דעות

Google Shopping: מה זה ואיך תשתמשו בזה הכי טוב

הפלטפורמה מאפשרת לחנויות סחר מקוון לפנות לקהל היעד עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן בו הם מחפשים לבצע רכישה. יעל רוזנברג וענת ניר עם היכרות וטיפים
גוגל במובייל (צילום אלכסנדר כץ)
כבר שנים רבות שגוגל מספקת פלטפורמה למכירת מוצרים אונליין במגוון מדינות הנקראת
Google Shopping. עד כה השוק הישראלי לא השתתף בחגיגה, אך כל זה השתנה בשבוע האחרון עם השקת הפלטפורמה בארץ. גולשים שחיפשו מוצרים שונים במנוע החיפוש של גוגל נתקלו במודעות המפנות ישירות לרכישת המוצר.
קצת על המערכת והשינוי בתוצאות החיפוש בגוגל: בוודאי שמתם לב כי בכל פעם שאתם גולשים במנוע החיפוש של גוגל, מלבד תוצאות חיפוש כלליות בעמוד הראשי מתקבלות תוצאות של תמונות, חדשות, סרטונים, ספרים ומפות בעמודים נפרדים. אם הייתם מבצעים את אותו החיפוש במדינה בה שירות Google Shopping קיים, אזור נוסף היה נפתח, אזור הקניות. 
באזור הקניות מוצגים מגוון של מוצרים המותאמים לשאילתה שהוזנה במנוע החיפוש. לחיצה על המוצר תפנה את הגולש לרכישה ישירות באתר הסחר הרלוונטי. בנוסף להופעת המוצרים באזור מיוחד ניתן להציגם במודעות Shopping המופיעות בעמוד התוצאות הראשי.
פלטפורמת הקניות של גוגל מאפשרת לחנויות סחר מקוונות לפנות אל קהל היעד עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן בו הם מחפשים לבצע רכישה. קידום המוצר מתבצע על ידי פרסום מודעה ויזואלית הכוללת תמונה, מחיר, תיאור המוצר ושם העסק. ניקח לדוגמא עסק המוכר נעליים, גוגל שופינג מאפשר לעסק להציג מודעות ויזואליות שונות למי שמחפש סנדל שחור לעומת מי שמחפש נעלי עקב, בדרך זו מקבל הגולש את המוצר הרלוונטי עבורו ביותר.
אז כיצד מתחילים לפרסם? לצורך כך אנו נדרשים להשתמש בשתי פלטפורמות: Google AdWords ו-Google Merchant Center. הפלטפורמה הראשונה משמשת לצורך הקמת הקמפיינים, הגדרת התקציבים, הסקת מסקנות וביצוע אופטימיזציה לפעילות. הפלטפורמה השנייה מאפשרת לנו להגדיר את מלאי המוצרים הקיים בחנות המקוונת עם כל המידע הנחוץ לגוגל בכדי לפרסם את המוצרים. גוגל יבצעו את ההתאמה בין חיפוש הגולש למודעה שתוצג על סמך המידע שהוזן ב-Merchant Center. בניגוד לקמפייני החיפוש, הופעת המודעה אינה תלויה במילות חיפוש המוגדרות בקמפיין.
לקמפייני ה-Shopping יש מספר יתרונות: אחוזי הקלקה גבוהים, לעיתים כפולים או משולשים, מאלו הקיימים עבור מודעות טקסט בחיפוש. אחוז המרה גבוה יותר, גולש המחפש מוצר נחשף למידע חיוני כמו תמונה ומחיר שמגדילים את הסיכוי כי לחיצה על המודעה תוביל לרכישה. הגדלת הנוכחות בתוצאות החיפוש, עבור כל חיפוש שביצע גולש יכולות להופיע מספר מודעות Shopping של בעל העסק, כמו כן מודעת Shopping יכולה לעלות במקביל למודעת חיפוש. ניהול פשוט ומעקב אחר מכירות ו-ROI בפילוחים שונים.
כמה טיפים לניהול קמפיינים אפקטיבי
תשקיעו ביצירת פיד המוצרים - הפיד שמוזן ל-Merchant Center מהווה את הבסיס לקמפייני ה-Shopping. פיד שלא הוגדר בצורה תקינה ולא עובר אופטימיזציה יפגע בתוצאות הקמפיינים.
הקפידו על עדכון תדיר של פיד המוצרים - מערכת גוגל מקפידה מאוד על נכונות הפרסום, פיד המכיל פרטים שאינם תואמים את המידע הקיים באתר ימנע מהופעת המודעות של המפרסם. ניתן לבצע עדכון אוטומטי על ידי google spreadsheets או פתרונות צד שלישי.
שלילת מילים - טרגוט המודעות אמנם מתבצע על ידי התאמה שהמערכת מבצעת בין הפיד למוצרים ולא על סמך מילות מפתח המוגדרות בחשבון, אך קיימת אופציה לשלילת ביטויים לא רצויים. אופציה זו מאפשרת לחסוך תקציב על תנועה לא רצויה.
תמונה אחת שווה אלף מילים - הכוח של מודעות ה-Shopping הוא בויזואליות שלהן, לכן חשוב להשקיע בתמונות איכותיות. תמונות שיבלטו אל מול תמונות המתחרים.
תוכן מפורט - תיאור המוצרים בפיד בעל השפעה רבה על מיקומי המודעות, הקפידו לכלול תיאור מפורט של המוצר ואלמנטים רבים כמו מותג, צבע, מודל וכו'.
עדיפות - השתמשו באופציה זו ליצירת קמפיינים עם עדיפות גבוהה יותר עבור המוצרים הנמכרים ביותר בחנות.
*** הכותבות, יעל רוזנברג וענת ניר משמשות בהתאמה כמנהלת תחום Shopping ומנהלת תחום גוגל בסוכנות הדיגיטל GO-moblin
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה