דעות

שיווק באמצעות תוכן: 4 מיתוסים נפוצים שהגיע הזמן לנפץ

תוכן ארוך, נוכחות בכל הרשתות החברתיות ובלוג תומך לעסק - מור מריג' מסבירה שלא כל התובנות שאנחנו שומעים, באמת נכונות
מור מריג' | 
הקלדה (צילום Istock)

כל משווק יודע שכדי להפיץ את הבשורה, להגיע לכמה שיותר אנשים ולהגדיל מכירות באופן משמעותי - הוא צריך תוכן טוב, כזה שמדבר לקהל, שמרגש אותו, שמצליח לעורר הזדהות ובסופו של דבר יוצר חיבור ונאמנות למותג. עכשיו רק נשאר לנו לפצח את שאלת "התוכן הטוב" מה זה בדיוק, איך הוא נראה ומה הופך תוכן מסוים לכזה שמצליח להשיג את המטרות השיווקיות. כאן הדעות חלוקות וסביב השאלות הללו מסתובבים הרבה מיתוסים שהגיע הזמן לנתץ! הנה 5 מהם:

 

#1 "אם זה ארוך יותר - זה טוב יותר"

כדי שגוגל תגיע לסרוק את האתר לעתים קרובות, היא צריכה לראות שהוא גם מתעדכן לעתים קרובות. לכן, יש חשיבות מאד גבוהה להעלאת תכנים על בסיס תכוף ועקבי. לכתוב תוכן של 2,000 מילים זה מעולה, אבל כמה מכם יכולים לעמוד במאמרי עומק על בסיס דו-שבועי? מעטים כנראה. מנגד, תוכן של 200 מילים קל מאד לייצר אבל האם הוא מייצר מספיק ערך לקורא? אז זהו, שכחו מכל זה. למעשה, הפתרון הוא להפסיק להתייחס לכמות המילים ולהתחיל להתמקד ולשים דגש על התוכן. אם זה לא יהיה שבלוני, ממוחזר ומשעמם זה יצליח. אם זה יהיה יצירתי, מקורי, שנון ומעניין - גם אם תעשו את זה ב-20 מילים, זה כנראה יעשה את העבודה. נכון שתוכן ארוך מגיע לתוצאות טובות, אבל אם האורך יהיה הדבר היחיד שינחה אתכם - נכשלתם. מאמרי עומק הם חשובים, אבל הקפידו לייצר גם תכנים קצרים יותר שיעלו בין לבין ויבליטו את הייחוד והחוזק שלכם.

 

#2 "צריך לבנות נוכחות חזקה ולהופיע בכל מקום"

חייבים עמוד פייסבוק, חייבים עמוד אינסטגרם, חייבים ערוץ יוטיוב, חייבים להיות בטוויטר, בפינטרסט, בסנאפצ'ט ו-יאדה יאדה יאדה. אבל לא, אתם לא חייבים להיות בכל מקום. למעשה, אתם לא יכולים להיות בכל מקום ולעשות את זה טוב, אלא אם יש לכם מספיק זמן וכוח אדם. אבל יותר מכל זה, אתם פשוט לא צריכים להיות בכל מקום. זה גוזל הרבה משאבים, לא בהכרח מביא תועלת ולא בהכרח מתאים לכם או שווה את המאמצים שלכם. הקהל שלכם לא נמצא בכל מקום, עדיף להתמקד בלא יותר מ-2 פלטפורמות עיקריות בהן הקהל שלכם מגלה את אחוזי המעורבות הגבוהים ביותר. שימו שם את רוב האנרגיות שלכם.


#3 "אנחנו יודעים מה יעבוד הכי טוב"

מוכר גם כ-"אם נעשה ככה - אז נשיג ככה", או "הם עשו את זה כבר פעם, זה הצליח להם ויצליח גם לנו עכשיו". לא לא ולא. ברור שכמשווקים, אנחנו אוהבים סיפורי הצלחה ורוצים ללמוד מהם, אבל היו זהירים ואל תמהרו להסיק שאם זה עבד למישהו זה בהכרח יעבוד גם לכם. הקהל שלכם שונה, הרצונות שלו שונים, ושום קייס-סטאדי, טוב ככל שיהיה, לא אמור למנוע מכם לתכנן, לחקור, לנתח ולהגיע למסקנות לגבי הקהל והיעדים העסקיים שלכם.

 

#4 "בלוג זה כל מה שאנחנו צריכים"

חשוב שיהיה לכם בלוג באתר, זה נכון. אבל כנראה שבלוג לבדו לא יספיק כדי להשיג את המטרות העסקיות שלכם. כי בלוג זה חשוב, אבל הוא לא כלי מספיק מכירתי. הוא בעיקר כלי תומך שאמור לספק ערך לקוראים, להציג אתכם כסמכות, לעורר מודעות ולהכניס תנועה לאתר. אבל עם כל הכבוד לכל אלה, אתם צריכים גם משהו שיהיה יותר מוכוון מכירה. משהו שישאיר אתכם עם ליד, כתובת דואר אלקטרוני, טלפון או כל נתון אחר שיעזור לכם ויקדם אתכם לעבר השלב הבא. תוכן משכנע יעזור לכם לעשות את זה קל יותר ויפתה את המשתמשים להשאיר לכם פרטים כדי לקבל עוד ממנו.
 

 

בסופו של דבר, חשוב לזכור שבעולם הזה אין ללכת על בטוח. מה שעבד פעם לא בהכרח יעבוד היום. מה שעבד למותג מסוים, לא בהכרח יעבוד לאחר. אל תסתמכו על מה שקראתם או שמעתם, קחו הכל כהמלצה וסללו לעצמכם את הדרך על בסיס נתונים בדוקים ואופי הקהל שלכם.

 

מור מריג' היא מנהלת התוכן בבלוג קידום אתרים AskPavel.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה