דעות

הטעויות הגדולות בתהליך בניית אתר – ואיך לא לעצבן את גוגל

דירוג בגוגל, התאמה למכשירים ניידים, תמונות גדולות, עיצוב כבד ואיכות התוכן – מור מריג' מסבירה מה צריך לעשות וממה צריך להימנע בבניית אתר וורדפרס

מור מריג' | 
חיפוש באינטרנט (צילום Istock)
ברכות, ברכות, החלטתם שהגיע הזמן להתחדש ואתם מתכננים על בניית אתר וורדפרס, או מג'נטו או כל דבר אחר. אז כן, ברור שאתם רוצים שהאתר יראה יפה והכל, אבל זה רק אחד מהדברים שאמורים להדאיג אתכם. יש בדיקות שכדאי לבצע ודברים שחשוב לשים לב אליהם אם רוצים שבנוסף לכל, האתר גם ישיג את המטרה שלשמה הוא הוקם וישפר את הביצועים העסקיים.
אני הולכת לסקור בפניכם כמה מהטעויות הנפוצות שכדאי להימנע מהן (וזה רלוונטי לכל פלטפורמה בה תחליטו לבנות את האתר). בואו נתחיל.
טעות 1: לא בודקים התאמה לקידום בגוגל: כשאתם בוחנים מערכות ניהול, חשוב לשים דגש על הפרמטרים הדרושים שבזכותם יוכל האתר להיות מדורג בגוגל. הכוונה היא לנתוני המטא, להיררכית הכותרות, להימצאותה של מפת אתר, פלטפורמת בלוג אליה תעלו את התוכן וכן הלאה. כל אחד מהדברים האלה הוא בעל השפעה מכרעת על הדירוג שיקבע לכם בסופו של דבר ולא תרצו להכשיל את עצמכם מראש.
טעות 2: לא מבצעים התאמה למכשירים ניידים: מי שחושב שהעבודה על האתר מסתכמת בבניית גרסת דסקטופ - עושה טעות חמורה מאד. גוגל הודיעה באופן רשמי שלגרסת המובייל חשיבות עליונה ואתרים יתחילו לקבל דירוגים על בסיס האופן בו הם מוצגים במכשירים הניידים. לכן, כמו שחשוב לכם לוודא תקינות ושמישות מעולה מהדסקטופ, כך חשוב שתבדקו אותה גם בטאבלטים וטלפונים סלולריים. הקפידו על מרווחים סבירים בין הכפתורים, על כתב ברור וקריא שלא דורש מהמשתמש להגדיל או להקטין את המסך, על פריסה ברורה של התפריט ועוד.
טעות 3: תמונות גדולות ועיצוב שמכביד על האתר: זכרו ש-Basic is Beautiful. ולא רק שזה Beautiful, זה גם ברור יותר ונעים יותר למשתמש. עיצובים כבדים עלולים לגרום להאטת האתר והרבה פעמים הרצון להיות מיוחד ולהתחכם יוצר בלבול אצל המשתמש. נסו להיות פשוטים ככל האפשר וזכרו שפשוט לא אומר "מכוער". פשוט אומר אתר נקי וממוקד שמכוון את המשתמש ומפקס אותו על הצרכים שלו ועל המטרות העסקיות שלכם.
טעות 4: לא חושבים תוכן: לרוב יש נטייה להשקיע מחשבה סביב איך האתר יראה וזה לחלוטין חשוב. אבל לצד זאת, כדאי לקחת בחשבון גם את התוכן כשניגשים לתהליכי אפיון ועיצוב האתר. חשבו מראש על הטקסטים שתרצו ועל המקומות בהם הם מיועדים להופיע כדי שהמעצב איתו תעבדו יתכנן את מבנה האתר והמרווחים בו כראוי.
לסיכום, עבודת תכנון ובניית האתר היא מורכבת ודורשת מחשבה. אל תקלו ראש והקפידו לבדוק את כל הדברים הקטנים מבעוד מועד על מנת שבסופו של דבר תקבלו מוצר שלם שישיג את המטרות שלכם.
מור מריג' מנהלת את אתר סרבולה כתיבת תוכן לאתרים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה