דעות

מצלמים לאורך או לרוחב? צוקרברג רוצה את משתמשי יוטיוב

כחלק מהמלחמה על כוכבי הרשת, השיקה אינסטגרם את אפליקציית IGTV - המתחרה ביוטיוב, שגולשיה יכולים לצלם לאורך. גיא חזק על ההשלכות של השירות החדש
גיא חזק |  1
זה היה צפוי כמעט כמו שגרמניה תנצח את שבדיה בדקה ה-95, אבל עדיין - זה סוף סוף קרה. אימפריית צוקרברג החליטה להכריז מלחמה אמיתית נגד יוטיוב וגוגל והשיקה השבוע את IGTV. המהלך הזה כמובן לא מפתיע, כבר הרבה זמן שהחברים בפייסבוק ובאינסטגרם עושים לנו טיזינג לפייט בזירה הקריטית הזו - בין היתר יצרני תוכן הוכרחו לתת שמות לסרטונים שעולים בפייסבוק בנוסף לטקסט של הפוסט, ומספרי צפיות התווספו לסרטונים שעולים בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל עכשיו מגיע צעד גדול באמת ראשון מצדם.
כאמור, לא מדובר במהלך שלא היינו יכולים לצפות. אז מה כן מיוחד בצעד הזה? הדרך שהוא "משחק לנו" במוח ומנסה לשנות את החשיבה שלנו על צילום. עד עכשיו היינו רגילים לסובב את הפלאפון ולצלם תוכן בצורה רוחבית. נכון, בשנתיים האחרונות אמנם עברנו לצלם גם לאורך בגלל הסטורי, אבל עדיין סרטונים רגילים שצולמו בצורה הזאת היו נחשבים לפחות איכותיים.
מה שקורה כאן זה שבעצם החבר'ה הצעירים והמגניבים באים ואומרים - "שומעים? מעכשיו אם תצלמו לרוחב, אתם בעצם תהיו אלה שמצלמים לא נכון". השינוי הזה בא ביחד עם 2 מגמות ברורות שאנחנו חווים בשנים האחרונות. הראשונה היא העובדה שרובנו עברנו לצרוך את רוב התוכן שלנו באמצעות הפלאפון, והשנייה היא שגם הפלאפונים עברו שינוי, ואם פעם הם עוד הזכירו איכשהו צורה ריבועית, היום המסכים של המכשירים הניידים הם מלבנים של ממש, ולכן מדובר גם בהתאמה למציאות החדשה בעולם הסמארטפונים.
בנוסף לכך, אינסטגרם משתמשת כאן בקלף חכם מבחינתה והוא ההתמכרות של אנשים לסטורי. אחרי שפגעה קשות בסנפצ'אט, ללא ספק נראה כי המטרה הבאה שלה היא לעמוד ראש בראש בקרב על יצרני הווידאו מול יוטיוב והיא שואבת השראה מהנראות הפופולרית של הסטוריז.
אז האם יש סיכוי ל-IGTV לעקוף בעתיד את יוטיוב? האם בקרוב נוכל לראות קליפים של להקות מצולמים לאורך? ימים יגידו. מה שבטוח יקרה בשנה הקרובה, זה שהמלחמה על כוכבי הרשת תעלה מדרגה. אינסטגרם מציעה לאותם כוכבים בונוס מיוחד: בעוד כלל המשתמשים יוכלו להעלות לשירות סרטונים עד 10 דקות, משתמשים מובילים יוכלו להעלות סרטונים בני שעה. ברגע שיותר ויותר ולוגרים יעברו לפרסם את התכנים שלהם ב-IGTV, אינסטגרם תוכל לרשום לעצמה וי גדול, שכמובן ילווה בלא מעט כסף.
נקודה מעניינת ששווה לשים עליה עין היא איך שירות ה-IGTV ישתלב בתוך הפייסבוק. כמו מה שקרה עם הסטוריז, ניתן להניח שגם הפעם האימפריה תבחר לתת לשירות לצבור תאוצה באינסטגרם ואז תשלב אותו בצורה כזו או אחרת גם בפייסבוק.
גיא חזק הוא מנהל הרשתות החברתיות של 'האח הגדול' מבית רשת 13
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקרוב יוולדו גם ילדים עם עיניים אחת מעל השניה (ל"ת)
    צודק 07/2018/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור