דעות
הכל בכאילו: עבדנו חודש על הדואר ולא ידענו שעובדים עלינו
לאחר זכיית גליקמן בתקציב הדואר, טל פרלמוטר חושב ש"הגיע הזמן שמישהו יגיד את זה. חברות ממשלתיות מזמינות משרדים למכרזים ואז נשארים עם מי שעבדו איתו"
מכירים את זה ששחקן כדורגל עורך חימום, כדי להכנס למשחק אבל המאמן שלו כבר עשה שלושה חילופים (המקסימום שניתן להחליף במשחק לא כולל גביע הטוטו) והוא ממשיך להתחמם סתם? אז מכרזים בענף הפרסום של גופים ממשלתיים.
חודש שלם עבדנו על המכרז ולא ידענו שעובדים עלינו. חודש שלם עשינו מתיחות והיינו הנמתחים. קפצנו בין רעיון אחד לאחר, רצנו למחקרים וניתוחים, חיממנו את שרירי הפרזנטציה וכשהרגשנו כבר שאנחנו מוכנים השופט שרק לסיום. בכדורגל כמו בענף שלנו עושים הכל כדי בשביל לתת וולה לזכות בתקציב חדש. אם רק היינו יודעים שזה בכאילו.
איכשהו, נהיה פה דפוס מסוים של גופים ממשלתיים להזמין משרדים למכרזים ואז באופן מפתיע להשאר במשרד שעד היום עבדו איתו. הרשות הלאומית למלחמה באלכוהול וסמים עשתה מכרז ונשארה במקאן, רשות הטבע הגנים עשתה מכרז ונשארה בגיתם, הטוטו נשאר, הדואר נשארו וגם אני נשארתי, אבל עם השאלות. למה? למה זה היה טוב? לרגע אני לא אומר שהמשרדים שהזכרתי לא ראוים ללקוחות האלו או לאחרים או רומז שהם עושים עבודה לא טובה. להפך, אני מהמפרגנים לקולגות שלי. כולם משרדים מצוינים. אבל למה משרדים צריכים להוציא עשרות אלפי שקלים על מכרז מול גוף שמראש, לכאורה כמובן, יודע שהוא לא מתכוון לעזוב את המשרד שלו? למה לבקש הצעות מסחריות? למה לבקש מצגות אסטרטגיות ומחקרים? למה לבקש כיווני קריאייטיב ושפות מיתוגיות אם אין שום כוונה לעשות בהן שימוש?
הרגשתי מנוצל. האם מישהו חושב על הכסף שאנחנו מוציאים? על שעות העבודה המבוזבזות? על התסכול של העובדים מול האכזבה? יש כאלו שיבואו ויגידו, "הם מחויבים לעשות מכרז", ויש אותי שיבוא ויגיד- אז??? מי שמחויב במכרז לא מחויב באתיקה? בהוגנות? ביושרה? אם אתם יודעים שאתם לא מתכוונים לעזוב, מה רע בלבקש 10 עבודות קריאטיביות מכל משרד במייל ולסגור את זה? ואם כבר עבדו בשבילכם, למה לא נראה הוגן לשלם לגוף שעשה עבודה רצינית ומעמיקה?
איזו סיבה הגיונית יש שגוף ממשלתי יקבל עבודות מחקר וניתוח בעשרות אלפי שקלים בחינם? אין סוף רעיונות קריאטיבים ושעות עבודה כאילו כלום.. בספר שמואל ב' כתוב
"יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו..", אבל לנערים האלה יש עסק להחזיק, לנערים האלה יש משפחות, הנערים האלה כבר פחות בעניין של משחקים ובידור.
"יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו..", אבל לנערים האלה יש עסק להחזיק, לנערים האלה יש משפחות, הנערים האלה כבר פחות בעניין של משחקים ובידור.
מקרה אחד יכול לקרות, אפילו שניים ברצף, אבל זה מעבר לזה והגיע הזמן שמישהו יגיד את זה, יש כאן דפוס שחוזר על עצמו והוא רע לכולנו. היום לי ומחר לכל משרד. אני עדיין משאיר את הפתח לצירוף מקרים נדיר ושבכל המקרים, המשרד שנתן שירות לאותם גופים היה באמת גם הכי טוב במכרז ושהחיים הם כמו גביע הטוטו ויש עוד חילוף, אני נכנס בדקה 88, הכדור מגיע אלי, אני עובר שחקן לימין החזקה שלי ונותן פצצה לחיבורים ורץ לחגוג עם הקהל.
