דעות

מפיק סחבק מול לחוץ ומזיע: מה למדנו מפגישת טראמפ-קים?

קבלו מבט קצת אחר על המפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב לשליט צפון קוריאה, שמעסיק את העולם. איתי רפופורט על שפת הגוף והמחוות בין 2 המנהיגים
איתי רפופורט | 
דונלד טראמפ הוא מפיק העל של האירוע ההיסטורי הזה שנערך בשעות האחרונות בסינגפור. הנה לכם מפגש בין אדם השולט היטב במניפולציות של שפת הגוף והמחוות הפיזיות מול המצלמות (תירגעו, הפעם אני לא עוסק בבנימין נתניהו) לבין מי שזו לו הפעם הראשונה בחייו, מפגש הבתולין עם התקשורת העולמית, כפי שלא חווה מעולם, בטח לא ככה.
מהפריים הראשון ועד שנסגרה מאחוריהם הדלת, היו כל רמ"ח אביריו, שס"ה גידיו ו-108 עצמותיו של נשיא ארה"ב טראמפ משדרות רק דבר אחד - אני מפיק העל של האירוע ההיסטורי הזה.
האיש הזה כאן לצידי - שחקן משנה: לא יותר. נספרו לפחות 5 עד 7 פעמים שבהם טפח טראמפ על זרועו, כתפו וגבו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. הדדיות פיזית לא הייתה כאן, ואילו ניסיון טראמפי להתקרבות אנושית לקים - בלי סוף.  
לחוץ, קפוץ, מחייך בעצבנות ופסיבי: משוחרר, טבעי, "סחבקי" - היה זה טראמפ שיזם את כל לחיצות היד בינו לשותפו להסכם. ואילו קים לא הושיט ידו אפילו פעם אחת (!) לעבר טראמפ, והיה נראה לאורך המפגשים בדיוק ההפך מנשיא ארה"ב - לחוץ, קפוץ, מזיע, מחייך בעצבנות ופסיבי. בצורה חסר נינוחות, לא הרפה קים ממשקפיו וסידר אותן על חוטמו שוב ושוב. יועץ תקשורת טוב היה מתדרך אותו לפני כזה אירוע להיות מודע לתנועות גופו. זה כנראה לא קרה.  
המפגש הראשון ביניהם, ב"פוטו אופ", היה הקדימון, הפרומו, למה שראינו לאורך כל היום - לא היה קשר עין ביניהם, שלא לדבר על small talk בלתי מחייב המקובל במעמדים כאלה, ושפת גוף סגורה ומקווצת של קים. אבל גם אלוף אלופי המניפולציות התקשורתיות היה כפי הנראה כל כך מרוכז בלעשות עצמו מקשיב בנימוס (הנהון בלתי פוסק ולא טבעי של טראמפ) שלא הבחין בפרקי ידיו המאוגרפים המעידים על המתח שהיה שרוי בו.
מעמד החתימה על ההסכם: שיא השיאים של האירוע ההיסטורי, גם אישר כי טראמפ, כמו טראמפ, דומיננטי, ישיר, לא פורמאלי ו"שיחתי". נדמה שפגש אותנו בבר השכונתי והוא חולק אתנו מחשבות. ממתי הוא מתנהג כפי המקובל במעמדים כאלה, מפטפט עם התקשורת תוך כדי חתימה ("אתם תראו, זה יהיה תהליך מאוד מהיר"), זורק לדיקטטור המפורסם בעולם כל מיני מילים שגם עם הגברת הווליום לא ניתן להבין אותן, והשיא - כשטראמפ שואל כבדרך אגב את חברו החדש קים, האם יש לו משהו לומר...(מנהל הטקס).
קים הצעיר כבר הבין מי מנווט ושולט פה, ובחר, יותר מכל דבר אחר, לצטט את טראמפ ולחזור על המסר הטראמפי שמדובר כאן בלא פחות amazing change"", לא לפני שהודה לו וכתר לו את כתר היוזמה על המהלך.
אמרנו - יש כאן כוכב אחד במחזה, אל תתבלבלו.
 
איתי רפופורט הוא מייסד 'מכון רפופורט לתקשורת אפקטיבית' מאמן בכירים במשק, דיפלומטים, אלופים בצה"ל וניצבים במשטרה לקראת הופעות בתקשורת ולפני קהל. היה כתב ועורך ברשות השידור, 'אולפן שישי' בחברת החדשות ועיתונאי ב-ynet
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה