דעות

הכל בכאילו: עבדנו חודש על הדואר ולא ידענו שעובדים עלינו

לאחר זכיית גליקמן בתקציב הדואר, טל פרלמוטר חושב ש"הגיע הזמן שמישהו יגיד את זה. חברות ממשלתיות מזמינות משרדים למכרזים ואז נשארים עם מי שעבדו איתו"
טל פרלמוטר |  33
דואר ישראל (צילום מורן ישעיהו)
מכירים את זה ששחקן כדורגל עורך חימום, כדי להכנס למשחק אבל המאמן שלו כבר עשה שלושה חילופים (המקסימום שניתן להחליף במשחק לא כולל גביע הטוטו) והוא ממשיך להתחמם סתם? אז מכרזים בענף הפרסום של גופים ממשלתיים.
חודש שלם עבדנו על המכרז ולא ידענו שעובדים עלינו. חודש שלם עשינו מתיחות והיינו הנמתחים. קפצנו בין רעיון אחד לאחר, רצנו למחקרים וניתוחים, חיממנו את שרירי הפרזנטציה וכשהרגשנו כבר שאנחנו מוכנים השופט שרק לסיום. בכדורגל כמו בענף שלנו עושים הכל כדי בשביל לתת וולה לזכות בתקציב חדש. אם רק היינו יודעים שזה בכאילו.
איכשהו, נהיה פה דפוס מסוים של גופים ממשלתיים להזמין משרדים למכרזים ואז באופן מפתיע להשאר במשרד שעד היום עבדו איתו. הרשות הלאומית למלחמה באלכוהול וסמים עשתה מכרז ונשארה במקאן, רשות הטבע הגנים עשתה מכרז ונשארה בגיתם, הטוטו נשאר, הדואר נשארו וגם אני נשארתי, אבל עם השאלות. למה? למה זה היה טוב? לרגע אני לא אומר שהמשרדים שהזכרתי לא ראוים ללקוחות האלו או לאחרים או רומז שהם עושים עבודה לא טובה. להפך, אני מהמפרגנים לקולגות שלי. כולם משרדים מצוינים. אבל למה משרדים צריכים להוציא עשרות אלפי שקלים על מכרז מול גוף שמראש, לכאורה כמובן, יודע שהוא לא מתכוון לעזוב את המשרד שלו? למה לבקש הצעות מסחריות? למה לבקש מצגות אסטרטגיות ומחקרים? למה לבקש כיווני קריאייטיב ושפות מיתוגיות אם אין שום כוונה לעשות בהן שימוש?
הרגשתי מנוצל. האם מישהו חושב על הכסף שאנחנו מוציאים? על שעות העבודה המבוזבזות? על התסכול של העובדים מול האכזבה? יש כאלו שיבואו ויגידו, "הם מחויבים לעשות מכרז", ויש אותי שיבוא ויגיד- אז??? מי שמחויב במכרז לא מחויב באתיקה? בהוגנות? ביושרה? אם אתם יודעים שאתם לא מתכוונים לעזוב, מה רע בלבקש 10 עבודות קריאטיביות מכל משרד במייל ולסגור את זה? ואם כבר עבדו בשבילכם, למה לא נראה הוגן לשלם לגוף שעשה עבודה רצינית ומעמיקה?
איזו סיבה הגיונית יש שגוף ממשלתי יקבל עבודות מחקר וניתוח בעשרות אלפי שקלים בחינם? אין סוף רעיונות קריאטיבים ושעות עבודה כאילו כלום.. בספר שמואל ב' כתוב
"יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו..", אבל לנערים האלה יש עסק להחזיק, לנערים האלה יש משפחות, הנערים האלה כבר פחות בעניין של משחקים ובידור.
מקרה אחד יכול לקרות, אפילו שניים ברצף, אבל זה מעבר לזה והגיע הזמן שמישהו יגיד את זה, יש כאן דפוס שחוזר על עצמו והוא רע לכולנו. היום לי ומחר לכל משרד. אני עדיין משאיר את הפתח לצירוף מקרים נדיר ושבכל המקרים, המשרד שנתן שירות לאותם גופים היה באמת גם הכי טוב במכרז ושהחיים הם כמו גביע הטוטו ויש עוד חילוף, אני נכנס בדקה 88, הכדור מגיע אלי, אני עובר שחקן לימין החזקה שלי ונותן פצצה לחיבורים ורץ לחגוג עם הקהל.
*** הכותב, טל פרלמוטר, הוא מאנשי הקריאייטיב הוותיקים בענף הפרסום הישראלי ושותף במשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר
תגובות לכתבה(33):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    עין תחת עין
    רונה 08/2018/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק וזאת התנהלות דוחה ולגמרי ישחקו הנערים לפני. מצד שני זה רוב העובדים/עבדים במשרדים מקבלים שכר גלובאלי על עבודה מסביב לשעון. אז לפחות המשרד לא מפסיד כסף על השחיקה שלהם.
    סגור
  • 26.
    הם רוצים להוריד את העלויות והדמי טיפול
    מאור 08/2018/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לקוח משלם דמי טיפול מסויימים בשך 3-5 שנים למשרד פרסום/מדיה, יציאה מלכרז, גם בידיעה שאותו משרד יזכה, תגרום להפחתה בריטיינרים ובדמי ניהול, השגה של עסקאות "כדאיות" יותר ללקוח ועוד... בסוף זה הכל עלות תועלת, ולא של משרדי הפרסום
    סגור
  • 25.
    כתבו פה קודם על עבודה צריך לשלם
    אין עבודות חינם 08/2018/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הצדקה לעבוד בחינם, גם אם זה למכרז. יש מקומות (בחו״ל בחו״ל:) שמשלמים על לקבל הצעת מחיר, אז בטח ובטח שעל עבודה למכרז.
    סגור
  • 24.
    התגובות
    שרלוק ה 08/2018/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק מראות איזו תעשיה מגעילה היא תעשיית הפרסום. בנאדם מדבר על מכה ידועה שכל משרד עבר/יעבור וכולם עסוקים בלהכניס אחד לשני בקטנות כאילו מתחכמות. תעשיה של אנשים קטנים. לכן גם הלקוחות שלכם מתייחסים אליכם ככה.
    סגור
  • 23.
    מישהו עשה פיפי בבריכה
    בז'יז'ינה 08/2018/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכותב הוא מאנשי הקריאייטיב הנאיביים בענף הפרסום הישראלי. תעשה פגישות עסקיות. קריאייטיב לא באמת מביא לקוחות למשרד
    סגור
  • טען עוד
  • אופורטוניסט שחפש כותרת (ל"ת)
    הוא לא נאיבי בכלל 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    טועה. מטעה ומתבכיין
    אלי 08/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפחות בראשונה מבין הדוגמאות על "נשארו" הוא טועה. בכל היתר - הוא מתבכיין. ולעניין השחיתות שבולטת בין השורות..נו, באמת.....את זה אפשר ל'רמוז' על 103% ממה שקורה במגזר הציבור. לא רק בפרסוםי...ואתם יודעים מה, גם במכרזים של המגזר הפרטי ממש לא חסר..
    סגור
  • 21.
    צודק ב100%
    עכברוש 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה קיים במכרזים של גופים גדולים וקטנים שמחוייבים לצאת למכרזים. חייבים לתקן את העוולה הזאת.
    סגור
  • 20.
    טל...אחלה מאמר . אני מאוהבת!!!!!
    חברה של שרה נתניהו 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טל.. אחלה מאמר. אני מאוהבת!!!
    סגור
  • 19.
    סוף סוף מישהו אומר את האמת!
    רחלי 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעשיית הפרסום חייבת לעצור את התופעה! טוב שיש מי שאומר את האמת! ריספקט!!!!
    סגור
  • 18.
    יש פה כשל לוגי
    בכור ושושי 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם הכותב מותיקי ענף הפרסום איך זה שהוא לא מודע לתופעה ומגיב כמו ילדה עם קוקיות שקיבלה מחזור?
    סגור
  • 17.
    בכיין
    ג׳יזס 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כאילו פעם ראשונה שומע על מכרזים.
    סגור
  • 16.
    טל,הרי לא שילמו לכם על זה, בוא תעלה את המצגת.
    סמנכ"לית שיווק 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מבטיחה להחזיר פידבק על איכות העבודה.
    סגור
  • תודה
    טל פרלמוטר 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על ההצעה. איך זה קשור למה שכתבתי? את מוזמנת מתי שבא לך לקפה איתי.
    סגור
  • שחרר את הקריאטיב שעשיתם לדואר.
    גבר, הרימו לך להנחתה 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך עם זה עד הסוף. בוא נראה אם יש לך קייס
    סגור
  • 15.
    לא עושה מכרזים אף פעם
    לאמשנה 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז יש לי משרד פרסום כבר 3 שנים. לא עושה מכרזים, לא עושה מבחנים ולא משקיע שקל שלא חוזר אלי ב100%. אז נכון פיספסתי כמה לקוחות, אבל בגדול הכל אש. עובדים, המשרד גדל, החיים יפים. מי שמבקש ממך לעשות מכרז בחינם, יתייחס אלייך אחכ בהתאם. גם אם זכית. כן, כן.
    סגור
  • 14.
    עוד סיבה בגללן עזבתי את הענף!
    קיקי 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשרדים מנוצלים ונאלצים להתרפס בפני הלקוחות, הסמנכ״לים נאלצים לטחון את עצמם ואת העובדים. הבאסה היא ווייב שמרחף בכל המשרדים. שלום ולא להתראות!
    סגור
  • 13.
    ותחסוך מאתנו את המטפורות של הטריבונה. (ל"ת)
    תפסיק להתבכיין 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • לגמרי
    טאדק 08/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואו הוא באמת חייב להפסיק עם האנלוגיות של הכדורגל בכל אספקט בחיים
    סגור
  • 12.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    לפעמים זה נכון אבל בפעם הזאת טעית! (ל"ת)
    דפי 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ומה דעתך על הקריאייטיב שנבחר? לא טובז? (ל"ת)
    גבריאל 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אין לי מושג
    טל פרלמוטר 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לע מושג מה נבחר וזה לא רלוונטי לטענות שלי. גליקמן משרד מצוין ואני מאמין שגם עשו עבודה טובה. אין לי עניין איתם. תקרא שוב מה כתבתי.
    סגור
  • 9.
    איפה אתה חי?
    ערן 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. כך היה מאז ומעולם עם גופים ממשלתיים 2. גופים ממשלתיים מחויבים לצאת למכרז כל כמה שנים אבל אם הם מרוצים מהמשרד הנוכחי צריך לקרות משהו מאוד יוצא דופן כדי שהם יחליפו אותו. כנראה שלא עשיתם משהו מאוד יוצא דופן 3. בהנחה שאתם לא ילדים ולא תמימים ויודעים איך הדברים מתנהלים, למה בכלל ניגשתם למכרז? אני מכיר משרדים שבמשך שנים נמנעים מלגשת למכרזים של גופים ממשלתיים 4. באופן כללי גם במכרזים לגופים ממשלתיים וגם לגופים פרטיים המכרז אף פעם לא קובע הוא חלק מהתהליך שמתחיל לפני המכרז עצמו ומסתיים הרבה אחריו וכולל הפעלת קשרים, לחצים ולפעמים גם מעבר לזה. ככה ה קורה בכל מקום בעולם. אנחנו לא שונים
    סגור
  • 8.
    צריך לקבל כסף על מכרז
    הפתרון ברור 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מראש משרדי הפרסום צריכים לדרוש כסף עבור השתתפות במכרז, יש איגוד חברות הפרסום לא?
    סגור
  • 7.
    השאלה היחידה שלי היא אליך
    אין ת׳ בטמטום 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה א-ת-ה מעביד את העובדים שלך על מכרזים? למה אתה משקיע זמן, שהוא כסף, של מקום העבודה שלך בעסק המכור והידוע מראש הזה? או שאתה טוען שרק הרגע גילית איך דברים עובדים? קח יוזמה, ולמרכז הבא אל תיכנס ואל תכניס את הצוות שלך, שקיבל מנת זלזול רצינית הרבה יותר ממך מאשר מהדואר-שממנו מלכתחילה לא היו לאף אחד ציפיות. תנחת לקרקע ותסיק מסקנות לפעם הבאה.
    סגור
  • 6.
    בוקר טוב אליהו, ברוך בואך למדינת המכרזים התפורים... (ל"ת)
    מוטי קפלן 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    ביזיון (ל"ת)
    רפי פוני 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    יאיר מלך (ל"ת)
    פיפי 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    לה פמליה של ענף הפרסום
    כל מילה בסלע 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אין לתאר איך כל מילה שכתבת פוגעת בול בתחושות של ענף הפרסום, איך יכול להיות שהמכרזים לגופים פרטיים וביחוד לגופים ממשלתים מתנהגים בזלזול כזה בעבודה של אנשים, בלילות בלי שינה , בעצבים, במתחים וזה עוד לפני שדיברנו על סכומי הכסף הענקים שיוצאים על כל מכרז ומכרז , ציטט את המקורות ואני אוסיף ואחזק ש גזל זה אחד החטאים הגבוהיים ביותר במקורתנו ומה שנעשה כאן על ידי הגופים הללו זה גזל לשמו , אני מציע לענף הפרסום להתאגד (זה נשמע כמו תחילתה של בדיחה אבל חייבים לנסות) חייבים להתאגד ולעצור את הטירוף הזה של המכרזים ללא תשלום למי שמתמודד או לפחות למי שהגיע לגמר . תנו לנו קצת כבוד.
    סגור
  • 2.
    בכיין
    ניסים 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כשלתם במכרז אז הולכים לבכות בטורי דעה. קצת בגרות מקצועית לא תזיק.
    סגור
  • למה?
    טל פרלמוטר 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסביר בבקשה
    סגור
  • 1.
    נו באמת
    קופי 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לא בחרו את המשרד שלכם... בוווו הוווו...
    סגור