המעודדות להיות פחות מחוברים למסך, בסקר שהוצג בכנס עלה כי 77% מבני הנוער הבריטים היו מעדיפים לדבר פנים אל פנים לעומת לדבר ברשתות החברתיות. 
השילוב בין העולם הפיזי והדיגיטלי הוא מאוד חשוב, מותגים שיעודדו את בני הנוער ולהתחבר גם לעולם התוכן אופליין יהיו בעלי משמעות גבוהה יותר ויצליחו להתחבר לבני הנוער.

4. הפלטפורמות המובילות - פלטפורמות המסרים שנחשבות לפרטיות נמצאות בעלייה, נראה שיש פער בין הרצון של בני הנוער להיות ציבורי ומעודכן בנוגע במה החברים עושים ואיפה הם נמצאים, לבין הרצון להיות פרטי ולשלוט במידע. הרשתות שמאפשרות לגולש לשלוט במידע שהוא מעלה ובאנשים שלהם המידע מוצג נחשבות יותר פרטיות וצוברות תאוצה בקרב בני הנוער. 
הפלטפורמות הפרטיות מאפשרות להוריד את הלחץ מבחינת בני הנוער, זה כבר פחות עולם של לייקים ועוקבים, ואפשר להיות יותר אותנטיים בלי הלחץ של ההשוואות. בני הנוער מחפשים את המקום שלהם המאפשר להם להיות עצמם ולשלוט במה שמעלים.
5. בני הנוער עדיין משתמשים במיילים -  אז חשבתם שבני נוער כבר לא פותחים חשבון מייל? טעיתם. הם משתמשים בו למשימות של בית הספר, קניות באתרי סחר אלקטרוני ועוד. מדובר בערוץ ישיר חשוב מאוד שכרגע קצת נשכח כאשר פונים לבני נוער. בנוסף מחקרים ראו שיש קשר ישיר בין תחילת שימוש בסמארטפון לבית פתיחת חשבון המייל. 
נכון לעשות שימוש באופציית המייל כאשר רוצים לשמור קשר רציף עם קהל היעד. חשוב ליצור חוויה שונה במייל, להשתמש בכל המידע שיש לנו על הלקוח על מנת להגדיל את החוויה הפרסונלית, שצריכה להיות בעלת ערך ועניין תוך הגעה מהירה לנקודה, אחרת הם יסירו את עצמם מרשימת התפוצה.
6. סחר אלקטרוני לבדו אינו מספיק - היום חווית מכר דיגיטלית בלבד או פיזית בלבד אינה מספיקה ולכן אנו רואים בעולם שהחוויות מתמזגות, החנות משתנה, היום לא מדברים רק על מכירה אלא על חוויה שהלקוח צריך לעבור, המורכבת מהפגישה הפיזית והדיגיטלית ביחד. חוויות אלו צריכות להשלים אחת את השניה.
דוגמה מעניינת אפשר לראות בפעילות שיווקית של חברת המזרונים John Lewis שיצרה חוויה בחנות שאפשרה ללקוחות "לבלות לילה" בחנות ולנסות את המזרנים החדשים שלהם לפני הקניה, תוך חיבור עם אתר הסחר האלקטרוני. 
חנויות הריטייל צריכות לחשוב אחרת, לחשוב איך הפלטפורמה הדיגיטלית והפיזית משתלבות ביחד, בני הנוער מצפים לחוויה חדשה. חוויה שתצליח לבלוט תייצר העדפה של המותג.


7. בועת מובילי הדעה - מילת הבאז של הכנס הייתה מובילי דעה (influencers), רוב המותגים בעולם הגיעו לתובנה שזאת הדרך האפקטיבית להגיע ולדבר עם הקהל הצעיר, מה שיצר "בועת מובילי דעה" ולכן יש צורך באסטרטגיה ברורה - בחירה נכונה של מובילי הדעה היא זו שתתרום למותג. 
עבודה עם מובילי דעה היא חובה, חובה להתאים את מוביל הדעה הנכון למסר ולקהל הרלוונטי - הפרמטר של כמות העוקבים הוא חשוב אך אינו המרכזי, חיבור אמתי לערכים של המותג הוא המרכזי אחרת הצרכן לא יתחבר למסר, והמסר לא יעבור.
8. בני הנוער יודעים הכל - הזמינות של המידע גרם לכך שאין נושאים שהיום "אסור" לדבר עליהם, גם נושאים שהיו פעם טאבו, הכל חשוף. מה שאנחנו לא נספר להם, הם כבר ימצאו בעצמם, ולא דווקא במקורות האמינים ביותר. 
העולם החדש מחייב אותנו להתמודד עם הכל, גם עם דברים שלא רצינו בעבר להתמודד איתם מול הקהל. הנושאים החדשים מאפשרים לנו גם הזדמנות חדשה לדבר עם הקהל בצורה קצת שונה ואמיצה.
9. לנהל את מה שכותבים עליך - בני נוער לא קונים שום דבר בלי לקרוא עליו, הם פחות מאמינים למותגים ומעוניינים להבין את דעת הקהל בצורה הכי שקופה שיש, חשוב להבין שבני הנוער לאו דווקא מחפשים רק את המחיר הנמוך אלא את המוצר או השירות שיעניק הכי הרבה ערך לכסף -VFM. 
תחום הביקורות הוא גדול יותר רק מאופציית ביקורת באתר, צעירים וצעירות מסתכלים גם על התגובות ברשתות החברתיות ומקבלים החלטה בנוגע לרכישה, חשוב לנהל את זה בצורה נכונה בכל הפלטפורמות ולאפשר את השיח וללמוד ממנו.
10. רוצים לשנות את העולם - בני הנוער של היום מאוד מחוברים לעשייה החברתית, יש להם רצון ויכולת להניע דברים ולשנות את העולם, 9 מתוך 10 בני נוער בריטים היו חלק מפרויקט חברתי! 
מותגים צריכים להתחבר ולהציג האג'נדה ברורה ולהתחבר דרכה אל הקהל הצעיר. אג'נדה חברתית תיצוק משמעות נוספת אל תוך סל הערכים של המותג. חשוב שהחיבור יהיה אותנטי למותג ועם עשייה משמעותית ולא רק כסיסמה ריקה מתוכן.
בני הנוער של היום, נולדו לעולם הדיגיטל, הם בעלי ערכים ומוטיבציה לעבוד קשה בשביל להשיג את המטרות שלהם, הם מאוד חדורי מטרה, אבל בסופו של יום הם רק מחפשים להיות מאושרים ולנו יש את היכולת להפוך אותם לכאלה, אז בואו נעשה את זה.
ולבסוף איך משיגים כרטיס זול להצגה בלונדון - אם אתם אוהבים סיכון, תגיעו בשעה המדויקת של תחילת ההצגה לקופות ותקנו כרטיס זול במיוחד (באמת במחיר מצחיק) בקופות, או השתמשו באפליקציה TODAYTIX ותהינו ממחירים אטרקטיביים במיוחד.

הכותב הוא מנהל מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום לצעירים ובני נוער teenk
תגיות teenk | YMS | רן שלהבי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה