דעות

קריאייטיב בינ"ל: איך לרתק קהל בסרטון מניפסט מטריד ומהפנט

מותג חלונות הגג הדני velux מזהיר מעולם ללא אוויר נקי בבית כשהוא מציג את "הדור שחי בפנים"  
לירון בן יעקב | 
Velux (צילום יח"צ/ צילום מסך)
מותג חלונות הגג הדני velux נוקט בגישה אסטרטגית הפוכה מזו של קמפיין איקאה שחוגג את חיי היום יום בתוך הבית ומציג בפנינו את המציאות החדשה-ישנה של הדור שחי בפנים - The Indoor Generation.
מעולם שהיה חי ומתקיים מהשמש שבחוץ שראה את הטבע באופן יום יומי, הפכנו ליצורים מסוגרים שנמצאים כל היום בפנים, במסכים, בתוך בתים קטנים, עם שמש מלאכותית וחיים שנסגרים לאט לאט לתוך חלל קטן של מציאות אסטמטית.
בסרטון סטוריטלינג מהפנט שנראה כמו פרומו לסדרה חדשה מבית היוצר של "סיפורה של שפחה", משרטטת בפנינו ילדה קטנה ותמימה בצורה מדויקת להפליא את המציאות שבה אנו חיים.
למרות שכבר ראיתי כמה פרסומות בחיי המקצועיים, עדיין משהו בסרטון הזה הצליח לחדור ולגרום לי לזוז בחוסר נוחות. הדור שעליו מדובר בפרסומת, זה דור העתיד, הילדים שלי, אבל התובנות שהוא מציג חשובות וכלל לא רחוקות מהמציאות, לכן גם קל היה לי להתמסר אליו כל כך בקלות.
 
העובדה שמדובר במותג לחלונות גג, בנוסף לרמת הקראפט הגבוהה של הסרט עזרו לי לסלוח על האפלוליות וההקצנה ולראות דווקא את נקודת האור ברצון של המותג לנסות לשנות את המציאות היום יומית, ולאו דווקא להציג סיפור המלא באופטימיות.
יפה לראות מותג שכל מטרתו למכור, שיכל בקלות לעשות סרטון משעשע על חלונות גג שנפתחים, לא מפחד לקחת לקצה אג'נדה חברתית-גלובלית ולהציג פרסומת "שלילית" שעלולה לפגוע במכירות ולנפץ את התאוריה המאמינה שפרסום כל מטרתו היא להציג את החלום הוורוד, לתת לאנשים לברוח, רק לרגע לפנטזיה אחרת. אז תרשו לי לרגע או ל -160 שניות ליתר דיוק, לנפץ לכם את הבועה. 
ואם מרגיש לכם קצת חנוק, תפתחו חלון ותנשמו. זה יעשה לכם טוב.

הכותב לירון בן יעקב הוא איש קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה