דעות

מפרסמים - פתרונות תשלום חדשים, שימו לב לדור ה-Z

פתרונות תשלום לצעירים ברשת בהובלת אמזון TEEN,שתפסו תאוצה במהלך 2018, עתידים להפנות את זרקור המפרסמים לבני ובנות הנוער כבר בשנה הקרובה
אביחי מיכאלי |  3
מפרסמים רבים מבינים את הפוטנציאל הטמון בנערות וצעירות שמבלות את חייהם ברשת, אך מרביתם נוהגים להתעלם מהן במסעות הפרסום לרכישות ברשת, ולו משום שלמרביתם אין כרטיסי אשראי ו/או אפשרות אחרת לרכוש ברשת. אגב, כשאני רושם נערות וצעירות בלשון נקבה, כי הן הרוב המוחלט, הכוונה היא גם לצעירים כמובן.
אותן צעירות נספרות כמבקרות "Visitors" באתרים השונים, שבעיקר מורידות את אחוזי ההמרה מביקור לרכישה, ולא כלקוחות פוטנציאליים. הגדילה לעשות אפליקציית המסרים סנאפ שבכדי להגדיל את אפקטיביות הפרסום שלה, היא איננה מייעצת ללקוחותיה לפנות לצעירות בפלח הגילאים 13-18 (דור ה-Z) למרות שלפי הדוחות שהיא מעבירה לבורסה כ-20% ממשתמשיה הם בני ובנות נוער.
למרות שאין ברשות מרביתן כרטיסי אשראי, לפי דוח של Statista ב-2017 בני הנוער היוו 5%-8% מסך מכירות האון ליין בארה"ב שהסתכמו ב-410 מיליארד דולר. כלומר - צעירים (ובעיקר צעירות) היו אחראים ליותר מ-20 מיליארד דולר מסך המכירות און ליין. כיצד?  
הסיבות משתנות אבל העיקרית שבהם היא אפקט "הנדנוד", שמוצג בצורה טובה בפרסומות של בנק לאומי לכרטיס האשראי לילדים Me. היינו, אותם צעירים וצעירות ממתינים שהוריהם יחזרו בערב ויזינו את פרטי האשראי שלהם ב"סלים" של אותם צעירים. או כמו שהפרזנטור של לאומי שר - "נהייתי בנק"...
מחקר של ebay בישראל מצא ש"ההורים מהווים את מקור המימון הנפוץ ביותר לקניות בקרב 65% מבני-הנוער", ומצד שני, רק ל-2% מאותם צעירים יש כרטיס אשראי נטען שניתן להם על ידי ההורים. למה?
בעקבות המודעות של ההורים לסכנות ברשת - מסתבר שמרבית ההורים אינם בדמותו של "אל בנדי" שמעוניינים שילדיהם ייקחו מהם כסף ו"יעזבו אותם בשקט". רובם רוצים לדעת מה הילד שלהם מעוניין לקנות ברשת, טרם הרכישה!
את המגמה של רצון ההורים במעורבות ברכישות של ילדיהם ברשת, זיהתה ענקית המסחר המקוון אמזון, ובסוף 2017 השיקה את "אמזון טיינס" - פתרון שמאפשר לצעירים וצעירות לרכוש ברשת "בחסות הורית". התהליך פשוט: הצעיר מוצא מוצר באמזון, מכניס לסל וב"מעבר לקופה" בוחר באופציה של לבקש מההורה. הוא מוסיף מלל שמסביר מדוע, ואם ההורה משתכנע הוא קונה עבורו. הפתרון הפך לקומודיטי, כמו כל דבר אחר שמי שאחראית על 50% מסך המכירות און ליין בארה"ב מאמצת...
אבל מה יעשו אתרים שהם לא אמזון? אז כאן ניתן למנות פתרונות כמו כרטיסי פרי פייד כפי שהוזכר קודם ותוספים שונים לאתרים, חלקם פרי פיתוח ישראלי, שמאפשרים לילדים לקנות בחסות הורית. בעוד בכרטיסי פרי פייד ההורה יודע בדיעבד מה הילד קנה, בפתרונות ה"תוספים לאתרים" ההורה יודע מראש מה הילד רוצה לקנות ובוחר באם לאשר.
כיום מיליוני בני נוער בארה"ב נעזרים בפתרונות שונים לתשלום ברשת. ככל שפתרונות התשלום הללו יתפסו תאוצה, יותר צעירות וצעירים יוכלו לקנות הרשת, מגמה שלא עתידה להיעלם מעיניהם של המפרסמים.
אביחי מיכאלי הוא מייסד שותף ומנכ"ל  AskToPay- חברה עם פתרון המאפשר לצעירים לרכוש און ליין
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדהים. אפילו אפל כבר מוכנה להתייחס לכרטיס תלמיד ככרטיס
    דינו 10/2018/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתרונות שלא מחייבים אותי כהורה להוריד אפליקציות יתפסו.
    סגור
  • 2.
    כל מילה בסלע
    שרא״מ 10/2018/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תרבות השפע מתרחבת
    סגור
  • 1.
    כתבה מעניינת ומרתקת
    יוני סלטון 10/2018/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יישר כח
    סגור