*** הכותב, טל פרלמוטר, הוא מאנשי הקריאייטיב הוותיקים בענף הפרסום הישראלי ושותף במשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(33):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
27.עין תחת עיןרונה 08/2018/26הגב לתגובה זו0 0צודק וזאת התנהלות דוחה ולגמרי ישחקו הנערים לפני. מצד שני זה רוב העובדים/עבדים במשרדים מקבלים שכר גלובאלי על עבודה מסביב לשעון. אז לפחות המשרד לא מפסיד כסף על השחיקה שלהם.סגור
-
26.הם רוצים להוריד את העלויות והדמי טיפולמאור 08/2018/26הגב לתגובה זו0 0אם לקוח משלם דמי טיפול מסויימים בשך 3-5 שנים למשרד פרסום/מדיה, יציאה מלכרז, גם בידיעה שאותו משרד יזכה, תגרום להפחתה בריטיינרים ובדמי ניהול, השגה של עסקאות "כדאיות" יותר ללקוח ועוד... בסוף זה הכל עלות תועלת, ולא של משרדי הפרסוםסגור
-
25.כתבו פה קודם על עבודה צריך לשלםאין עבודות חינם 08/2018/26הגב לתגובה זו0 0אין הצדקה לעבוד בחינם, גם אם זה למכרז. יש מקומות (בחו״ל בחו״ל:) שמשלמים על לקבל הצעת מחיר, אז בטח ובטח שעל עבודה למכרז.סגור
-
24.התגובותשרלוק ה 08/2018/25הגב לתגובה זו1 0רק מראות איזו תעשיה מגעילה היא תעשיית הפרסום. בנאדם מדבר על מכה ידועה שכל משרד עבר/יעבור וכולם עסוקים בלהכניס אחד לשני בקטנות כאילו מתחכמות. תעשיה של אנשים קטנים. לכן גם הלקוחות שלכם מתייחסים אליכם ככה.סגור
-
23.מישהו עשה פיפי בבריכהבז'יז'ינה 08/2018/25הגב לתגובה זו0 0הכותב הוא מאנשי הקריאייטיב הנאיביים בענף הפרסום הישראלי. תעשה פגישות עסקיות. קריאייטיב לא באמת מביא לקוחות למשרדסגור
- טען עוד
-
אופורטוניסט שחפש כותרת (ל"ת)הוא לא נאיבי בכלל 08/2018/29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.טועה. מטעה ומתבכייןאלי 08/2018/24הגב לתגובה זו1 1לפחות בראשונה מבין הדוגמאות על "נשארו" הוא טועה. בכל היתר - הוא מתבכיין. ולעניין השחיתות שבולטת בין השורות..נו, באמת.....את זה אפשר ל'רמוז' על 103% ממה שקורה במגזר הציבור. לא רק בפרסוםי...ואתם יודעים מה, גם במכרזים של המגזר הפרטי ממש לא חסר..סגור
-
21.צודק ב100%עכברוש 08/2018/23הגב לתגובה זו1 0זה קיים במכרזים של גופים גדולים וקטנים שמחוייבים לצאת למכרזים. חייבים לתקן את העוולה הזאת.סגור
-
20.טל...אחלה מאמר . אני מאוהבת!!!!!חברה של שרה נתניהו 08/2018/23הגב לתגובה זו0 0טל.. אחלה מאמר. אני מאוהבת!!!סגור
-
19.סוף סוף מישהו אומר את האמת!רחלי 08/2018/23הגב לתגובה זו1 0תעשיית הפרסום חייבת לעצור את התופעה! טוב שיש מי שאומר את האמת! ריספקט!!!!סגור
-
18.יש פה כשל לוגיבכור ושושי 08/2018/23הגב לתגובה זו4 1אם הכותב מותיקי ענף הפרסום איך זה שהוא לא מודע לתופעה ומגיב כמו ילדה עם קוקיות שקיבלה מחזור?סגור
-
17.בכייןג׳יזס 08/2018/22הגב לתגובה זו3 2כאילו פעם ראשונה שומע על מכרזים.סגור
-
16.טל,הרי לא שילמו לכם על זה, בוא תעלה את המצגת.סמנכ"לית שיווק 08/2018/22הגב לתגובה זו1 0מבטיחה להחזיר פידבק על איכות העבודה.סגור
-
תודהטל פרלמוטר 08/2018/22הגב לתגובה זו0 0תודה על ההצעה. איך זה קשור למה שכתבתי? את מוזמנת מתי שבא לך לקפה איתי.סגור
-
שחרר את הקריאטיב שעשיתם לדואר.גבר, הרימו לך להנחתה 08/2018/23הגב לתגובה זו1 0לך עם זה עד הסוף. בוא נראה אם יש לך קייססגור
-
15.לא עושה מכרזים אף פעםלאמשנה 08/2018/22הגב לתגובה זו4 0אז יש לי משרד פרסום כבר 3 שנים. לא עושה מכרזים, לא עושה מבחנים ולא משקיע שקל שלא חוזר אלי ב100%. אז נכון פיספסתי כמה לקוחות, אבל בגדול הכל אש. עובדים, המשרד גדל, החיים יפים. מי שמבקש ממך לעשות מכרז בחינם, יתייחס אלייך אחכ בהתאם. גם אם זכית. כן, כן.סגור
-
14.עוד סיבה בגללן עזבתי את הענף!קיקי 08/2018/22הגב לתגובה זו0 0המשרדים מנוצלים ונאלצים להתרפס בפני הלקוחות, הסמנכ״לים נאלצים לטחון את עצמם ואת העובדים. הבאסה היא ווייב שמרחף בכל המשרדים. שלום ולא להתראות!סגור
-
13.ותחסוך מאתנו את המטפורות של הטריבונה. (ל"ת)תפסיק להתבכיין 08/2018/22הגב לתגובה זו3 2סגור
-
לגמריטאדק 08/2018/23הגב לתגובה זו0 0וואו הוא באמת חייב להפסיק עם האנלוגיות של הכדורגל בכל אספקט בחייםסגור
-
12.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 08/2018/22הגב לתגובה זו2 0סגור
-
11.לפעמים זה נכון אבל בפעם הזאת טעית! (ל"ת)דפי 08/2018/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.ומה דעתך על הקריאייטיב שנבחר? לא טובז? (ל"ת)גבריאל 08/2018/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אין לי מושגטל פרלמוטר 08/2018/22הגב לתגובה זו0 0אין לע מושג מה נבחר וזה לא רלוונטי לטענות שלי. גליקמן משרד מצוין ואני מאמין שגם עשו עבודה טובה. אין לי עניין איתם. תקרא שוב מה כתבתי.סגור
-
9.איפה אתה חי?ערן 08/2018/22הגב לתגובה זו0 01. כך היה מאז ומעולם עם גופים ממשלתיים 2. גופים ממשלתיים מחויבים לצאת למכרז כל כמה שנים אבל אם הם מרוצים מהמשרד הנוכחי צריך לקרות משהו מאוד יוצא דופן כדי שהם יחליפו אותו. כנראה שלא עשיתם משהו מאוד יוצא דופן 3. בהנחה שאתם לא ילדים ולא תמימים ויודעים איך הדברים מתנהלים, למה בכלל ניגשתם למכרז? אני מכיר משרדים שבמשך שנים נמנעים מלגשת למכרזים של גופים ממשלתיים 4. באופן כללי גם במכרזים לגופים ממשלתיים וגם לגופים פרטיים המכרז אף פעם לא קובע הוא חלק מהתהליך שמתחיל לפני המכרז עצמו ומסתיים הרבה אחריו וכולל הפעלת קשרים, לחצים ולפעמים גם מעבר לזה. ככה ה קורה בכל מקום בעולם. אנחנו לא שוניםסגור
-
8.צריך לקבל כסף על מכרזהפתרון ברור 08/2018/22הגב לתגובה זו2 0מראש משרדי הפרסום צריכים לדרוש כסף עבור השתתפות במכרז, יש איגוד חברות הפרסום לא?סגור
-
7.השאלה היחידה שלי היא אליךאין ת׳ בטמטום 08/2018/22הגב לתגובה זו1 0למה א-ת-ה מעביד את העובדים שלך על מכרזים? למה אתה משקיע זמן, שהוא כסף, של מקום העבודה שלך בעסק המכור והידוע מראש הזה? או שאתה טוען שרק הרגע גילית איך דברים עובדים? קח יוזמה, ולמרכז הבא אל תיכנס ואל תכניס את הצוות שלך, שקיבל מנת זלזול רצינית הרבה יותר ממך מאשר מהדואר-שממנו מלכתחילה לא היו לאף אחד ציפיות. תנחת לקרקע ותסיק מסקנות לפעם הבאה.סגור
-
6.בוקר טוב אליהו, ברוך בואך למדינת המכרזים התפורים... (ל"ת)מוטי קפלן 08/2018/22הגב לתגובה זו2 2סגור
-
5.ביזיון (ל"ת)רפי פוני 08/2018/22הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.יאיר מלך (ל"ת)פיפי 08/2018/22הגב לתגובה זו0 1סגור
-
3.לה פמליה של ענף הפרסוםכל מילה בסלע 08/2018/22הגב לתגובה זו6 1אין לתאר איך כל מילה שכתבת פוגעת בול בתחושות של ענף הפרסום, איך יכול להיות שהמכרזים לגופים פרטיים וביחוד לגופים ממשלתים מתנהגים בזלזול כזה בעבודה של אנשים, בלילות בלי שינה , בעצבים, במתחים וזה עוד לפני שדיברנו על סכומי הכסף הענקים שיוצאים על כל מכרז ומכרז , ציטט את המקורות ואני אוסיף ואחזק ש גזל זה אחד החטאים הגבוהיים ביותר במקורתנו ומה שנעשה כאן על ידי הגופים הללו זה גזל לשמו , אני מציע לענף הפרסום להתאגד (זה נשמע כמו תחילתה של בדיחה אבל חייבים לנסות) חייבים להתאגד ולעצור את הטירוף הזה של המכרזים ללא תשלום למי שמתמודד או לפחות למי שהגיע לגמר . תנו לנו קצת כבוד.סגור
-
2.בכייןניסים 08/2018/22הגב לתגובה זו2 5כשלתם במכרז אז הולכים לבכות בטורי דעה. קצת בגרות מקצועית לא תזיק.סגור
-
למה?טל פרלמוטר 08/2018/22הגב לתגובה זו0 0תסביר בבקשהסגור
-
1.נו באמתקופי 08/2018/22הגב לתגובה זו3 3לא בחרו את המשרד שלכם... בוווו הוווו...סגור