דעות

על הגלילה האינסופית של גוגל בתוצאות החיפוש במובייל

הפיצ'ר החדש של גוגל משנה את כללי המשחק של הקידום האורגני והקידום הממומן. מור מריג' מסבירה על התוספת החדשה "More results" וההשפעות שלה עלינו
מור מריג' | 
גוגל במובייל (צילום אלכסנדר כץ)
אם תבצעו היום חיפוש בגוגל מהנייד, יכול להיות שתשימו לב שמשהו קצת נראה אחרת. במקום הכפתור המוכר שלקח אותנו לעמוד הבא, תופיע האופציה "More results". המשמעות היא שהחלוקה לעמודים מתבטלת ומשנה את כללי המשחק של הקידום האורגני והממומן.
ממצב של דפדוף בין עמודים, תוצאות החיפוש עוברות למצב של גלילה אינסופית שמטשטשת את החשיבות של הופעה בעמוד מסוים, כי עכשיו, לכאורה, כל התוצאות מופיעות באותו עמוד. לחיצה על כפתור "More results" תפתח עוד ועוד תוצאות שכולן מופיעות באותו עמוד, מה שמצד אחד חוסך זמן טעינה של דף חדש ובנוסף פונקציה כזאת הופכת את הגלילה לפעולה קלה, זורמת ונגישה יותר. אם היום, לפחות מבחינה פסיכולוגית, היינו עוצרים ומסתפקים בתוצאות שהופיעו בדף הראשון, הכפתור החדש כנראה ישנה את התמונה.
גוגל מצידה טוענת שלא מדובר בשינוי רשמי, אלא ב"בדיקה" שהיא מריצה. בשונה מיתר הדברים שהיא נוהגת לבדוק, הפיצ'ר החדש לא מתחבא ולא מופיע מדי פעם ונעלם. הוא שומר על עקביות, מופיע על כל חיפוש שמבוצע ואפשר למצוא אותו כמעט בכל הניידים (כל עוד הוא מבוצע דרך האפליקציה של גוגל).


כשגוגל אומרת שמדובר ב"בדיקה", יתכן מאד שהיא מתכוונת לכך שלמרות שהכפתור זמין בתפוצה רחבה, היא עדיין לא החליטה האם הוא יהפוך לקבוע. אפשר לשער שהיא תבדוק בימים הקרובים כיצד מגיבים המשתמשים ואיך הדבר ישפיע על המודעות הממומנות.
נכון לעכשיו, אפשר להתרשם מתצוגה מבולגנת ומכפילות של מודעות. מודעות שהופיעו בדף ראשון חזרו להופיע פעם שנייה לאחר לחיצה על כפתור ה-"More results". בנוסף, אם בתצוגה הישנה מודעות ממומנות הופיעו בראש ובתחתית כל עמוד, נראה שעכשיו, כדי לא ליצור עומס בתפר שבין המעבר לתוצאות הנוספות, המודעות נדחקות מטה, על חשבון יותר תוצאות אורגניות.
אין ספק שיהיה מעניין להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות בסוגיה הזו בעיקר כי ההשלכות שלה יכולות להשפיע על האופן בו אנחנו תופסים את העמוד הראשון והנחשק.
מור מריג' היא מנהלת התוכן בבלוג קידום אתרים AskPavel.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה